Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag nog eens aan supercharger gestaan. Had de route ingesteld tot thuis maar ging er niet geraken. Aan de supercharger stond er -19% om thuis te geraken. Geladen tot er stond 6%.

Wanneer ik dan op de knop “Rit voortzetten” druk staat er ineens dat we thuis geraken met 18%.

Klinkt als een bug. Supercharge niet veel maar deze zomer naar Kroatië. Is het normaal dat hij dit niet goed aangeeft en ik beter zelf berekeningen maak?

Model 3 sr+ van 2021.
 
Vandaag nog eens aan supercharger gestaan. Had de route ingesteld tot thuis maar ging er niet geraken. Aan de supercharger stond er -19% om thuis te geraken. Geladen tot er stond 6%.

Wanneer ik dan op de knop “Rit voortzetten” druk staat er ineens dat we thuis geraken met 18%.

Klinkt als een bug. Supercharge niet veel maar deze zomer naar Kroatië. Is het normaal dat hij dit niet goed aangeeft en ik beter zelf berekeningen maak?

Model 3 sr+ van 2021.
Met hoeveel ben je thuis gekomen?

Ik merk ook vaak dat de Tesla vrij negatief rekent als je aan het laden bent of net geladen hebt. Ik kom meestal een paar % SOC hoger aan dan dat hij tijdens het laden berekent.
 
Vandaag nog eens aan supercharger gestaan. Had de route ingesteld tot thuis maar ging er niet geraken. Aan de supercharger stond er -19% om thuis te geraken. Geladen tot er stond 6%.

Wanneer ik dan op de knop “Rit voortzetten” druk staat er ineens dat we thuis geraken met 18%.

Klinkt als een bug. Supercharge niet veel maar deze zomer naar Kroatië. Is het normaal dat hij dit niet goed aangeeft en ik beter zelf berekeningen maak?

Model 3 sr+ van 2021.
Mogelijk kon de auto toevallig net de kortste route aanbieden vanwege oplossen van een file (waardoor voorzien verbruik aanzienlijk afnam)?
 
Hmm vond het toch maar vreemd gedrag. Was op een zondagmiddag met weinig verkeer. Uiteindelijk thuisgekomen met 11%. Lijkt erop dat hij tijdens het laden een default neemt en bij rit voortzetten opnieuw gaat berekenen met huidig verbruik.
Ik bereken het altijd even zelf. Ik reken met 4 km per % en dan afhankelijk van de plek en het weer iets eronder of erboven..
 
Zomers kan ik 4 km pakken (in de praktijk soms zelfs wel 6), 's winters ben ik erg voorzichtig, zeker op korte stukken. max 3

Ik ben duidelijk geen lid van de 0% club :cool:
Bij korte stukken bereken ik nooit. :cool: Zomers met 130 km/hr zelfs met fietsen rek klopt de 4 redelijk. In de winter met 100 km/hr ook maar met 130 meestal niet.

Ik hou ook meestal een marge van 20% aan, dat kan ook 15% zijn maar lager eigenlijk niet. Ik ben al een paar keer met minder thuis aangekomen en terwijl ik de auto aan het uitpakken was of om een andere reden niet direkt aan de TWC kon was ik zo 10% extra kwijt. Dit was wel iedere keer na een lange rit met meerdere SUC sessies.
Ik wil hem eigenlijk nog een keer bijna leeg rijden, maar ik durf niet. :D
 
Last edited:
Bij korte stukken bereken ik nooit. :cool: Zomers met 130 km/hr zelfs met fietsen rek klopt de 4 redelijk. In de winter met 100 km/hr ook maar met 130 meestal niet.

Ik hou ook meestal een marge van 20% aan, dat kan ook 15% zijn maar lager eigenlijk niet. Ik ben al een paar keer met minder thuis aangekomen en terwijl ik de auto aan het uitpakken was of om een andere reden niet direkt aan de TWC kon was ik zo 10% extra kwijt. Dit was wel iedere keer na een lange rit met meerdere SUC sessies.
Ik wil hem eigenlijk nog een keer bijna leeg rijden, maar ik durf niet. :D
De keren dat ik boven de 10% zat alvorens te laden kan ik op 2 handen tellen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dit gedrag is mij op de wintersport ook opgevallen (overigens alleen op de terugweg !). Zal wel beter worden met updates. Maar tesla is inderdaad erg voorzichtig qua percentages (kunt er zo 10% vanaf halen). Wel logisch want niet iedereen wil billenknijpen en continue de tripmeter in de gaten houden :)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Bij korte stukken bereken ik nooit. :cool: Zomers met 130 km/hr zelfs met fietsen rek klopt de 4 redelijk. In de winter met 100 km/hr ook maar met 130 meestal niet.

Ik hou ook meestal een marge van 20% aan, dat kan ook 15% zijn maar lager eigenlijk niet. Ik ben al een paar keer met minder thuis aangekomen en terwijl ik de auto aan het uitpakken was of om een andere reden niet direkt aan de TWC kon was ik zo 10% extra kwijt. Dit was wel iedere keer na een lange rit met meerdere SUC sessies.
Ik wil hem eigenlijk nog een keer bijna leeg rijden, maar ik durf niet. :D
Dit verder dalen bij arriveren zie ik wel bij onze vintage S maar eigenlijk niet bij de 3. Treed vooral op bij koud weer.
 
SuC Reims-Champagne Nord is ook gesloten. Sud is wel open.
Op de uitgezoomde navigatie kaart zie je het verschil niet. Zo had ik per ongeluk Sud aangeduid (Nord stond er niet meer op natuurlijk). Omdat het een tussenstop betrof viel het op de kaart niet op dat ik naar de volgende afrit gestuurd werd om naar de andere kant van de autoweg terug te keren en nog eens na het laden. 2-3 blauwe lijnen boven elkaar geven nog steeds een blauwe lijn.
Toen ik de afslag zag en volgens de nav nog 18 km moest doen viel mijne frank.
Gelukkig was over SuC Reims en Bergen rijden maar 5 minuten extra.
Ik kan me herinneren dat je inderdaad vanaf Nord niet naar Sud kon en andersom. Daarom verbaas ik me wel dat de Nord hebben gesloten. Komt er wat anders in de buurt?
 
A9230EE7-57A1-4685-8C6D-0A833CE5F939.jpeg
Bij Supercharger Eemnes zijn ze bezig 4 laadplekken te repareren.