Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Het gekke is... Ik zou er niet direct willen laden.

Tesla laders is goed genoeg voor mij. Ofwel bij een hotel waar je geen 50 cent in een automaat moet steken om toegang te krijgen tot de rudimentaire toiletten, ofwel bij zo een fast food tent waar je wel degelijk een snelle hap kan krijgen.
Eens. Niet te ver van de snelweg het liefst, maar dat SuC's doorgaans op rustige plekken staan zonder veel (food)retail vind ik wel fijn. Het beste naar mijn mening is een combinatie met bestaande benzine stations net na de snelweg afslag, zoals in Duitsland.
 
Heb je het filmpje bekeken? Dit is een heel concept, toch iets anders dan een zootje superchargers waar toevallig ook wat vreterij is.
Veel SuCs staan ondertussen op dergelijke laadpleinen (ik geef toe, niet allemaal). Met eten van third parties en niet van een laadpaalprovider die zijn catering veel te duur aanrekent omdat het niet zijn core business is.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Altijd als ik naar Darmstadt (DE) en terug, ga ik meestal naar 1 van deze SuC

- Weert (NL)

- Troisdorf (DE) *Toilet*

- Oberhonnefeld (DE)

- Mogendorf (DE) *Mcdo - Apple pie & koffie*

- Montabaur (DE)

- Weiterstadt (DE)

Hilden & Frenchen was vroeger ook wel maar GPS stuurt mij nooit via daar meer
 
- gedakt laadpunten (bescherming tegen regen en zon)
- voldeoende opties voor het eten (meer dan een McD / Burger King)
- vlakbij de snelweg
- voldoende opladers gebaseerd op gebruik
- ik blijf zelf nooit bij de wagen en we hebben cabin overhead protection
- met wat op voorhand bekijken vind je mooie locaties. Maar dit begint achterhaald te worden. Met de huidige laadtijden kan je enkel nog bij macdo en burger king terecht omdat er geen tijd is voor meer
-dat vind ik niet. Ik vind het ideaal om eens iets lokaal te zien en je hebt dubbel zoveel laders ter beschikking
-dat is ook al zo
 
De toekomst van laden bestaat al. Ga naar de SC in Hilden.

Helaas zijn er nog wel teveel SC's met te weinig voorzieningen. Duitsland is redelijk (McDonalds heeft goede koffie!) Frankrijk is slecht..om twee voorbeelden te noemen.
Dat is dan persoonlijk. Ik rijdt liever over Frankrijk als ik de keuze heb. Wat anders dan niet vullende burgers. Ik bedoel een redelijk restaurant of een megakoopgoot waar je alles kunt krijgen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Nieuwe laadplaats in aanbouw tussen Reute en Lermoos aan de 179. Naast tankstation en Snel Spar
IMG_0242.jpeg

IMG_0243.jpeg


IMG_0244.jpeg
 
Last edited:
Last edited:
  • Like
Reactions: job-lek
Correctie, er zijn er een aantal verdwenen maar toch ook nieuwe tov de vorige kaart: Harderwijk, Heerlen en Nuland
View attachment 798750
Tesla heeft de Find Us kaart (eindelijk ;-)) weer bijgewerkt met geplande locaties.
Wat ik zo snel zie: vele geplande lokaties die eerder waren verdwenen zijn weer terug: o.a. Spier, Almere, Zurich, Utrecht.
Tiel en Venray zijn nieuw. Zoetermeer staat er niet meer bij. Groningen is 2x vermeldt, zal een vergissing zijn neem ik aan.
1710258412433.png
 
Last edited:
Tesla heeft de Find Us kaart (eindelijk ;-)) weer bijgewerkt met geplande locaties.
Wat ik zo snel zie: vele geplande lokaties die eerder waren verdwenen zijn weer terug: o.a. Spier, Almere, Zurich, Utrecht.
Tiel en Venray zijn nieuw. Zoetermeer staat er niet meer bij. Groningen is 2x vermeldt, zal een vergissing zijn neem ik aan.

Wacht al een jaar op Almere SuC. Ik heb ergens op dit forum gelezen dat het er niet echt van komt omdat er geen capaciteit in het net zit. Ik heb geen activiteit gezien bij Van der Valk, maar zal de plaats deze week opnieuw bezoeken om het nog eens te controleren
 
Tesla heeft de Find Us kaart (eindelijk ;-)) weer bijgewerkt met geplande locaties.
Wat ik zo snel zie: vele geplande lokaties die eerder waren verdwenen zijn weer terug: o.a. Spier, Almere, Zurich, Utrecht.
Tiel en Venray zijn nieuw. Zoetermeer staat er niet meer bij. Groningen is 2x vermeldt, zal een vergissing zijn neem ik aan.
View attachment 1027081
Dat is bijzonder; Venray bestaat al meer dan 1 jaar….