Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Typical Range bij 90% laden

This site may earn commission on affiliate links.
Elk weekend? Ik ga alleen af op de sensoren. Het kan langer dan een jaar duren voor er weer enkele tienden van een bar bijgepompt moet worden.

Is een kleine moeite, compessor staat naast de auto en mijn linker en rechter voorband verliezen lucht, al gecontroleerd op gaatjes, het gaat heel langzaam maar toch een verschil met de rechterbanden.

Soms sla ik een weekend over hoor, heb een dwangstoornis maar het gaat dan toch aan mij knagen en dan wil ik alsnog de analoge meter gebruiken :p
 
Is een kleine moeite, compessor staat naast de auto en mijn linker en rechter voorband verliezen lucht, al gecontroleerd op gaatjes, het gaat heel langzaam maar toch een verschil met de rechterbanden.

Soms sla ik een weekend over hoor, heb een dwangstoornis maar het gaat dan toch aan mij knagen en dan wil ik alsnog de analoge meter gebruiken :p
Heb ik ook gehad, dat luchtverlies. Geen lekkage aan de band maar de TPMS sensor die lekte, onder garantie vervangen. Heerlijk niet meer bijpompen :)
 
typical.png

Typical bij 100% op 13/06/2019: 376.72
Typical bij 90% op 20/06/2019: 375.66

Bij een MS75D
 
Teslafi voorspelt voor jou de range bij 100% nadat je tot 90% hebt geladen. Zodat je ook zonder helemaal vol te laden toch een idee krijgt van je accu capaciteit. Zie ook het label boven de 4de kolom. Daar staat niet "typical range" maar "estimated range at 100%".

De auto zelf doet dat niet. Tenminste mijn Model 3 doet dat niet. Die geeft gewoon aan hoever je met die 90% komt. En dat is wat mensen hier vermelden. Toch?
 
  • Like
Reactions: Armandus
Teslafi voorspelt voor jou de range bij 100% nadat je tot 90% hebt geladen. Zodat je ook zonder helemaal vol te laden toch een idee krijgt van je accu capaciteit. Zie ook het label boven de 4de kolom. Daar staat niet "typical range" maar "estimated range at 100%".

De auto zelf doet dat niet. Tenminste mijn Model 3 doet dat niet. Die geeft gewoon aan hoever je met die 90% komt. En dat is wat mensen hier vermelden. Toch?
Je hebt helemaal gelijk, bedankt voor je uitleg en scherpte.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Is een kleine moeite, compessor staat naast de auto en mijn linker en rechter voorband verliezen lucht, al gecontroleerd op gaatjes, het gaat heel langzaam maar toch een verschil met de rechterbanden.

Soms sla ik een weekend over hoor, heb een dwangstoornis maar het gaat dan toch aan mij knagen en dan wil ik alsnog de analoge meter gebruiken :p
Stekker er in. Luchtslang aansluiten. Vroeger stond je minuten benzine te tanken.
 
Je accu heeft het risico voor Tesla om onder de 70% (dacht dat dit de grens was) te komen voor het einde van de 8 jaar. Om er zeker van te zijn dat ze je accu niet kosteloos hoeven te vervangen beperken ze gewoon middels software je limiet. Ben benieuwd of je langer op hogere snelheid kan doorladen dan voorheen. Dat zou impliceren dat ze de top limiteren. Ook als je helemaal leeg bent ben ik benieuwd of je dan volle snelheid krijgt en of deze korter duurt dan voorheen, dat zou juist weer duiden op limiteren in de onderste regionen. Misschien doen ze wel beide. Niet te leeg en niet te vol....
 
@DutchTM3 en @pvh dank voor de uitleg. Zucht.... ik word hier toch niet echt blij van. Was altijd zo trots dat de accu het na al die jaren en al die kilometers zo goed bleef doen. Ik wil terug naar eerdere firmware. Als er hackers in het forum zijn die dat kunnen regelen ;-).

Je hebt echt geen enkele controle meer over je auto (je eigendom), als ze op afstand zonder enige waarschuwing via software van alles kunnen wijzigen en verzieken. Vorig jaar werd het scherm met de kaart opeens zwart-wit, en nu is er 40 km van de range af, wat voor ons echt een probleem is. Zonder enige communicatie vooraf vanuit Tesla naar de klant toe. Na de aankoop in 2014 was ik echt een Tesla fan, maar na deze ervaringen.... Als er juristen in het forum zijn die iets kunnen betekenen?
 
@DutchTM3 en @pvh dank voor de uitleg. Zucht.... ik word hier toch niet echt blij van. Was altijd zo trots dat de accu het na al die jaren en al die kilometers zo goed bleef doen. Ik wil terug naar eerdere firmware. Als er hackers in het forum zijn die dat kunnen regelen ;-).

Je hebt echt geen enkele controle meer over je auto (je eigendom), als ze op afstand zonder enige waarschuwing via software van alles kunnen wijzigen en verzieken. Vorig jaar werd het scherm met de kaart opeens zwart-wit, en nu is er 40 km van de range af, wat voor ons echt een probleem is. Zonder enige communicatie vooraf vanuit Tesla naar de klant toe. Na de aankoop in 2014 was ik echt een Tesla fan, maar na deze ervaringen.... Als er juristen in het forum zijn die iets kunnen betekenen?
Ik heb me ook al vaker afgevraagd of Tesla zonder instemming zo maar wijzigingen kan aanbrengen. Zoals het verlagen van de laadsnelheid bij een SuC of zoals nu het bereik. Beide zijn essentiële zaken. Heb ik er ergens voor getekend????
 
Zou ook mogelijk te maken kunnen hebben met de recente vele accu branden als ik het zo een beetje goed lees. Misschien is een bepaalde range van battery Packs wel van een inferieure kwaliteit en bij een te grote lading grotere kans op brand. Dus, diegene die de decrease hebben zouden eens een fototje moeten schieten van hun accupack en hier posten of versie nummer neerzetten. Ook ben ik nog steeds benieuwd of je dus langer op hogere snelheid kan Super Chargen aan de SuC dan voorheen. De Clasics hebben echt geen voordeel van een update van de software met verbeterde koeltechniek voor de accu. Tesla is een meester in het scheppen van verwarring en "the obvious" in je hooft proberen te planten. Een update uitbrengen met positief nieuws dat je langer op hogere snelheid kan laden en dan de 100% naar 90% beperken.. 10% niet gebruiken, ja, dan ga je twijfelen wat het nou is....