Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Wij zijn naar noord italie gereden via Duitsland en Oostenrijk. Het was druk maar nergens te druk of geen plek.
Wat mij wel opvalt is dat de suc in Italy gratis is en alle andere landen wordt er gewoon kosten gerekend. M3 via leaseplan. Zie screenshots

Ook op de CC afrekening zie ik de geen rekening van de Suc in Italy
 

Attachments

  • IMG_20190821_202702.jpg
    IMG_20190821_202702.jpg
    313.4 KB · Views: 67
  • IMG_20190821_202650.jpg
    IMG_20190821_202650.jpg
    284.7 KB · Views: 50
Wij zijn naar noord italie gereden via Duitsland en Oostenrijk. Het was druk maar nergens te druk of geen plek.
Wat mij wel opvalt is dat de suc in Italy gratis is en alle andere landen wordt er gewoon kosten gerekend. M3 via leaseplan. Zie screenshots

Ook op de CC afrekening zie ik de geen rekening van de Suc in Italy
Ik hoop het voor je maar iets zegt me dat dit niet klopt!! Want je krijgt in Italië wel waarschuwingen als laden bijna klaar is waarin wordt gedreigd met de idle fee
 
Zowel op woensdag 21 augustus 2019 als zaterdag 31 augustus 2019 langs diverse SC's van Tesla geweest in Duitsland vanwege een trip naar Zwitserland en weer terug. De meeste SC's lagen er verlaten bij. Incidenteel stond er een enkele Tesla. Geen enkel probleem gehad met laden of wachten. Wat wel vervelend is, is dat een aantal van de SC's in het westen van Duitsland relatief ver van de snelweg liggen, vaak op een soort van verlaten industrieterrein en dan hooguit met een Mc Donald o.i.d. in de buurt. Absoluut niet prettig pauzeren zo.

Wat dat betreft is Ionity een stuk prettiger om te laden, vaak bij een Raststätte.

Ik heb de volgende SC's gehad:

Erftstad: droevige omgeving
Waldlaubersheim: prima, met winkel en restaurant
Kappel-Grafenhausen: gaat, maar ook niet veel te doen of te halen
Bruchsal: nooit meer, wat een rotomgeving en niets te beleven, behalve een kleine McDonalds.

Waldlaubersheim is wat mij betreft de enige aanrader, qua omgeving, eten en drinken en wat tijdverdrijf.
 
Zowel op woensdag 21 augustus 2019 als zaterdag 31 augustus 2019 langs diverse SC's van Tesla geweest in Duitsland vanwege een trip naar Zwitserland en weer terug. De meeste SC's lagen er verlaten bij. Incidenteel stond er een enkele Tesla. Geen enkel probleem gehad met laden of wachten. Wat wel vervelend is, is dat een aantal van de SC's in het westen van Duitsland relatief ver van de snelweg liggen, vaak op een soort van verlaten industrieterrein en dan hooguit met een Mc Donald o.i.d. in de buurt. Absoluut niet prettig pauzeren zo.

Wat dat betreft is Ionity een stuk prettiger om te laden, vaak bij een Raststätte.

Ik heb de volgende SC's gehad:

Erftstad: droevige omgeving
Waldlaubersheim: prima, met winkel en restaurant
Kappel-Grafenhausen: gaat, maar ook niet veel te doen of te halen
Bruchsal: nooit meer, wat een rotomgeving en niets te beleven, behalve een kleine McDonalds.

Waldlaubersheim is wat mij betreft de enige aanrader, qua omgeving, eten en drinken en wat tijdverdrijf.

Vorige week ben ik ook teruggereden uit Zwitserland. Vrijdag en zaterdag, nergens hoeven wachten, altijd de hoogste laadsnelheid.

In Kappel-Grafenhausen waren wij de enige Tesla. Je staat zo'n beetje op het Shell station, er is een Burger King, een terras met kinderspeeltuintje. En op loopafstand zit je in het dorp.

Ik lees hier vaker dat het een nadeel is dat de Superchargers niet direct aan de snelweg zitten. Maar ik vind dat juist een groot voordeel. Weet je wat een herrie dat is, direct langs de Autobahn? Het voorbijrazende verkeer is oorverdovend als je denkt aan een picknicktafel wat te gaan eten.

Bij een Autohof, iets verder van de snelweg dus, is het vaak heerlijk rustig. Ideaal voor een half uurtje ontspannen en geen rijen voor de toiletten.

Daar heb ik wel 2x 2 minuten omrijden voor over.
 
Vroeger toen ik doorrraasde door Duitsland had ik nog nooit een autohof gezien.

Nu met de superchargers vind ik ze heerlijk. Niet veel verder dan zo een raststatte, maar zoveel meer keuze en comfort.

In GB zijn er wel heel wat superchargers aan roadside services, en ja dat is wel makkelijk enzo, maar vaak zijn die superchargers kleiner (maar 4 stalls) en is de keuze qua eten, comfort en toiletten navenant. De betere stops zijn dan toch die waar je even de snelweg moet voor verlaten.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Ik vraag me af hoeveel mensen zich hier al mee bezig houden? Wij gaan in de carnavalsvakantie naar Oostenrijk, het kan toch inderdaad niet anders dan dat het ontzettend druk gaat worden bij de fastchargers? Ben echt benieuwd wat we tegen gaan komen, en of het misschien zelfs mee valt... zou interessant zijn om te zien hoeveel leden van hier die specifieke week al gaan...
 
Ik vraag me af hoeveel mensen zich hier al mee bezig houden? Wij gaan in de carnavalsvakantie naar Oostenrijk, het kan toch inderdaad niet anders dan dat het ontzettend druk gaat worden bij de fastchargers? Ben echt benieuwd wat we tegen gaan komen, en of het misschien zelfs mee valt... zou interessant zijn om te zien hoeveel leden van hier die specifieke week al gaan...

Ik niet. Ik volg mijn route naar de sneeuw langs rustige SUC's in Frankrijk. Maar heeft het zin om je druk te maken? Of het valt allemaal wel mee (wat ik verwacht), of je doet er langer over (maar dat is met ongelukken, sneeuwval, etc, ook het geval).

Overigens worden langere stops bij mij met gejuich ontvangen: extra netflix tijd.
 
  • Like
Reactions: Jopie
Ik vraag me af hoeveel mensen zich hier al mee bezig houden? Wij gaan in de carnavalsvakantie naar Oostenrijk, het kan toch inderdaad niet anders dan dat het ontzettend druk gaat worden bij de fastchargers? Ben echt benieuwd wat we tegen gaan komen, en of het misschien zelfs mee valt... zou interessant zijn om te zien hoeveel leden van hier die specifieke week al gaan...
Juist terug van Sölden, altijd minder dan 50% bezet.
 
Vorige wintertrip door Duitsland naar Oostenrijk (tijdens jullie "carnavals"-vakantie wisselweekend, ligt voor ons Belgen anders): soms wel druk aan een paar SuCs, maar op de echte knelpunten stond er een Tesla-mannetje de zaken in goede banen te leiden.

Komt wel goed, misschien een paar minuten extra geduld, maar het is vakantie! :cool:.
 
Vorige wintertrip door Duitsland naar Oostenrijk (tijdens jullie "carnavals"-vakantie wisselweekend, ligt voor ons Belgen anders): soms wel druk aan een paar SuCs, maar op de echte knelpunten stond er een Tesla-mannetje de zaken in goede banen te leiden.
Komt wel goed, misschien een paar minuten extra geduld, maar het is vakantie! :cool:.
Oh, dat is goed om te horen, dat Tesla er dus wel aandacht voor heeft.

Juist terug van Sölden, altijd minder dan 50% bezet.
Ja, dat snap ik nu.. ik ben vorige maand op en neer naar Praag gereden, ging fantastisch! Maar ik stond vorige week bij Zaltbommel rond de lunch, en toen had ik het laatste plekje en laadde hij op met 300km/u ofzo.

Ik zat al te denken om uit te wijken naar Ionity laders ofzo, maar daar kun je de bezetting volgens mij niet op afstand van zien. Het is puur dat alles dan bij elkaar komt:
  • Koud
  • Zwaar beladen (dak-/trekhaakkoffer)
  • Iedereen op dezelfde route
  • Grote kans op files
Een optie is van leaseauto ruilen met een collega, maar ik ga het avontuur toch maar gewoon aan..
 
Vorige wintertrip door Duitsland naar Oostenrijk (tijdens jullie "carnavals"-vakantie wisselweekend, ligt voor ons Belgen anders): soms wel druk aan een paar SuCs, maar op de echte knelpunten stond er een Tesla-mannetje de zaken in goede banen te leiden.

Komt wel goed, misschien een paar minuten extra geduld, maar het is vakantie! :cool:.
Euh. Ik heb zo'n Teslamannetje nog nooit gezien. Niet bij Achern, niet bij Waldlaubersheim en ook niet bij Monte Ceneri. 3 SuC's waar het erg druk kan zijn.
Ik hou in elk geval mijn hart vast, alleen al als je ziet hoeveel 3's staan te laden in vergelijking met een jaar geleden. Wel is het zo dat de doorlooptijd niet lang is. Maar toch, je wilt onderweg niet in een file bij een SuC staan, Netflix of niet.
 
Euh. Ik heb zo'n Teslamannetje nog nooit gezien. Niet bij Achern, niet bij Waldlaubersheim en ook niet bij Monte Ceneri. 3 SuC's waar het erg druk kan zijn.
Ik hou in elk geval mijn hart vast, alleen al als je ziet hoeveel 3's staan te laden in vergelijking met een jaar geleden. Wel is het zo dat de doorlooptijd niet lang is. Maar toch, je wilt onderweg niet in een file bij een SuC staan, Netflix of niet.

Maar jij hoeft je toch niet druk te maken? Tegen de tijd dat de 'randstad' via Arnhem of Venlo het land heeft verlaten, zit jij al bij Frankfurt ;)