Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Na deze pilot sport 4 banden ga ik over op 4season banden 245/255 breed op de model 3, dit omdat mijn leerlingen de neiging hebben stoepjes vooral rechts kusjes te willen geven, een wat bredere band geeft even net wat meer buffer(ondanks ik donderdag wel al alloygators laat monteren)
 
Hier wat foto's van mensen die wellicht de Vredestein Ultrac Vorti+ willen overwegen. Zitten er nu een paar weken onder. Je kunt ook goed de beschermrand zien.

Qua verbruik is het volgens mij iets slechter. Schijnt een hogere rolweerstand te hebben.

Qua geluid merk ik geen verschil. Misschien is dit wel meer maar mijn S100D met sun roof heeft vanaf 100km/u last van windgeruis.

PXL_20210831_095018009.jpg


PXL_20210831_095039816.jpg
PXL_20210831_095001734.jpg
 
Welke assteunen gebruiken jullie als veiligheid bij het langdurig opgekrikt laten?
En waar plaatsen jullie die bij een Tesla.
De was van plan om de safe jacks aan te kopen maar die zijn steeds uitverkocht.
Safe Jacks. 😉 Jammer dat ze steeds uitverkocht zijn. Ik vind ze echt fijn om te gebruiken altijd. Alleen om ze op de hoogste stand te krijgen is beetje eng maar gewoon op de laagste stand voor wielen te wisselen of andere dingen te doen gaat prima. Ben wel nog aan het denken om ooit zo'n QuickJack te kopen. Is wat duurder maar als je vaak de auto omhoog hebt staan om dingen eraan te doen (of aan andere auto's) dan is dat echt ideal. Stuk veiliger ook nog.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Hayden
Ik denk dat in basis elke 4seizoenen band ook onder een EV zou moeten kunnen. Een EV is niet anders dan elke andere auto…..
Mee eens mits maximale belasting klopt.
Een EV is vaak aanzienlijk zwaarder waardoor er een "Extra Load" band gemonteerd moet worden.

In de "Tesla-maten" overigens vaak erg goed verkrijgbaar. (IEC SUV zijn tegenwoordig ook zwaar aan het worden o_O, daar profiteren we dan maar van wat betreft XL-banden)
 
Deze #172 Michelin CrossClimate 2 All-Weather banden met sneeuwklokje staan voor mij nog steeds bovenaan mijn wegstreep lijstje.
Ik vind die ook erg interessant! Al kijk ik nu ook naar Continental allseasoncontact banden. Deze komen ook erg goed uit de test, hebben velgrandbescherming, xl rating en contiseal waardoor je met een spijkertje in je band niet meteen stil komt te staan.