Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

Carmeleon al geprobeerd? Ik betaal €260,= per kwartaal, 10 jaar schadevrij.

Misschien dat Almere een extreem risicovolle regio is, maar als ik Carmeleon probeer kom ik ook uit op meer dan €1250 p/j. En dat is dan met 19 schadevrije jaren ingevuld.

upload_2019-9-23_14-35-37.png
 
Als ik de calculator op FBTO invul dan kom ik op €142 p/m, dat is inclusief 19 schadevrije jaren. Veel meer dan via http://www.insuremytesla.nl

Heeft iemand hier al ervaringen om te delen over InsureMyTesla?
En Promovendum? Was bij mij, met minder dan 12.000 km's per jaar, woonachtig in regio Rotterdam met 13 schadevrije jaren €42 per maand.
 
En Promovendum? Was bij mij, met minder dan 12.000 km's per jaar, woonachtig in regio Rotterdam met 13 schadevrije jaren €42 per maand.

Dan ben ik wel benieuwd wat je daar invult. Als ik op Autoverzekering premie berekenen | Promovendum mijn kenteken invul (LR AWD), minder dan 12k km's, 19 schadevrije jaren, alarmklasse 2 en WO als opleiding, dan komt hij met €102 pm. Zelfs als ik voor alarmklasse 5 kies (wat volgens mij niet in een Model 3 zit) komt hij met €80+

Aan €42 kom ik niet.
 
Dan ben ik wel benieuwd wat je daar invult. Als ik op Autoverzekering premie berekenen | Promovendum mijn kenteken invul (LR AWD), minder dan 12k km's, 19 schadevrije jaren, alarmklasse 2 en WO als opleiding, dan komt hij met €102 pm. Zelfs als ik voor alarmklasse 5 kies (wat volgens mij niet in een Model 3 zit) komt hij met €80+

Aan €42 kom ik niet.
Ik heb een SR+. Onder de 50k, dan hoef je ook niet te voldoen aan die alarmeisen.
 
Mijn ervaringen (met dank voor de feedback op dit draadje hiervoor!)

* Ik heb (of krijg) de gewone model 3 (goedkoopste, geen performance en geen range extender)
* 10 jaar schadevrij
* Ik verwacht rond 15 a 20000 km per jaar te rijden
* All risk
* insuremytesla was 101 EUR pm
* Carmeleon kostte 89 pm
* Promovendum 54 pm
* Dus ben voor laatste gegaan
* Promovendum ziet Tesla alarm als klasse 3 (vergelijkbaar) en zet iets in de polis om dat te verduidelijken
* Oude/nieuwe auto kunnen 3 maanden nog op 10 jaar schadevrij staan, mocht ik mn oude niet binnen die tijd verkopen gaat de premie aanzienlijk omhoog (dacht 162 pm!). Evt. kan je dan nog iets doen met 2 auto's in 1 gezin via promovendum (zou ik mn oude auto naar hen moeten overbrengen, rekenen ze 7 jaar schadevrij voor de 2e auto)
 
Last edited by a moderator:
  • Informative
Reactions: Erik-S85
Mijn ervaringen (met dank voor de feedback op dit draadje hiervoor!)

* Ik heb (of krijg) de gewone model 3 (goedkoopste, geen performance en geen range extender)
* 10 jaar schadevrij
* Ik verwacht rond 15 a 20000 km per jaar te rijden
* All risk
* insuremytesla was 101 EUR pm
* Carmeleon kostte 89 pm
* Promovendum 54 pm
* Dus ben voor laatste gegaan
* Promovendum ziet Tesla alarm als klasse 3 (vergelijkbaar) en zet iets in de polis om dat te verduidelijken
* Oude/nieuwe auto kunnen 3 maanden nog op 10 jaar schadevrij staan, mocht ik mn oude niet binnen die tijd verkopen gaat de premie aanzienlijk omhoog (dacht 162 pm!). Evt. kan je dan nog iets doen met 2 auto's in 1 gezin via promovendum (zou ik mn oude auto naar hen moeten overbrengen, rekenen ze 7 jaar schadevrij voor de 2e auto)
 
Mijn ervaringen (met dank voor de feedback op dit draadje hiervoor!)


* Promovendum ziet Tesla alarm als klasse 3 (vergelijkbaar) en zet iets in de polis om dat te verduidelijken

De clausule is:
(2) een gelijkwaardig Tesla alarmsysteem en voertuigvolgsysteem dat door de verzekeraar wordt geaccepteerd. Is er sprake van
schade of verlies door diefstal, joyriding of pogingen daartoe? Dan moet de verzekeringnemer, op verzoek van de verzekeraar,
kunnen aantonen dat het vereiste alarmsysteem en voertuigvolgsysteem aanwezig was in de auto én op de voorgeschreven manier
werd onderhouden. Gedurende de schadegebeurtenis moet het vereiste alarmsysteem en het voertuigvolgsysteem ingeschakeld
zijn en de auto naar behoren afgesloten zijn. Bij een Tesla houdt dit onder andere in dat de opties alarm en tilt/intrusion onder
Security en Remote Acces onder Mobile zijn geactiveerd. Let op: als er niet aan deze verplichtingen wordt voldaan, is er geen recht
op schadevergoeding.
 

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top