Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Betekent dus dat bij een schade van, zeg 20k ex, ik alsnog 4200 euro aan BTW zelf moet betalen ipv leasemaatschappij? Die BTW is neem ik aan wel gewoon op te geven/terug te vragen?
Dat snap ik niet. Als je de auto operationeel least, dan zorgt de leasemij toch voor de verzekering en schadeafhandeling? En als je financieel least, dan draai je toch altijd zelf op voor de schade en niet de leasemij? Of mis ik iets?

En ja, als je volledig BTW plichtig bent, dan kun je de BTW over de schadeherstel gewoon terug vragen. Dat is m.i. de enige reden waarom je ex BTW zou verzekeren.
 
Andersom: als je de auto inclusief BTW verzekerd, maar wel de BTW kunt verrekenen zou je er theoretisch op vooruit gaan(?)
Ik denk eerlijk gezegd dat de verzekering gaat kijken naar de werkelijk door jou geleden schade en die uitkeert.

Heb wel eens meegemaakt dat ik een geschil had met mijn hypotheekverstrekker over de hoeveelheid in rekening gebrachte rente. Uiteindelijk hebben ze mij niet geholpen, omdat mijn schade, na verrekening van de hypotheekrente aftrek, onder het eigens risico bedrag lag.
 
Even maar d'r voor gaan zitten aangezien in ingepland sta voor donderdag levering.
Vooralsnog zoals ik zie geen echt concreet goede duidelijke polissen?
De meeste die er al in rijden hebben vooral tijdelijke verzeker-oplossingen totdat de maatschappijen wakker worden en met duidelijke taal komen en/of in afwachting op SCM goedkeuring van Tesla.

@Jooop ben jij al iets verder? Ik heb net zoals jij de "Cheap Dutch Special" dus alle praat over overschrijding max. aanschafprijs en de bijkomende extra beveiligingseisen gelden niet voor ons? Hoe sta jij er nu in?
 
Even maar d'r voor gaan zitten aangezien in ingepland sta voor donderdag levering.
Vooralsnog zoals ik zie geen echt concreet goede duidelijke polissen?
De meeste die er al in rijden hebben vooral tijdelijke verzeker-oplossingen totdat de maatschappijen wakker worden en met duidelijke taal komen en/of in afwachting op SCM goedkeuring van Tesla.

@Jooop ben jij al iets verder? Ik heb net zoals jij de "Cheap Dutch Special" dus alle praat over overschrijding max. aanschafprijs en de bijkomende extra beveiligingseisen gelden niet voor ons? Hoe sta jij er nu in?
Ik heb nu bij CB een schappelijk geprijsde polis die alleen niet tegen diefstal verzekerd is vanwege het volgsysteem. Maar ik ga nog een keer terug bellen omdat ik nu heb gelezen dat dat dus alleen voor < 75k geldt. Heel ingewikkeld allemaal!
 
Ik heb nu bij CB een schappelijk geprijsde polis die alleen niet tegen diefstal verzekerd is vanwege het volgsysteem. Maar ik ga nog een keer terug bellen omdat ik nu heb gelezen dat dat dus alleen voor < 75k geldt. Heel ingewikkeld allemaal!

Zojuist gebeld met CB, gaat voor mij niet op aangezien zij een minimale eis hebben van 4 schadevrije jaren. :(
Maar ze gaf idd te kennen aan niks meer te vereisten dan wat er al fabrieksklaar in de auto te zit. En dat dit voor deze Tesla speciaal geldt. Privé verzekering is het een prima premie deze krijg ik ook netjes te zien. Probeer ik het via het zakelijke gedeelte aan te vragen (eenmanszaak in mijn geval), dan wordt ik vriendelijk verzocht telefonisch contact op te nemen, wat ik dus zojuist deed.
 
Zojuist gebeld met CB, gaat voor mij niet op aangezien zij een minimale eis hebben van 4 schadevrije jaren. :(
Maar ze gaf idd te kennen aan niks meer te vereisten dan wat er al fabrieksklaar in de auto te zit. En dat dit voor deze Tesla speciaal geldt. Privé verzekering is het een prima premie deze krijg ik ook netjes te zien. Probeer ik het via het zakelijke gedeelte aan te vragen (eenmanszaak in mijn geval), dan wordt ik vriendelijk verzocht telefonisch contact op te nemen, wat ik dus zojuist deed.
Ik betaal bijtelling en btw correctie dus geldt als privé voor zover ik weet.
 
Ik betaal bijtelling en btw correctie dus geldt als privé voor zover ik weet.

Is dat zo? Excuus mijn onwetendheid, maar ik ging er eigenlijk automatisch van uit, zakelijke auto -> zakelijk verzekeren. Mag ik de auto wel privé verzekeren?

Zojuist verrast met een belletje terug van CB, de mevrouw had zelf even de Product Manager gebeld en toch even goed nagevraagd. Het zat haar niet lekker om nee te moeten verkopen en ik gaf aan dat ik CB belde naar aanleidingen van berichten uit deze forum. Zij wilde ook niet dat na aanleiding van ons eerste gesprek "verkeerde" info hier terecht zou komen. Zij krijg als antwoord dat de "goedkopere" Tesla's, zoals de 3's geen vereisten hebben van 4 schadevrije jaren. Ik verwacht elk moment mijn offerte en polisblad. Vooralsnog kreeg ik cifers door die bijna identiek zijn aan Carmeleon, met als grote verschil dat CB een aanschaf garantie heeft van 36 maanden en Carmeleon 60 maanden. Ook is de no-claim korting bij CB hoger dan bij Carmeleon.
 
Ik heb nu bij CB een schappelijk geprijsde polis die alleen niet tegen diefstal verzekerd is vanwege het volgsysteem. Maar ik ga nog een keer terug bellen omdat ik nu heb gelezen dat dat dus alleen voor < 75k geldt. Heel ingewikkeld allemaal!
Lees ook verzekering Model S draadje. Je kan gewoon, in de model S en ik denk in de Model 3 ook een volgsysteem laten installeren en daarmee voldoen aan de voorwaarden. Ik ben bij CB verzekerd en tegen diefstal ivm het volgsysteem wat ik heb laten inbouwen.
 
Ik betaal bijtelling en btw correctie dus geldt als privé voor zover ik weet.
Die bijtelling en correctie BTW zijn 'straffen' voor het privé gebruik van het zakelijke product. Prive verzekeren is misschien zelfs niet eens geldig. Nu hoor je de verzekering niet, maar pas als er schade is en dan komt de zakelijke konijn ineens uit hun hoge hoed. Ik weet niet beter dan dat een auto zakelijk verzekeren duurder is dan privé. Check dit echt goed na, voordat je straks onverzekerd blijkt te zijn.
 
Die bijtelling en correctie BTW zijn 'straffen' voor het privé gebruik van het zakelijke product. Prive verzekeren is misschien zelfs niet eens geldig. Nu hoor je de verzekering niet, maar pas als er schade is en dan komt de zakelijke konijn ineens uit hun hoge hoed. Ik weet niet beter dan dat een auto zakelijk verzekeren duurder is dan privé. Check dit echt goed na, voordat je straks onverzekerd blijkt te zijn.
Ga ik doen! Tnx
 
De zakelijke verzekering via CB kwam voor mij (14 schadevrije jaren) op bijna €1800,- per jaar en is daarom totaal niet interessant. Dan kun je beter Carmelon nemen met 5 jaar nieuwwaarde regeling en €0,- eigen risico.

De privé verzekering van CB zou mijn echter €875 per jaar kosten. En dan ook nog inclusief Btw zijn.

Verschil zal mogelijk komen door beperktere volumes en (gebrek aan) concurrentie in de zakelijke markt. En het feit dat zakelijke auto's meer km's maken en anders gebruikt worden (meerdere gebruikers, taxi etc.). Je ziet daarom bijvoorbeeld bij InsuremyTesla dat er verschil gemaakt wordt tussen of je hem zakelijk/privé gebruik, en wat voor type gebruik.

Als we met de privé-tak van CB kunnen afspreken dat we hem zakelijk administreren maar vastleggen dat het gebruik prive is, dan zou dat op slag de meest aantrekkelijke verzekering zijn.

Zo moet het dus:
Prive zakelijk.png
 

Attachments

  • Insure.png
    Insure.png
    113.6 KB · Views: 47
  • Like
Reactions: Jooop
De zakelijke verzekering via CB kwam voor mij (14 schadevrije jaren) op bijna €1800,- per jaar en is daarom totaal niet interessant. Dan kun je beter Carmelon nemen met 5 jaar nieuwwaarde regeling en €0,- eigen risico.

De privé verzekering van CB zou mijn echter €875 per jaar kosten. En dan ook nog inclusief Btw zijn.

Verschil zal mogelijk komen door beperktere volumes en (gebrek aan) concurrentie in de zakelijke markt. En het feit dat zakelijke auto's meer km's maken en anders gebruikt worden (meerdere gebruikers, taxi etc.). Je ziet daarom bijvoorbeeld bij InsuremyTesla dat er verschil gemaakt wordt tussen of je hem zakelijk/privé gebruik, en wat voor type gebruik.

Als we met de privé-tak van CB kunnen afspreken dat we hem zakelijk administreren maar vastleggen dat het gebruik prive is, dan zou dat op slag de meest aantrekkelijke verzekering zijn.

Zo moet het dus:
View attachment 378773
Bij een zakeljk contract gaat CB ervan uit dat er meerdere rijders zijn. Als jij kan aantonen d.m.v. een getekende brief dat jij de enige bestuurder bent, zakt het bedrag behoorlijk.
 
  • Informative
Reactions: Jooop
Bron/bevestiging?
Geen bron, maar wel een vriend(elijke) ondernemer die het zo met CB heeft geregeld. Beste kan je hierover met CB bellen.
Hij had eerst een laag tarief, werd plots verrast met een flinke verhoging en vernam toen deze voorwaarden.
Nadat hij schriftelijk heeft bevestigd dat hij hoofd- en enige bestuurder is, is het bedrag weer gecorrigeerd.

ps. Hij is dus voor mij de bron :)