Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Echt een lastig zoektocht om de Tesla verzekerd te krijgen...

Ik heb 6 schadevrije jaren.
Promovendum gebeld: Helaas voor LR AWD hebben we eis van minimaal 8 schadevrije jaren. we kunnen u niet verzekeren.

Heeft iemand anders <8jr schadevrije jaren en wel verzekering bij Promovendum? (SR verzekeren ze wel maar niet LR of performance)
Met 6 schadevrije jaren deze week de ANWB polis binnen gekregen voor de Model 3 AWD met een jaarpremie van € 1.042 oftewel € 86,83 per maand. Elders op het forum wordt vermeld dat de benodigde Lojack 399 excl btw kost voor (minimaal) 3 tot max 5 jaar.
 
Met 6 schadevrije jaren deze week de ANWB polis binnen gekregen voor de Model 3 AWD met een jaarpremie van € 1.042 oftewel € 86,83 per maand. Elders op het forum wordt vermeld dat de benodigde Lojack 399 excl btw kost voor (minimaal) 3 tot max 5 jaar.

Ja ik neig ook naar ANWB.
Is dat met 1 jaar nieuwprijsgarantie?
Weet jij of ze bij anwb bijtellingbescherming hebben?

Carmeleon (berekend via hun website) is prive verzekeren (met noclaim bescherming) met klasse 3 alarm = € 174 pm en zakelijk € 150 pm (met bijtelling bescherming maar geen noclaim bescherming)
 
Ja ik neig ook naar ANWB.
Is dat met 1 jaar nieuwprijsgarantie?
Weet jij of ze bij anwb bijtellingbescherming hebben?

Carmeleon (berekend via hun website) is prive verzekeren (met noclaim bescherming) met klasse 3 alarm = € 174 pm en zakelijk € 150 pm (met bijtelling bescherming maar geen noclaim bescherming)
3 jaar nieuwwaarde
bijtellingsbescherming : geen idee , particulier
 
Met 6 schadevrije jaren deze week de ANWB polis binnen gekregen voor de Model 3 AWD met een jaarpremie van € 1.042 oftewel € 86,83 per maand. Elders op het forum wordt vermeld dat de benodigde Lojack 399 excl btw kost voor (minimaal) 3 tot max 5 jaar.

Hoi
waar kun je lojack voor 399 ex btw verkrijgen. Ik zie op site van lojack benelux 475 ex btw.

Iemand anders tips voor aanschaf/installeren lojack?
 
ik heb hem zojuist verzekerd bij de ANWB met inzittenden verzekering en 3 jaar nieuwwaarde garantie. 20 jaar schadevrij en >30.000 km per jaar. Uiteraard wordt er ook een Lojack ingebouwd, maar de verzekering kost me dan nog geen 550,- p.jr. Lijkt me wel een mooie prijs.
 
ik heb hem zojuist verzekerd bij de ANWB met inzittenden verzekering en 3 jaar nieuwwaarde garantie. 20 jaar schadevrij en >30.000 km per jaar. Uiteraard wordt er ook een Lojack ingebouwd, maar de verzekering kost me dan nog geen 550,- p.jr. Lijkt me wel een mooie prijs.
Waaruit blijkt >30.000 km per jaar? Of betreft het een zakelijke verzekering? Ik heb de auto privé verzekerd en lees nergens iets over max aantal km per jaar.
 
Vandaag de lo-jack in laten bouwen, was een klusje van nog geen 10 minuten.
Ik mocht niet bij de installatie aanwezig zijn i.v.m. het vrijgeven van de inbouwlocatie. Enerzijds te begrijpen anderzijds wil ik wel graag weten waar, wat en hoe iets in mijn voertuig wordt bevestigd.
Meer mensen met deze ervaring?
 
Ik las dat steenslag en mogelijke breuk als gevolg hiervan in het panoramadak een behoorlijk kostbare grap is en standaard meestal niet is meeverzekerd in de verzekering tegen ruitbreuk. Heeft iemand hier al ervaring mee of tips welke verzekeraars dit wel in de polis hebben zitten?
Ik kom er net achter dat het panoramadak bij Interpolis gewoon is meeverzekerd (zonder invloed op no-claim korting) terwijl dit bij bijv. ANWB expliciet buiten ruitschade valt.
 
  • Like
Reactions: Johanvcr
Voor de mensen die by insure my tesla zijn verzekerd

Verzekering naait eigenaar vernielde Tesla Model X
Dit bericht las ik ook net. Ik weet niet of het artikel klopt, maar het lijkt mij wel iets om serieus naar te kijken. En daarom meteen maar even op het forum dit melden.
In mijn ( soms wel/soms niet ) contacten met Victor / Insuremytesla begin maart 2019 ging ook al het nodige/ verschillende zaken mis. Daarom vond ik op dat moment de verzekeringsmaatschappij niet echt vertrouwenswaardig. In het licht daarvan ben ik niet helemaal verbaasd over het artikel.
Maar ik moet wel een kanttekening plaatsen. Mijn ervaringen met Victor zijn persoonlijke impressies en daarnaast kan ik het waarheidsgehalte van het artikel niet inschatten, maar ik heb wel een onderbuikgevoel...........
 
Carmeleon verhoogt de premie enorm! Vandaag per mail de volgende brief ontvangen :

Polisblad
In de bijlage van dit e-mailbericht zijn uw polis documenten opgenomen, Wij adviseren u om de polis te
controleren en eventuele wijzigingen door te geven. Wij hebben de premiestructuur aangepast, onderstaand leggen
wij u uit waarom dit noodzakelijk is. Uw nieuwe premie bedraagt € 1.900,46 per 12 maand(en).

Het gaat om de volgende documenten:
- Verlengingsvoorstel inclusief premie-aanpassing
- Groene kaart
- Polis
- Polisvoorwaarden CVDL-AUT2018-08
- Nieuwe machtingsfactuur van uw verzekering met polisnummer CV180900 betreffende Factuurnummer: 1685396

Aanpassing premiestructuur
De laatste jaren neemt de schadelast toe met name door hogere herstelkosten doordat steeds meer auto’s voorzien zijn van
geavanceerde veiligheidsmaatregelen zoals bijvoorbeeld ADAS (Advanced Drivers Assistance Systems). Veel van deze systemen
worden verplicht voor nieuwe auto’s. Hierdoor zit er veel dure technologie in auto-onderdelen zoals bumpers, wat reparaties
steeds duurder maakt.

De grootse stijging van de schadelast wordt echter veroorzaakt door een toename van het aantal letselschades en de omvang
daarvan. Dit zal nog verder toenemen omdat op 10 april 2018 de Eerste Kamer het wetsvoorstel Vergoeding van affectieschade
unaniem aangenomen heeft. Deze nieuwe wet is op 1 januari 2019 in werking en regelt de mogelijkheid tot vergoeding van
affectieschade. Affectieschade is een vorm van smartengeld (ook wel immateriële schade genoemd) specifiek voor naasten van
slachtoffers die door een fout van een ander zijn overleden of ernstig of blijvend letsel hebben opgelopen.​

Mijn premie was 1.500,- en dit wordt nu 1.900,-. 400,- per jaar dus duurder, een stijging van 27%.
 
Mijn details :

Premie per 12 maanden 1.900,46, incl. assurantiebelasting.

Uw auto Tesla Model 3 LR AWD incl AEP+FSD
Omgeving Rotterdam, regelmatige bestuurder 45 jaar

Uw verzekering WA Volledig Casco
2.500.000 Materiële schade
7.500.000 Lichamelijk letsel
Aanschafwaarde uw aankoopnota
Verzekerd bedrag excl. BTW
Schadeverzekering inzittenden Ja, 1.000.000
Pechhulp Ja, Europa incl. woonplaats
Verzekerd tegen fiscale bijtelling Nee
Rechtsbijstand Ja, DAS Auto rechtsbijstand
No-claim beschermer Nee
Uw eigen risico 0, indien u uw auto laat repareren via Uw SchadeGarant/GlasGarant hersteller
U rijdt per jaar maximaal onbeperkt kilometers

Uw zuivere schadevrije jaren 14
Uw korting 75,00% | trede 19
Vereiste alarmklasse Geen alarm aanwezig
 
Last edited: