Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Wow, en geen sentry mode aan staan? Ben wel benieuwd of er relatief meer geweld tegen Tesla's is dan tegen andere auto's. Als je de reacties van mensen op sommige nieuwsberichten leest.... maar aan de andere kant had laatst ook iemand vakkundig twee buitenspiegels van de Volvo van mijn broer gesloopt...
Tegenwoordig heb ik Sentry Mode overal aan staan, behalve op mijn eigen oprit, kost helaas relatief wel veel batterij.
Het vandalisme was in de tijd dat Sentry Mode net uitgegeven was met de software en ik het nog niet aan had staan. Stond bij een publieke oplaadpaal in een woonwijk. Ik ben toen een paar dagen heel boos en verdrietig tegelijk geweest, omdat ze rond de hele auto gegaan zijn met een sleutel. De politie heeft mijn aangifte afgesloten zonder onderzoek te verrichten, omdat er geen camera's in de buurt stonden. Ik ben zelf nog langs de deuren in de buurt gegaan, maar niemand heeft iets gezien.

Schadeherstelbedrijf heeft de schade geraamd op zo'n 5'000 EUR, omdat ze praktisch de hele auto opnieuw moeten spuiten. Centraal Beheer kan in dit geval wel vergoeden, maar omdat er geen dader van vandalisme bekend is val je wel 5 jaar terug in schadevrije jaren. Het voelt aan alle kanten oneerlijk en dat is het ook.

Ik ga sowieso de auto niet geheel over laten spuiten, dan kost een wrap nog veel minder. Ook woon ik in een nieuwbouwwijk waar de straat er nog niet in ligt, het is een grote modderzooi en daardoor zie je de krassen op mijn auto niet. Zodra de straat er hier in ligt en ik de auto weer kan wassen overweeg ik om een garage de krassen te laten wegpolijsten of een wrap dan maar.
 
Nu verzekerd bij Carmeleon. Gezien de berichten over premieverhoging na afloop van het contractjaar vast aan het oriënteren op een andere verzekering. Risicodrager is op dit moment ASR. Als mijn 3 daar verzekerd blijft, gaat de premie idd fors omhoog. Ik begreep dat zij een alternatief gaan aandragen via een andere risicodrager.

ANWB biedt idd een scherpe premie (bijna halvering van mijn huidige premie). Echter bij ANWB wordt maximaal 5000 euro aan accessoires verzekerd. Achteraf toegevoegde FSD wordt als een accessoire gezien. Samen met de PPF bescherming blijft dan wel een groot gedeelte onverzekerd voor mij. ANWB valt af dus.
 
Dit weet de hyve-mind vast. Ik heb nog nooit een splinternieuwe auto gekocht, vandaar: In mijn Tesla account is gisteren ineens toegevoegd dat er datum voor levering van mijn model 3 gepland is, over twee weken. Super nice. Tevens een VIN nummer en een factuur. Maar nog geen kenteken. Weten jullie of het kenteken later komt (is dat te zien in je Tesla account), of wordt je daar later over geïnformeerd?

Vervolg vraag: je kunt de verzekering pas afsluiten als je het kenteken hebt toch? Of kan dat ook op basis van het VIN?
 
Dit weet de hyve-mind vast. Ik heb nog nooit een splinternieuwe auto gekocht, vandaar: In mijn Tesla account is gisteren ineens toegevoegd dat er datum voor levering van mijn model 3 gepland is, over twee weken. Super nice. Tevens een VIN nummer en een factuur. Maar nog geen kenteken. Weten jullie of het kenteken later komt (is dat te zien in je Tesla account), of wordt je daar later over geïnformeerd?

Vervolg vraag: je kunt de verzekering pas afsluiten als je het kenteken hebt toch? Of kan dat ook op basis van het VIN?

Kenteken wordt een paar dagen voor levering aangevraagd. Geven ze op dat moment ook aan je door incl. meldcode zodat je de verzekering kan regelen. Daadwerkelijk afsluiten van een verzekering kan idd pas als kenteken + meldcode bekent zijn.

Maar je kunt uiteraard voor die tijd al prijzen opvragen en de auto aankondigen ;)
Dan hoef je alleen nog maar het kenteken door te geven als het zover is :rolleyes:
 
  • Informative
Reactions: Karsten
Prolongatie voorstel van Carmeleon is zojuist op de spreekwoordelijke mat gevallen. Ik zou van iets meer dan 1000,- naar iets meer dan 1300,- gaan. Maar goed, de nieuwe verzekering was al afgesloten. In plaats van 300,- meer ga ik komend jaar 300,- minder betalen.
Ter info. Ik kreeg ook een voorstel. €400,- verhoogd in prijs. Via de site opgevraagd en nog geen €100,- duurder. Deze besteld en de andere opgezegd.
 
Inmiddels van Carmeleon overgestapt naar Promovendum..
Premie meer dan gehalveerd !

Van InsureMyTesla (Marsh) naar Promovendum; eerste premie via telefoon €140 pm, daarna gemeld dat ik bij Marsh €110 pm ging betalen dit jaar, premie ging omlaag naar 20% onder Marsh, dus naar bijna €90 pm nu. Vol casco uiteraard, met 10 schadevrije jaren, en 50+ er ;)

Mooie korting om nieuwe klanten binnen te halen, zien we volgend jaar wel weer wie dan een leuke aanbieding heeft. Scheelt fors en het loont om even te bellen!
 
Ik ga m binnenkort ophalen en verzekeren bij ANWB. Met genoeg schadevrije jaren blijft er 95 euro per maand over. Voor het alarmsysteem accepteert ANWB tegenwoordig drie systemen: Lo-Jack, Moving Intelligence m01 met white pakket, Moving Intelligence m9.