Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waar de hoogste inruilprijs voor je Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Hij bedoelt dat hij Yellen en Draghi dankt voor hun bijdrage van het afgelopen jaar.

Juist.... door de dollarstijging is was de nieuwprijs van de P85D bijna 20K hoger dan catologus- en betaalde prijs (was geen demo) en daarom de auto tegen een hoger bedrag kunnen verkopen.
En m.i. geldt die factor voor alle auto's die vanaf eind 2013 (toen was er nog een prijsdaling) zijn aangeschaft. vanaf eind 2014 is er geloof ik elk kwartaal een prijsverhoging geweest.
 
Last edited:
Goe gedaan dan!

Uiteindelijk gaat hij zo wel in een basis Model III eindigen want dezelfde nieuw kan hij met het geld van de vorige niet meer kopen.

- - - Updated - - -

Dat is trouwens voor ons allemaal een issue in het geval we onze wagen total loss zouden rijden. Met het geld dat we van de verzekering krijgen, kunnen we geen nieuwe meer kopen. Voorzichtig zijn dus.
 
Of ik blijf straks (nadat ik semi verplicht nog 1 keer een S koop) rijden met de model X FE, die als het goed is ook niet de hoofdprijs kost.

Daarnaast zullen er altijd marktverstorende regels zijn, zoals nu DK die voor een beweging zorgen. En beweging is in dit geval goed, want die is doorgaans voorspelbaar.
Dus als belastingen in bijv. Italie omhoog gaan, dan is er weer een moment om een nieuwe te kopen en de oude te verkopen naar dat land?
Dus er is is hoop... ook met een slechte Euro.
 
Uiteindelijk gaat hij zo wel in een basis Model III eindigen want dezelfde nieuw kan hij met het geld van de vorige niet meer kopen.

- - - Updated - - -

Dat is trouwens voor ons allemaal een issue in het geval we onze wagen total loss zouden rijden. Met het geld dat we van de verzekering krijgen, kunnen we geen nieuwe meer kopen. Voorzichtig zijn dus.

total loss ? perte totale wil je zeggen ;)
 
Uiteindelijk gaat hij zo wel in een basis Model III eindigen want dezelfde nieuw kan hij met het geld van de vorige niet meer kopen.

- - - Updated - - -

Dat is trouwens voor ons allemaal een issue in het geval we onze wagen total loss zouden rijden. Met het geld dat we van de verzekering krijgen, kunnen we geen nieuwe meer kopen. Voorzichtig zijn dus.
Ik ben nog bij CB verzekerd en daar krijg je toch een nieuwe gelijkwaardige auto terug, in plaats van de cataloguswaarde uit 2013? Een reden om dus nog een jaartje bij CB te blijven...
 
Echt belachelijk. Inruilwaarde voor mijn P85+ van maart 2014, €125.000 aankoop incl BTW, met KM stand van dan 80.000 (geschat) €51.000 incl BTW. Is toch een belachelijke afwaardering? Ok, vraag en aanbod maar zet je toch aan het denken.

Overigens zijn die KM voor mij nog steeds een issue. Al 2x een nieuwe drivetrain gehad, waarvan de laatste op 45k KM. Zou het dan niet zo moeten zijn dat de KM stand weer op 0 moet worden gezet? Het betreft een daadwerkelijke nieuwe drivetrain met een dikkere stang oid. Uiteraard is 0 ook niet helemaal accuraat, want het gaat om het gehele voertuig, echter als verkoopargument zou dit toch ook wel moeten uitmaken?
 
@pvh ter info, ik kreeg in maart 48500 voor mijn classic non p, met 93000 km op de teller. Aanschaf was 87000 incl btw in juni 2014. Leasebijtellingvrij wilde hem alleen in cosignatie verkopen (btw was niet verrekenbaar) zij hoopte er evt iets meer voor te krijgen
 
Echt belachelijk. Inruilwaarde voor mijn P85+ van maart 2014, €125.000 aankoop incl BTW, met KM stand van dan 80.000 (geschat) €51.000 incl BTW. Is toch een belachelijke afwaardering? Ok, vraag en aanbod maar zet je toch aan het denken.

Overigens zijn die KM voor mij nog steeds een issue. Al 2x een nieuwe drivetrain gehad, waarvan de laatste op 45k KM. Zou het dan niet zo moeten zijn dat de KM stand weer op 0 moet worden gezet? Het betreft een daadwerkelijke nieuwe drivetrain met een dikkere stang oid. Uiteraard is 0 ook niet helemaal accuraat, want het gaat om het gehele voertuig, echter als verkoopargument zou dit toch ook wel moeten uitmaken?

Waarom zijn die kilometers een issue voor de drivetrain? Juist daar geldt 8 jaar garantie voor met een onbeperkt aantal kilometers. Voor andere zaken die niet onder drivetrain en batterij vallen is de 80.000 km natuurlijk wel relevant. Voor diegenen die niet voor verrassingen willen komen te staan bestaat de mogelijk om verzekerde garantie aan te schaffen voor de Tesla, zie Verlengde Garantieverzekering van Allianz

Kost iets van € 4000 voor 4 additionele jaren en 80.000 km, maar altijd nog goedkoper dan een auto inruilen en een nieuwe kopen.
 
Waarom zijn die kilometers een issue voor de drivetrain? Juist daar geldt 8 jaar garantie voor met een onbeperkt aantal kilometers. Voor andere zaken die niet onder drivetrain en batterij vallen is de 80.000 km natuurlijk wel relevant. Voor diegenen die niet voor verrassingen willen komen te staan bestaat de mogelijk om verzekerde garantie aan te schaffen voor de Tesla, zie Verlengde Garantieverzekering van Allianz

Kost iets van € 4000 voor 4 additionele jaren en 80.000 km, maar altijd nog goedkoper dan een auto inruilen en een nieuwe kopen.

Gaat mij niet om de garantie maar een motor met weinig kilometers is toch ook een onderdeel van de prijs lijkt mij. 80.000 km tov 35.000 km.

Overigens zijn er zoveel zaken aangepast/vervangen aan mijn P85+ dat hij nest wel geüpgrade genoemd kan worden. Tevens heb ik een extra set 21" turbine velgen met winterbanden, midden en achterconsole achteraf laten plaatsen en nog wat andere zaken. Zal mij eens gaan oriënteren. Overigens zie ik verkoop van mijn huidige los van de aanschaf van een nieuwe. Misschien ga ik hem wel inzetten voor andere zaken.
Wel zal ik hem gaan missen, diverse loaners etc gereden maar mijn P85+ heeft toch echt een ander gevoel met rijden, je rijdt nog echt een auto.