Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Porsche gaat het nog makkelijker maken. 1 pas voor alle laadpalen en facturatie loopt via Porsche, zodat klant 1 rekening krijgt van Porsche. Wat me het meest aanspreekt is dat men erkent dat laden simpel, moeiteloos en vanzelfsprekend moet zijn. Ik denk dat Porsche het nog wel eens heel goed kan gaan doen binnen EV-markt.
Porsche Details Its Plans For Non-Discriminatory Ultra-Fast Charging
Het zit 'm in de eerste vraag:
Carmakers never bothered with the issue of fuel supply for combustion engines; they just left it up to the oil companies. Why has Porsche Engineering decided to develop its own charging park for electric cars?
Omdat de competitie (Tesla) er natuurlijk mee begonnen is.

Laten we ook eerlijk zijn: laden had eenvoudig kunnen zijn, als je aan elke laadpaal een pinpas-automaat bevestigt.

Er is niks moeilijks en lastigs aan een tankstation, wat noodzakelijk opgelost moest worden door RFID pasjes bij laadpalen.
 
Link: https: // wijnemenjemee.nl/nieuws/elektrische-bussen-lopen-gesmeerd
of direct via
{{app.seo.title || 'Wij nemen je mee naar de Noord/Zuidlijn'}}
VDL bussen... gewoon 100 st op Schiphol vanaf april, loopt als een trein blijkbaar.
upload_2018-8-30_17-32-1.png
 
Wat ik gehoord hezb van exploitanten is dat de abo.kost voor pinkastjes te hoog is/was in vgl. Met de omzet van een laadpaal/locatie
Klopt helemaal. Ik ben destijds betrokken geweest bij de uitrol van de eerste chademo laders in Nederland. De business case was al niet positief maar als je een pinautomaat gebruikt moet je ook een bon kunnen printen. Veel storingsgevoeliger en veel meer operationele kosten. Later hebben we toen nog een update gedaan door een micro transactie via sms te doen. Op dit moment bieden alle banken prima alternatieven waardoor wat mij betreft een laadpas in Nederland voor publieke laders volstrekte onzin is.
 
Porsche gaat het nog makkelijker maken. 1 pas voor alle laadpalen en facturatie loopt via Porsche, zodat klant 1 rekening krijgt van Porsche. Wat me het meest aanspreekt is dat men erkent dat laden simpel, moeiteloos en vanzelfsprekend moet zijn. Ik denk dat Porsche het nog wel eens heel goed kan gaan doen binnen EV-markt.
Porsche Details Its Plans For Non-Discriminatory Ultra-Fast Charging
1 pas voor alle laadpalen : dat hangt wel af van de uitbaters, niet van Porsche.
Ik kan mij niet inbeelden dan Plugsurfing en Chargemap niet graag zouden zien dat je met hun pasjes door gans Europa kan laden.
Maar dat werkt dus nog steeds niet...
 
  • Like
Reactions: Adm
Porsche Taycan:

Wiener Motorensymposium 2018: Eine Branche wehrt sich – heftig - Auto-Medienportal.Net

Und Porsche-Chef Oliver Blume beteuert, der neue Mission E fahre sich wie ein echter Sportwagen. Auf Nachfrage von Motoren-Koryphäe Friedrich Indra muss er präzisieren: Man könne damit zehnmal von 0 auf 100 km/h oder viermal von 0 auf 200 km/h hochbeschleunigen, bevor das Auto in ein Not-Sparprogramm umschaltet. Das bedeutet: Für eine Runde auf der Nordschleife dürfte es nicht reichen.

De verwachtingen worden getemperd...
 

Ik herinner mij een circuit-test van de M3 Performance van een nietig, onervaren en geldverbrandend automobielfabrikantje (productie slechts 300K, pas in 2012 echt gestart, er moet jaarlijks een miljard bij). Deze kon slechts 4-5 rondjes (ca. 20 km?) op vol vermogen racen en was dan per ronde nauwelijks 2-3 seconden sneller dan naamgenoot M3, van dat merk voor sportieve rijders wat al meer dan 100 jaar auto's bouwt. Daarna nam de rondetijd geleidelijk (dus niet abrupt middels een zogenaamd Not-Sparprogramm) af met een belachelijke 3 seconden en dat tempo kon de M3 Performance dan gelukkig volhouden tot de batterij leeg was. Naamgenoot M3 moest eerder afhaken in verband met o.a. motor/bak/differentieel/remmen temperaturen (Not-programm?) nog voordat de tank leeg was. En dan verschijnt 'nu' de e-sportwagen Porsche Taycan op het toneel. Alhoewel, aangekondigd 2015 met levering 2018, uitgesteld naar 2020 (?). Het wordt niets met Tesla ... :D
 
Ik herinner mij een circuit-test van de M3 Performance van een nietig, onervaren en geldverbrandend automobielfabrikantje (productie slechts 300K, pas in 2012 echt gestart, er moet jaarlijks een miljard bij). Deze kon slechts 4-5 rondjes (ca. 20 km?) op vol vermogen racen en was dan per ronde nauwelijks 2-3 seconden sneller dan naamgenoot M3, van dat merk voor sportieve rijders wat al meer dan 100 jaar auto's bouwt. Daarna nam de rondetijd geleidelijk (dus niet abrupt middels een zogenaamd Not-Sparprogramm) af met een belachelijke 3 seconden en dat tempo kon de M3 Performance dan gelukkig volhouden tot de batterij leeg was. Naamgenoot M3 moest eerder afhaken in verband met o.a. motor/bak/differentieel/remmen temperaturen (Not-programm?) nog voordat de tank leeg was. En dan verschijnt 'nu' de e-sportwagen Porsche Taycan op het toneel. Alhoewel, aangekondigd 2015 met levering 2018, uitgesteld naar 2020 (?). Het wordt niets met Tesla ... :D

Pas maar op. Straks ziet een headhunter je en werk je voor je het weet voor een gerenommeerd nieuwsmedium op de snel groeiende nieuwe FUD tak.
 
View attachment 330575

Fijne portie Tesla/EV-bashing weer. Ik laad een screenshot op waar het meppen begint, zodat jullie ze geen clicks behoeven te geven.
Na de eerste zin ‘als umweltfreundlich titulierten’ ... weet je het wel.

Heerlijk. Vooral zijn klaagzang over de gebrekkige aandacht van Tesla voor de Fachjournalist die ‘sich anhand geliehenen Privatfahrzeugen informieren muss’.
 
Volgens Bild am Sonntag heeft de OvJ in München bewijs in handen dat Volkswagen ook de software van de versnellingsbak van benzinemotoren illegaal gemanipuleerd heeft.

VW-Konzern soll auch bei Benzin-Autos Abgastests manipuliert haben

Het is ongelofelijk, maar dit prutblad bewijst keer op keer uitstekende bronnen te hebben in deze kringen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
 
Management VW wordt ‘verplicht’ elektrisch te gaan rijden.

VW-Manager sollen auf E-Autos umsteigen - WELT

Ik ben voor stimuleren van elektrisch rijden, maar of verplicht stellen ervan nu de oplossing is?

Waarschijnlijk is er op dit moment geen andere stimulans dan verplichting, gezien het huidige aanbod binnen VW... :rolleyes:

Ze kunnen ook een EV naar keuze beschikbaar stellen toch?
 
  • Funny
Reactions: PrimaTMan