Dan gaan ze failliet en dat wil Muttie Merkel niet.Ik snap ook niet dat ze tientjes boete krijgen per gesjoemelde auto. Een paar duizend per auto, dat tikt pas aan.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dan gaan ze failliet en dat wil Muttie Merkel niet.Ik snap ook niet dat ze tientjes boete krijgen per gesjoemelde auto. Een paar duizend per auto, dat tikt pas aan.
Ok, ik snap het wel maar ik ben het er niet mee eens.Dan gaan ze failliet en dat wil Muttie Merkel niet.
Ik zag vandaag dat deze bij bepaalde pakketten wel optioneel leverbaar is.In de states alvast een goed gevuld standaardlijstje. Ook 1000kwh gratis tanken. Jammer dat er in de Europese versie ook geen B&O zit...
Ik ben eigenlijk meer voor het vastzetten van de verantwoordelijken dan hoge geldboetes. Hetzelfde zie je bij die schikkingen bij de ING, waarbij er gewoon betaalt wordt en de verantwoordelijken voelen er niets van (het zijn de aandeelhouders die er voor opdraaien). Zet de hele top maar eens 10 jaar vast, dan gebeurt het echt een stuk minder...Ok, ik snap het wel maar ik ben het er niet mee eens.
Die aandeelhouders kunnen er gezamenlijk voor zorgen dat de top moet verdwijnen, maar willen dat blijkbaar ook niet. Vermoedelijk omdat de (grote) investeerdersdankzij deze top al prima rendementen hebben weten te behalen, vaak tegen beter weten in. De aandelen VAG zijn niet grootschalig gedumpt na het schandaal.Ik ben eigenlijk meer voor het vastzetten van de verantwoordelijken dan hoge geldboetes. Hetzelfde zie je bij die schikkingen bij de ING, waarbij er gewoon betaalt wordt en de verantwoordelijken voelen er niets van (het zijn de aandeelhouders die er voor opdraaien). Zet de hele top maar eens 10 jaar vast, dan gebeurt het echt een stuk minder...
Eerst zien dan geloven... Maar ik denk/hoop dat het meer meegaan met de tijd en anders omvallen is.Helft Porsches elektrisch tegen 2025
Nieuws: Porsche Taycan
Dat we het nog moeten zien, ben ik met je eens.Eerst zien dan geloven... Maar ik denk/hoop dat het meer meegaan met de tijd en anders omvallen is.
Dat we het nog moeten zien, ben ik met je eens.
Maar tot nu toe lijkt Porsche me echter de enige bestaande fabrikant die serieus een goede EV wil produceren. Waar de anderen alleen weird mobiles en compliance vehicles (nog geen goede Nederlandse woorden voor gevonden) door een paar stagairs heeft laten tekenen en kleien, is het Porsche die hun echte designers en ingenieurs aan het project hebben gezet. (Jaguar heeft er alleen maar een marketing team en een paar inkopers op gezet.)
Tesla heeft inmiddels dan wel een plaats in de geschiedenisboekjes veroverd, maar dat wil niet zeggen dat ze ook met de totale buit gaan lopen.
Dit is de openingstekst van het artikel:
De totale wereld autoproductie is 81.500.000 auto's. Zelfs al zouden Tesla en BYD samen 800.000 EV's maken, en zover is het nog lang niet, dan hebben we het nog steeds over minder dan 1%.Dat we het nog moeten zien, ben ik met je eens.
Maar tot nu toe lijkt Porsche me echter de enige bestaande fabrikant die serieus een goede EV wil produceren. Waar de anderen alleen weird mobiles en compliance vehicles (nog geen goede Nederlandse woorden voor gevonden) door een paar stagairs heeft laten tekenen en kleien, is het Porsche die hun echte designers en ingenieurs aan het project hebben gezet. (Jaguar heeft er alleen maar een marketing team en een paar inkopers op gezet.)
Tesla heeft inmiddels dan wel een plaats in de geschiedenisboekjes veroverd, maar dat wil niet zeggen dat ze ook met de totale buit gaan lopen.
Het zou een slechte zaak zijn als Tesla met de totale buit zou moeten gaan lopen, daar gaat het ook niet om. Het is alleen jammer dat Porsche de enige is die serieus lijkt te zijn en iets moois wil neerzetten maar het zal niet om een volume-auto gaan. Wat de transitie betreft helpt het dan niet zo veel. Het doel is om zoveel mogelijk kilometers om te zetten in elektrische en daarom zijn auto's als Kona, mits die inderdaad in grote aantallen geproduceerd gaan worden wat nu nog ongewis is vanwege batterijen, zo belangrijk.
De totale wereld autoproductie is 81.500.000 auto's. Zelfs al zouden Tesla en BYD samen 800.000 EV's maken, en zover is het nog lang niet, dan hebben we het nog steeds over minder dan 1%.
De Duitsers, maar ook de Japanners en Koreanen, kunnen het dus nog wel even uitzingen.
Het levert vooral de Duitsers gezichtsverlies op dat een klein fabriekje in de VS hen links en rechts voorbij streeft.
Natuurlijk is het pijnlijk voor 'big auto' om te moeten zien dat Tesla maand op maand alleen in de VS al meer middenklasse auto's verkoopt dan Audi, BMW en Mercedes samen.
Waar de anderen alleen weird mobiles en compliance vehicles (nog geen goede Nederlandse woorden voor gevonden) door een paar stagairs heeft laten tekenen en kleien, is het Porsche die hun echte designers en ingenieurs aan het project hebben gezet.
Je hebt gelijk. De i3 was een serieuze poging en jammer genoeg geen succes. Prijs en prestaties waren op de tekentafel al achterhaald. Waarom die toch op de markt is gekomen? Geen idee. Ook deed de range extender mijns inziens enorme afbreuk aan de goede bedoelingen van dit model.En BMW dan? De Fiat 500e, B electric drive enz. zijn inderdaad typisch voorbeelden van een ‘compliance EV’. Maar de i3 vind ik geen compliance EV en qua design een poging die verder gaat dan een ‘weird mobile’ door een paar stagiairs.
Eerst zien dan geloven. En tegen dezelfde prijs?