Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Grootste tekortkoming voor de consumenten bij BMW is vooral de beperkte accugrootte. Als ze eindelijk tot 60kWh kunnen leveren, en de prijs marktconform kunnen maken, dan kan zo een elektrische MINI zeker wel werken.

Als je naar filmpjes gaat kijken van de batterijconstructie van de eerste reeks BMW i3's, kan je wel raden waar het probleem zit: in hun poging de oplossing zo modulair mogelijk te maken zat men met een erg lage energiedensiteit per cm³
 
Heeft iemand Porsche al verteld dat dat niet meer van deze tijd is? :p

Ik heb dat een paar dagen geleden nog de bestuurder van een 911 GT Turbo 'verteld' (na eerder al die van de Ferrari 812 Superfast). Hij probeerde telkens weg te accelereren. Ik liet me bij elke opstopping door inhalende vrachtwagens of auto's met aanhanger tot een metertje of 100 terugzakken, voor maximaal effect, om daarna rap in te lopen op de plankgassende Porschebestuurder. Na een paar keer hield-ie het voor gezien. Les geleerd, moet hem maar inruilen voor een Taycan straks.
 
nieuw intiatief van onze overheid, om de verkoop van electrische auto's op het autosalon in Brussel te kelderen !

Privacy settings

upload_2019-1-18_11-46-44.png


die titel blijft hangen natuurlijk !

Het zijn ook echt wel superkortingen

bvb Kona : catalogusprijs : € 37.999
Groepskorting - € 350:confused:
 
  • Funny
Reactions: shthpnz
nieuw intiatief van onze overheid, om de verkoop van electrische auto's op het autosalon in Brussel te kelderen !

Privacy settings

View attachment 369766

die titel blijft hangen natuurlijk !

Het zijn ook echt wel superkortingen

bvb Kona : catalogusprijs : € 37.999
Groepskorting - € 350:confused:
Het mooiste vind ik nog dat 1 van de 4 auto's die in de groepsaankoop, de Peugeot Ion is. Een achterhaald, van begin af aan matig verkopend overpriced stadsautootje, dat 1 op 1 is overgenomen van de Imiev van Mitsubishi.
 
Het mooiste vind ik nog dat 1 van de 4 auto's die in de groepsaankoop, de Peugeot Ion is. Een achterhaald, van begin af aan matig verkopend overpriced stadsautootje, dat 1 op 1 is overgenomen van de Imiev van Mitsubishi.
Ter info
Mitsubishi is de constructeur van die jellybean en Peugeot en Citroën nemen er ook aantallen van af met hun logo er op.
 
Het stoort me steeds dat de Tesla M3 als "premium" wordt gezien, en dus steeds, qua verkoopaantallen, met dat segment wordt vergeleken. Maar mijn smaak is de M3 (toch minstens tot de komst van de MY) niet premium maar gewoon de nieuwe Kever anno 1948: gewoon veel te verleidelijk voor de concurrentie (in de klasse Mini, Golf, etc.). En dat geen enkele auto-journalist M3 tot wagen van het jaar wil stemmen begrijp ik dan ook (als de wagen in dié klasse objectief zoveel beter is, waarom heb je dan nog auto-journalisten nodig...).

"Iets" zegt me dat er meer Tesla M3's zouden kunnen zijn verkocht in de laatste zes maanden van 2018 (wereldwijd) dan bijvoorbeeld Fiat 500's, Mini's, Clio's, Twingo's, Leafs, Polo's, Corolla's, Adams of Golfs. Iemand zin om dat uit te zoeken?
 
Het stoort me steeds dat de Tesla M3 als "premium" wordt gezien, en dus steeds, qua verkoopaantallen, met dat segment wordt vergeleken. Maar mijn smaak is de M3 (toch minstens tot de komst van de MY) niet premium maar gewoon de nieuwe Kever anno 1948

In 1970 kostte een kever in Belgie 1.830 euro. Het modaal bruto jaarinkomen was toen iets meer dan 5.000 euro. Dus met 1 jaarsalaris kocht je drie kevers. Een M3 kost bijna 60.000 euro. Een modaal jaarinkomen is in Belgie nu bijna 35.000 euro.

Een M3 is pas een ‘kever’ vanaf het moment dat Elon de prijs verlaagt tot 12.000 euro of de gemiddelde Belg 180.000 per jaar verdient.
Tot die tijd: premium.
 
Tov het autosalon gaan ze inderdaad geen potten breken. Enige voordeel is dat de actie langer loopt.
Op de Renault Zoe R90 lijkt het me sowieso een interessante deal áls je een oude wagen inruilt (wij hebben hier net een plofmotording dat weg mag). Groepsaankoopkorting €2250, korting op laadpaal €1450, recyclagepremie voor inruil oude wagen €2250 of indien geen oude wagen ter inruil €1000 extra korting. Samen met de subsidie die maximaal €4000 komt de prijs op €16450 + batterijhuur van €69/mnd.

nieuw intiatief van onze overheid, om de verkoop van electrische auto's op het autosalon in Brussel te kelderen !

Privacy settings

View attachment 369766

die titel blijft hangen natuurlijk !

Het zijn ook echt wel superkortingen

bvb Kona : catalogusprijs : € 37.999
Groepskorting - € 350:confused:
 
Last edited:
Tov het autosalon gaan ze inderdaad geen potten breken. Enige voordeel is dat de actie langer loopt.
Op de Renault Zoe R90 lijkt het me sowieso een interessante deal áls je een oude wagen inruilt (wij hebben hier net een plofmotording dat weg mag). Groepsaankoopkorting €2250, korting op laadpaal €1450, recyclagepremie voor inruil oude wagen €2250 of indien geen oude wagen ter inruil €1000 extra korting. Samen met de subsidie die maximaal €4000 komt de prijs op €16450 + batterijhuur van €69/mnd.

schitterend dat je een dino wil omruilen voor een EV. Uiteraard zien we liever een Tesla, maar een Zoe is een prima keuze.


Mbt tot de korting : de premies zou je overal krijgen, ook zonder groepsbuy.

Een korting op 1450€ op een laadpaal, zet bij mij wel wat lichten op rood. Voor een paar honderd euro koop je een laadpaal. Hoe kunnen ze dan 1450€ korting geven.... enkel als ze iemand willen belazeren. Lijken wel solden bij Mediamarkt.

Wat ik zou doen, is met de korting van 2.250€ nu naar je locale dealer gaan.
Ik durf erop wedden dat je direct minimaal dezelfde korting zal krijgen.

Good luck, en alvast gefeliciteerd met de nieuwe EV.