Hans Noordsij
Well-Known Member
Tesla Model 3 Performance conquers CA raceway with multiple laps in Track Mode
Komt een beetje in de richting.
Komt een beetje in de richting.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De 'Electric Vehicle Press Release Release Form' is erg grappig!Bij tweakers kwam ik zojiuist 50 Ways To Slow The Electric Vehicle Revolution — A Complete Idiot's Guide | CleanTechnica tegen. Hmmm, akelig nauwkeurig volgens mij.
Duidelijk word mij uit dit filmpje dat ze bij Mercedes nog veel te doen hebben om de achterstand in te lopen. Jammer.Lijkt een genuine kerel te zijn van Benz en hij heeft precies niet door dat hij gefilmd wordt, grappig.
De Nissan Leaf e-plus (of hij ook precies gaat heten) is aangekondigd: Nissan LEAF Plus is a speedy 214HP hatchback w/226 mile range, hits US in Spring (electrek.com)
62 kWh met LG cellen. Batterijpakket is 5 mm groter dan 40 kWh maar passief gekoeld!!!! Maar Nissan heeft er vertrouwen in... nissan geeft 8 jaar of 160.000 km garantie maar onduidelijk is hoeveel degradatie acceptabel is. Meestal wordt 70% genomen zonder dat garantie geldt. 70 kW laden met piek van 100 kW. Ben benieuwd voor welke SoC die 100 kW geldt. Prijs nog niet bekend. Bereik is 226 mijl (364 km) EPA waar Model 3 midrange 264 mijl (425 km) haalt.
Omgebouwde benzine auto, dus bij voorbaat kansloos. Het is een goedkope manier om een elektrische auto op de markt te brengen, maar het is geen vooruitgang t.o.v. de BMW i3.
Als VW de Neo niet verkloot, dan is deze vele malen beter dan deze elektrische Mini.
Ik heb de artikels niet gelezen maar ontslagen komen er niet altijd omdat de zaken slecht gaan.even een overzichtje van 4 dagen op rij.
zouden de mensen het nog niet beginnen snappen?
View attachment 367787
Mogelijk hebben ze al bij het ontwerpen van de nieuwe Mini rekening gehouden met EV variant. De Kia Niro en Soul zijn daar een voorbeeld van, net als de Hyundai Ioniq en Kona. Om de ontwikkelkosten te drukken brengen ze meerdere varianten uit. Dus niet bij voorbaat kansloos.
Volgens Sandy Munro had de tesla nog veel lichter gekund wanneer ze het baterijframe daadwerkelijk hadden meegerekend in de stijfheid van de constructie. Zonder pakket blijkt de model 3 dezelfde sterkte te hebben.De elektrische versie van de Kona is 452 kg zwaarder dan de benzine versie. Da's dus 37% zwaarder. De Kona is een goede elektrische auto, maar stel je voor dat ze hem als elektrische auto ontworpen hadden? Hoeveel beter had hij kunnen zijn?
Tesla toont met de Model 3 dat het niet zo hoeft te zijn. Bij de long range versie zit er zo'n 100-150 kg verschil met een BMW 3 serie met vergelijkbaar vermogen en aandrijving.
View attachment 367896
Volgens Sandy Munro had de tesla nog veel lichter gekund wanneer ze het baterijframe daadwerkelijk hadden meegerekend in de stijfheid van de constructie. Zonder pakket blijkt de model 3 dezelfde sterkte te hebben.Op gewicht zou ik andere fabrikanten dus niet te snel bekritiseren als het om de vergelijking met tesla gaat.