Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
off topic want het is een vrachtwagen, maar wel geinig:

F5372880-FE19-46D5-ABB6-76085992825C.jpeg
 
De Chinezen lijken de Duitsers voor te zijn straks.

Hoe China de Tesla Model 3 doet vergeten - VIDEO

De voorsprong van Tesla is groot maar zal snel kleiner worden. Alles overziende begrijp ik niet waarom er berichten de wereld in gaan dat FSD nog veel duurder gaat worden. :eek: En ik begrijp al helemaal niet dat er mensen zijn die dat geloven :) Op korte termijn kun je dat proberen maar op iets langere termijn komen alle merken met aanvullende min of meer "zelf rijdende opties". De wetgeving staat staat verdere uitrol meer in de weg dan de techniek! Zeker als je de bestuur verantwoordelijk laat zijn door iedere 15 seconden het stuur aan te laten raken :D
 
@SparkyM3LR4WD eigenlijk off-topic, maar als ik de nodige video's zie van FSD, ook de laatste van Bjorn Nyland, dan is het nog ver (ook technisch). Kijk in een rijbaan blijven t/m flauwe bochten en afstand houden tot een voorligger is zo langzamerhand gemeengoed aan het worden; wel met wisselende kwaliteit, maar dat kunstje verstaan de fabrikanten steeds beter. Echter zelfstandig rijden is een heel ander verhaal. De sensoren moeten beter, meer rekenkracht, beter en gedetailleerder kaartmateriaal en dan waar zelfstandig rijden? In een rustige Amerikaanse stad of in b.v. Amsterdam, Parijs auto met FSD die de Place de Charles de Gaules probleemloos rijdt... En als uliteme test: rijden in Rome tijdens de spits. Ook experts van b.v. Waymo zijn wat voorzichtiger geworden in hun verwachtingen. Er zijn nog heel wat haken en ogen, zeker als je te maken krijgt met verschillende type weggebruikers: voetgangers, fietsers, scooters etc..

Afijn, zal vast al een topic over zijn.

Trouwens wat ik wel weer een leuke nieuwkomer vind is de nieuwe Kia e-Soul. Zal zeker niet ieders ding zijn, maar weer een EV erbij die mogelijk mensen trekt die toch iets aparts willen.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
De voorsprong van Tesla is groot maar zal snel kleiner worden. Alles overziende begrijp ik niet waarom er berichten de wereld in gaan dat FSD nog veel duurder gaat worden. :eek: En ik begrijp al helemaal niet dat er mensen zijn die dat geloven :) Op korte termijn kun je dat proberen maar op iets langere termijn komen alle merken met aanvullende min of meer "zelf rijdende opties". De wetgeving staat staat verdere uitrol meer in de weg dan de techniek! Zeker als je de bestuur verantwoordelijk laat zijn door iedere 15 seconden het stuur aan te laten raken :D

Laten we maar eens zien wat we de 22e te zien en te horen krijgen :) En ja, er zijn genoeg mensen die er wat dichter bij staan en het geloven. Waaronder ik.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Iedereen die niet onder de indruk is van de autopilot van Tesla lijkt wel te vergeten dat er in huidige Tesla's tot op enkele weken geleden een relatief gezien erg basic systeem in zat. Na de voorstelling van de 22ste is erg duidelijk dat als je niet Tesla heet, of inkopen doet bij Nvidia, dat zelfrijdende auto's nog verre toekomst zijn. En zelfs dan nog heb je wel de hardware, maar nog niet de software laat staan dat je de hardware budgetvriendelijk kan inkopen.
 
Ook ten opzichte van de Koreanen verliezen ze. Kona, e-Soul en e-Niro hebben 64kW voor dat geld en daardoor meer bereik (praktijk bereik rond de 400km) en als je ze dan full-option neemt zijn ze nog steeds rond de 45K. Ben benieuwd wat ze gaan vragen voor de Peugeot 208-e mag hopen toch max rond de 35K in de basis uitvoering.
 
Ook ten opzichte van de Koreanen verliezen ze. Kona, e-Soul en e-Niro hebben 64kW voor dat geld en daardoor meer bereik (praktijk bereik rond de 400km) en als je ze dan full-option neemt zijn ze nog steeds rond de 45K. Ben benieuwd wat ze gaan vragen voor de Peugeot 208-e mag hopen toch max rond de 35K in de basis uitvoering.
Das niet helemaal juiste vergelijking Koreaaanse fossiele auto’s zijn ook goedkoper
 
De tijd dat Kia een budget merk was en ook Hyundai liggen wel achter ons. Op gebruikte materialen zijn ze misschien her en der iets minder, maar die verschillen zijn marginaal; qua betrouwbaarheid doen ze al lang niet meer onder; en ik zelf had ook niet gedacht dat ik ooit een KIA zou rijden... het kan verkeren ;) . Als ik mijn derrière kan neerzetten in een gekoelde/verwarmde leren stoel dan is dat voor mij meer dan premium genoeg. En zoals horta aangeeft zijn ze ook nog zuiniger. Tja, dan moet je gewoon constateren dat Kia en Hyundai al duidelijk eerder zijn ingestapt in het EV gebeuren en daar nu de vruchten van plukken door goede auto's neer te zetten tegen een scherpe prijs. Ik denk ook dat op basis van deze prijzen van DS/Citroën we kunnen aannemen dat VW ook niet met een ID Neo komt van 30K (in ieder geval niet in het begin) tenzij ze ergens een waanzinnig goede en goedkope accu vandaan kunnen toveren.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN