Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Gaat niet goed met een Mach-E prototype in Noord-Amerika:

hpxjgnbx1if51.jpg


Mach E prototype spotted in Ottawa, Canada with its frunk wide open, parked on the side of a road with four-way flashers. : electricvehicles
Welk model Tesla is dit?
80CDC9DC-0D9B-40B8-86A0-6B78AC037DF5.jpeg
 
Hyundai gaat Ionic als merk in de markt zetten en komt met enkele leuke modellen.
De linker heeft wel iets weg van de M3.

Hyundai IONIQ naast model nu ook een merk
Aan de ene kant jammer dat men weer een merk moet fantaseren, maar aan de andere kant lost het misschien het probleem op van een platform te moeten bouwen dat én elektrisch, maar ook én hybride moet ondersteunen.

Als je gewoon kan zeggen "dit is de IONIQ 5" en niet meer moet gaan fantaseren of je er nog een plug-in hybrid moet bij verzinnen (zoals nu met de Ioniq en Kona) helpt dat misschien wel wat in duidelijkheid.
 
Of de fabrikanten gaan de risico’s spreiden door andere merken te introduceren.
Mocht de Hyundai ICE lijn te verlieslijdend gaan worden bijvoorbeeld door de co2 boetes, dan kunnen ze makkelijker dat deel uit de markt halen voor bv Europa en daar dan alleen verder met de EV modellen.
 
Mee eens, maar ik denk dat veel vastgeroeste ICE rijders nog steeds het argument “range” gebruiken om nu nog niet over te stappen. Voor deze groep is er een psychologische grens ten aanzien van range.

Ik verwacht dat we die grens ook op andere manieren gaan doorbreken. Deze zomer hebben vastgeroeste ICE rijders overal in Europa Tesla's met NL kentekenplaten zien rijden (ook in het zuiden van Italie, Portugal, Spanje en Balkan). Dat bevestigt het beeld dat het te doen is, en wanneer meer het doen, het goed te doen is. We komen er wel met z'n allen!
 
Ik denk dat we binnen enkele jaren toch met gemengde gevoelens gaan terugkijken op die stelling. :D
Ja, het is perfect doenbaar maar willen we echt niet beter?

Persoonlijk ben ik van mening dat technologie verbetering moet brengen door het gebruik ervan en je niet in
een “keurslijf” dwingt.

In het huidige stadium waarin we ons bevinden, doet Tesla een magnifieke job door die “hinder” te beperken maar ik vermoed dat Tesla dit niet als eind stadium voor ogen heeft. :cool:

Ik ben echt benieuwd naar battery day en wat de acquisitie van Maxwell allemaal heeft/zal betekenen.

Persoonlijk moet die range niet veel meer naar boven maar wat zou het leuk zijn dat je de wagen maar 2 minuutjes aan de lader zou moeten hangen.

Dan kan iedereen die graag veel stopt nog steeds veel stoppen en andere gewoon doorrijden.

Met andere woorden: keuze
 
Keuze, ja, maar je moet het ook een keer geleefd hebben om te ervaren.

Vroeger met mijn ICE reed ik ook gewoon plankgas doorheen Duitsland en tankte een paar keren. En dan kwam ik aan op bestemming en was ik stijf gezeten en vermoeid.

Dus die eerste keer met elektrisch, zit je al eerst aan de beperking dat plankgas niet goed is dus je rijdt al trager. Dan rij je op autopilot want dat is toch aangenamer dan zelf rijden. Omdat je trager gaat en niet zo moet opletten, zie je meer van het landschap en de omgeving en praat je wat meer met de andere inzittenden. En dan moet je verplicht een laadstop inlassen dus ga je je automatisch je benen strekken en een koffietje drinken, en maak je van de laadstop op de middag een uitgebreidere lunch. En dan kom je op bestemming aan, voel je niets van dat je 2 uren langer onderweg was, maar je bent wel kiplekker en niet vermoeid.

Dus waarom zou je dan nog terug ICE gaan rijden? Of in 1 ruk 800km achter het stuur gaan zitten.

Ik heb afgelopen zomer 280km in één ruk gedaan in onze X, voor zover ik in TeslaFi/TeslaMate kan zien de langste afstand die ik ooit in één ruk heb gedaan, en 1) ik zou het nog doen, maar 2) ik was er na 200km al klaar mee hoor.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Keuze, ja, maar je moet het ook een keer geleefd hebben om te ervaren.

Vroeger met mijn ICE reed ik ook gewoon plankgas doorheen Duitsland en tankte een paar keren. En dan kwam ik aan op bestemming en was ik stijf gezeten en vermoeid.

Dus die eerste keer met elektrisch, zit je al eerst aan de beperking dat plankgas niet goed is dus je rijdt al trager. Dan rij je op autopilot want dat is toch aangenamer dan zelf rijden. Omdat je trager gaat en niet zo moet opletten, zie je meer van het landschap en de omgeving en praat je wat meer met de andere inzittenden. En dan moet je verplicht een laadstop inlassen dus ga je je automatisch je benen strekken en een koffietje drinken, en maak je van de laadstop op de middag een uitgebreidere lunch. En dan kom je op bestemming aan, voel je niets van dat je 2 uren langer onderweg was, maar je bent wel kiplekker en niet vermoeid.

Dus waarom zou je dan nog terug ICE gaan rijden? Of in 1 ruk 800km achter het stuur gaan zitten.

Ik heb afgelopen zomer 280km in één ruk gedaan in onze X, voor zover ik in TeslaFi/TeslaMate kan zien de langste afstand die ik ooit in één ruk heb gedaan, en 1) ik zou het nog doen, maar 2) ik was er na 200km al klaar mee hoor.

ik rij ook weer een ice. Er is wel een verschil tussen “planken” of gewoon 160 rijden en op drukke plekken even een koffietje met 80. En soms uiteraard even een stop, maar dan wel ergens waar goede koffie is (anders een station verder)

alleen als mijn incontinente oma meegaat, neem ik de tesla. Zij roept bij 130 al “je mag maar 110”. Daarnaast is ze bij vertrek al bezig met aftellen voor de volgende stop.
 
Ik rij met mijn Tesla in Duitsland gewoon 150 hoor. Die 10 km/u maakt het niet.

En goeie koffie in een tankstation? ;)

Ik sta tenminste niet in de wachtrij achter een paar andere Nederlanders om €70 af te rekenen aan een personeelslid achter een plexiglas vitrine.
 
Ik rij met mijn Tesla in Duitsland gewoon 150 hoor. Die 10 km/u maakt het niet.

En goeie koffie in een tankstation? ;)

Ik sta tenminste niet in de wachtrij achter een paar andere Nederlanders om €70 af te rekenen aan een personeelslid achter een plexiglas vitrine.

die 150 is gemiddeld (soms harder). Bij tankborden geven ze tegenwoordig aan of er bijvoorbeeld lavazza koffie is, zodat je aan de hand van de koffie kan besluiten of je doorrijdt of niet. Dat is huidige wens.

Ik stop met de ice echt nergens waar ik met de tesla stopte. Taaie kaiserschmarren bij aichstetten tussen de truckchauffeurs, het parkeerplaatsgevoel bij bregenz, ulm (niets te beleven), de mack bij leonberg (inclusief 10km omrijden), etc. Mij niet gezien.
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL