Keuze, ja, maar je moet het ook een keer geleefd hebben om te ervaren.
Vroeger met mijn ICE reed ik ook gewoon plankgas doorheen Duitsland en tankte een paar keren. En dan kwam ik aan op bestemming en was ik stijf gezeten en vermoeid.
Dus die eerste keer met elektrisch, zit je al eerst aan de beperking dat plankgas niet goed is dus je rijdt al trager. Dan rij je op autopilot want dat is toch aangenamer dan zelf rijden. Omdat je trager gaat en niet zo moet opletten, zie je meer van het landschap en de omgeving en praat je wat meer met de andere inzittenden. En dan moet je verplicht een laadstop inlassen dus ga je je automatisch je benen strekken en een koffietje drinken, en maak je van de laadstop op de middag een uitgebreidere lunch. En dan kom je op bestemming aan, voel je niets van dat je 2 uren langer onderweg was, maar je bent wel kiplekker en niet vermoeid.
Dus waarom zou je dan nog terug ICE gaan rijden? Of in 1 ruk 800km achter het stuur gaan zitten.
Ik heb afgelopen zomer 280km in één ruk gedaan in onze X, voor zover ik in TeslaFi/TeslaMate kan zien de langste afstand die ik ooit in één ruk heb gedaan, en 1) ik zou het nog doen, maar 2) ik was er na 200km al klaar mee hoor.