Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren hier aan de laadpaal op mijn oprit een Kia Soul van 2 dagen oud. Bij het inpluggen van mijn stekker zie ik dat hij met ongeveer 3kW staat te laden. Even naar de kabel gekeken, en wat blijkt: een eenfase kabel. Dat is toch jammer voor die nieuwe eigenaar, een driefase kabel maakt toch sneller laden mogelijk.

Ik heb nog een oogje in het zeil gehouden maar ik heb de persoon uiteindelijk niet gesproken. Zou handiger zijn als Kia standaard een driefase kabel leverde, of zouden ze op zijn? Nouja als ik dezelfde auto nog een keer tref even opnieuw proberen aan te spreken.
 
Er staat een Kia Soul op je oprit van iemand die je niet kent? Laat me raden: je hebt een laadpaal met rfid lezen die in de laadpaal apps staat? Maar dan nog.. zomaar op iemands oprit gaan staan zou ik alleen in hele hoge nood doen.

Ik zou persoonlijk de kabel gaan omruilen bij Kia want deze is niet geschikt voor de auto.
 
Er staat een Kia Soul op je oprit van iemand die je niet kent? Laat me raden: je hebt een laadpaal met rfid lezen die in de laadpaal apps staat? Maar dan nog.. zomaar op iemands oprit gaan staan zou ik alleen in hele hoge nood doen.
Klopt ja, dubbel laadpunt 2x 22 kW. Wordt beheerd en netjes aangemeld zodat het bij iedereen in de apps staat. Ik dacht: ik moet toch een laadpunt aansluiten, dat kost me geld, waarom het niet zo maken dat anderen daar ook gebruik van kunnen maken?Ons huis staat wat verder van de weg, want staat achter het huis van de buren. De buren verhuren een deel van hun pand als kantoorruimte en er is best wel wat aanloop. Bevalt me prima en er wordt steeds meer gebruik van gemaakt. Verdien ik nog wat aan de stroom die ik toch niet op krijg (25 kWp installatie). Het blijft tot nu toe tientjeswerk per maand wat ik er mee verdien, maar toch leuk meegenomen

Ik zou persoonlijk de kabel gaan omruilen bij Kia want deze is niet geschikt voor de auto.
Dat is dus precies wat ik aan die persoon wilde gaan vertellen maar ben hem/haar misgelopen.
 
Gisteren hier aan de laadpaal op mijn oprit een Kia Soul van 2 dagen oud. Bij het inpluggen van mijn stekker zie ik dat hij met ongeveer 3kW staat te laden. Even naar de kabel gekeken, en wat blijkt: een eenfase kabel. Dat is toch jammer voor die nieuwe eigenaar, een driefase kabel maakt toch sneller laden mogelijk.

Ik heb nog een oogje in het zeil gehouden maar ik heb de persoon uiteindelijk niet gesproken. Zou handiger zijn als Kia standaard een driefase kabel leverde, of zouden ze op zijn? Nouja als ik dezelfde auto nog een keer tref even opnieuw proberen aan te spreken.
En je weet zeker dat die Kia 3 fase kan laden? :p Volgens mij worden 3 fase ladende e- Souls nog niet of nauwelijks uitgeleverd. :p Tot voor heel kort werd die namelijk geleverd met een enkelfase lader (vandaar de actie van ANWB om die dingen tegen lage lease prijs, rond 500 euro/15 kkm jaar/5 jaar geleased konden worden (private lease)).
 
En je weet zeker dat die Kia 3 fase kan laden? :p Volgens mij worden 3 fase ladende e- Souls nog niet of nauwelijks uitgeleverd. :p Tot voor heel kort werd die namelijk geleverd met een enkelfase lader (vandaar de actie van ANWB om die dingen tegen lage lease prijs, rond 500 euro/15 kkm jaar/5 jaar geleased konden worden (private lease)).
Als de info op deze site klopt : Kia e-Soul 64 kWh

Dan moet het haast wel, volgens rdw is de catalogus prijs iets van €44k
 
Mee, want het nieuwe model (dat je daar ziet) heeft als eerste 3 fase laden. Omdat de laadkabel enkelfase was is de kans bijna 1 dat het een ouder model was, dat kan alleen enkelfase laden. Het zit wel in die prijsrange. Prima auto, heel lelijk model. Maar die prijs maakte hem onverslaanbaar.
 
Ik vind dat deze auto ook een eigendraadje verdiend en die was er nog niet. Helaas staken mijn kids daar een stokje voor en kon ik de opening post niet meer bijwerken. Bjorn is inmiddels geen ‘random’ meer als het gaat om het real-life testen van EV. Tot zover ik heb gezien is er geen ander die op dit moment de auto in bruikleen heeft en al zijn eigen tests kan doen. Dit maakt hem en ook deze video redelijk uniek en in mijn optiek de moeite van het delen waard. Bijvoorbeeld zijn meting en vergelijking in deze video met o.a. Audi, Jaguar en uiteraard Tesla vind ik ook interessant.

Vergelijk acceleratie
5987A0EB-8BFF-46BC-B5B7-B58EAAE43C13.jpeg


Vergelijk isolatie
5FA0161D-945A-4241-8533-2D6B15F079A2.jpeg



Voor de officiële website: 小鹏汽车官网(G3、P7)_做更懂中国的智能汽车 en Xpeng Motors(G3、P7)_Intelligent electric car with Internet DNA
 
Last edited:
  • Like
Reactions: BMW740iL