Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, hallo, sinds 4-11-2013, ging helemaal lekker hoor vanaf het begin;). Still going strong.

Haha, ik haakte 'n paar maanden later aan met m'n eersteTesla.
Herinner me 'n nieuwe accu, raampjes waar sokken in moesten tegen de kou en 'n dakraam wat 2x is vervangen in 2 jaar tijd, nog los van rammelend plastic aan zowel binnen als buitenzijde. Ik herinner me ook fantastische service van Tesla in die tijd, met haal en brengservice, altijd leuke leenauto's en altijd een gepoetste auto terug. Dat zorgde er mede voor dat ik fan was en nog steeds ben.. ;)
 
Ioniq beter met
- De prijs (60k of 65k)
- Lijkt eerder leverbaar

Model Y beter met:
- Range: Met dezelfde batterij is de range van de Y beter (425 vs 370)
- Sneller laden: 250 vw 232 ( mag geen naam hebben, de laadcurve is mij niet bekend)
- iets groter
- Laadmogelijkheden en kosten vind ik ook voor Tesla en persoonlijk ook belangrijk.

Maar zeker een mooie en goede auto. ik zou voor de model 3 gaan. Die vind ik persoonlijk mooier en de OTA van Tesla is top.

Ik zou de M3P er ook niet voor inruilen maar zeker een interessante wagen, ook bij Bright zijn ze erg positief en die zien vooral een hele grote uitdaging voor de VW groep om hier mee te kunnen concurreren "De nagel in de doodskist van de VW groep?":
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Het lijkt me inderdaad een betere auto dan de ID.3, maar niet een concurrent voor een Model 3/Model Y.

Zoals iemand anders ergens in een review zei: het lijkt alsof het exterieur en interieur door 2 verschillende teams met verschillende budgetten is ontworpen. Het futuristische van de buitenkant is in scherp contrast tot het 'klassieke' van de binnenkant.
 
Hyundai IONIQ5 review

 
  • Like
Reactions: nervus and Maurice1
hEt Is ToCh GoDgEkLaAgD dAt TeSlA gEeN oNdErDeLeN kAn LeVeReN

 
Screenshot_20210709-200337_Instagram.jpg
 
Is er sowieso niet al een soort van samenwerking tussen die 2 merken? Want toen ik voor het eerst in de Tesla Model X zat jaren geleden, herkende ik toch heel veel Mercedes onderdelen in het interieur.

En daarnaast vind ik nu niet zo bijzonder dat die gelijkenis er is. Een groot scherm centraal en een 2e scherm achter het stuur, dat lijkt mij toch ook een evolutie die de meeste merken uiteindelijk wel zullen hebben.
 
In Duitsland een paar IONIQ 5's gezien, en sorry maar dat is niet het formaat van een Model Y. Dat is duidelijk een iets dikker vormgegeven VW Golf dan een compact SUV.

Ook een BMW iX zien rijden. Ja, als je dat ziet rijden, denk je dat het een BMW X4 is. Net dezelfde truken als een Audi e-tron: lage daklijn, eigenlijk niet zo groot als je vergelijkt met een Tesla Model X, of zelfs een X5 of X7.