Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ondertussen kan je voor 250 USD de Fisker Pear pre-orderen: Reserve a Fisker PEAR | Fisker Inc.

Ik vind het bizar dat je een pre-order kan plaatsen voordat je nog maar weet hoe het er gaat uitzien, wat het gaat kunnen, wat de prijs juist zal zijn en wanneer het n productie zou kunnen gaan. Het neemt mijn reservaties over Fisker als mogelijke charlatan niet meteen weg.
(Vanaf)prijs en verwachte jaar van begin levering staan op die Fisker site. Plus nog wat beperkte info. Plaatjes via Google.
Al blijft het summier.
 

Ook Diess ziet net als Musk de volgende transitie in personen vervoer al komen.
 
Tesla Model S killer?
Zie mij vanuit mijn MS niet overstappen naar deze. Ben nogal gesteld op een beetje ruimte, lijkt er zelfs op dat de kofferruimte een beetje hetzelfde formaat en opening heeft als een M3. Qua looks lijkt hij vanaf de zijkant inderdaad een beetje op een Citroen C5.

Prijzen zijn nog niet bekend toch, wellicht een Tesla killer in het taxi segment, daar kunnen de mannen weer terug naar hun vertrouwde merk, met een vergelijkbare range als de MS
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ondertussen kan je voor 250 USD de Fisker Pear pre-orderen: Reserve a Fisker PEAR | Fisker Inc.

Ik vind het bizar dat je een pre-order kan plaatsen voordat je nog maar weet hoe het er gaat uitzien, wat het gaat kunnen, wat de prijs juist zal zijn en wanneer het n productie zou kunnen gaan. Het neemt mijn reservaties over Fisker als mogelijke charlatan niet meteen weg.
Volgens mij heeft meneer fisker al zijn schepen al verbrand, denk dat deze er nooit komt.
 
Zie mij vanuit mijn MS niet overstappen naar deze. Ben nogal gesteld op een beetje ruimte, lijkt er zelfs op dat de kofferruimte een beetje hetzelfde formaat en opening heeft als een M3.
Kan eigenlijk ook moeilijk anders. Mercedes heeft uitgelegd waarom deze een berline is en geen hatchback. In dat tweede geval moet je te grote concessies doen aan ofwel de Cx, ofwel de hoofdruimte. Bij de EQS kan dat wel omdat die wat langer is.
Het is gewoon wachten op het eerste merk dat een leuke shooting break EV op de markt zet.
 
Kan eigenlijk ook moeilijk anders. Mercedes heeft uitgelegd waarom deze een berline is en geen hatchback. In dat tweede geval moet je te grote concessies doen aan ofwel de Cx, ofwel de hoofdruimte. Bij de EQS kan dat wel omdat die wat langer is.
Het is gewoon wachten op het eerste merk dat een leuke shooting break EV op de markt zet.
Een liftback is wat een MS is en die geven juist voordelen tbv de CW waarde.
Dat is ook zo jammer bij de M3. Ze hebben het model van een liftback toch geen 5e deur gegeven.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Een liftback is wat een MS is en die geven juist voordelen tbv de CW waarde.
Dat is ook zo jammer bij de M3. Ze hebben het model van een liftback toch geen 5e deur gegeven.
Volgens Mercedes dus niet combineerbaar met voldoende zithoogte achterin voor een voertuig van 470 cm lang met een groot accupakket in de bodem. Dat zie je ook in de i4, polestar lost dat op door de koets een pak hoger en minder aerodynamisch te maken.
 
Volgens Mercedes dus niet combineerbaar met voldoende zithoogte achterin voor een voertuig van 470 cm lang met een groot accupakket in de bodem. Dat zie je ook in de i4, polestar lost dat op door de koets een pak hoger en minder aerodynamisch te maken.
Zij kunnen dat niet combineren. Dat is wel een verschil.
Een PoleStar is ook niet gebasseerd om een EV platform en dat zal veel schelen in de ontwerpkeuzes.

PoleStar heeft sowieso de aerodynamica van een zeecontainer.
 
Bjorn raakt een beest op de weg....

BMW iX xDrive50 1000 km challenge

Hij heeft hem inderdaad lichtjes geraakt, wel een goede reactie. Als je zon eland vol zijn poten onder hem vandaan rijdt, komt hij wel door je voorruit en heb je een probleem. Zou de radar / camera van die beamer dat niet moeten zien staan, is verdorie een formaat van een klein paard
 
  • Like
Reactions: Klaas
Bjorn raakt een beest op de weg....

BMW iX xDrive50 1000 km challenge

 
HLN over de EV6 … Achter pay wall maar de grote lijnen staan in de intro text.

Het blijft natuurlijk HLN …

 
Maar wanneer komt er een Tesla busje?

 
Wat de andere merken doen? Concepten maken, lage prijzen beloven en dan stilletjes de projecten annuleren.


At the IAA Mobility in Munich in 2021, it was still the attraction at the VW stand: the ID Life study, with which VW wanted to show how it envisaged an electric city runabout for around 20,000 euros. But according to information from Automobilwoche, the study has since fallen out of favor in Wolfsburg. Chief designer Jozef Kaban and his team are now working on a new, decidedly modern design that is also intended to captivate young customers in terms of multimedia and connectivity.
Initial rumors suggest a five-door hatchback in Polo format that offers similar space to the Golf. It is to be launched under the name ID.2 in 2025 and could then be given the additional designation Urban. A year later, the ID.2 X will follow on the same basis, a small SUV in the style of the T-Cross.
Six new ID models by 2027
Both models are part of the new e-offensive from Wolfsburg. Following the ID.3, ID.4, ID.5 and ID Buzz, the range will be expanded by six more models by 2027. With the E-Passat, previously called Aero B, the next family member will debut as a show car at the trade fair in Beijing in just a few weeks and is then scheduled to start in 2023. Name: ID.6.
The fact that there is already an ID.6 in China is not a problem: The large SUV is now called the ID.6 X and will still only be sold in China. Around 18 months after the ID.6 sedan, an estate or shooting-brake version could follow.
Trinity could become ID.7
The prestige model Trinity, which was announced in a big way for 2026, could then be called ID.7, followed by an SUV version ID.7 X. However, a separate name for Trinity along the lines of the ID Buzz is also being discussed.
The abbreviation ID.8. is currently little more than a placeholder for the electric successors to the Touareg and Atlas. Although the Atlas II would have to be replaced in 2023, from today's perspective an extension of the life cycle seems more likely.
According to the cycle plan, the Touareg would have to be replaced in 2025, but VW's top management also wants to give the luxury SUV at least a two-year grace period. The successor, which is now scheduled for the end of 2027, has two options: it can either dock with the new edition of the Q7 (Audi's last new combustion engine model), or it can switch to the much broader SSP architecture.