Ik heb in geen jaren meer een dealer gesproken. Mijn laatste auto gekocht bij een dealer was in 2015-2016 en huh dat is inderdaad ook een verhaaltje waard.Niet alleen in de VS hoor, hier kunnen ze er ook wat van.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb in geen jaren meer een dealer gesproken. Mijn laatste auto gekocht bij een dealer was in 2015-2016 en huh dat is inderdaad ook een verhaaltje waard.Niet alleen in de VS hoor, hier kunnen ze er ook wat van.
Lijkt mij niks. Met die dingen die de hele tijd in je gezicht waaien.Alleszins meer dan voldoende hoofdruimte... als je Topless rijdt.
ik vraag dit voor een vriend: Hoeveel km haalt een Tesla model S aan 112 km/u?Eerste keer dat ik een gecontroleerde range test zie van de EQS 450+, wel met grotere velgen en op winterbanden, maar bij 15°C.
Aan 112 km/h haalt ie dus 540 km, verbruik is dan net geen 200Wh/km.
Zet die op de standaardvelgen, en met zomerbanden, en dan denk ik dat aan 120km/h gewoon een stuk boven de 500 km ver komt in die omstandigheden.
ik vraag dit voor een vriend: Hoeveel km haalt een Tesla model S aan 112 km/u?
Verbruik van de model S plaid in een vergelijkbare test (bij warmer weer) was 192Wh/km, aan dezelfde snelheid. Zet die EQS op zomerbanden, en die haalt een vergelijkbaar verbruikik vraag dit voor een vriend: Hoeveel km haalt een Tesla model S aan 112 km/u?
Verbruik is ook vergelijkbaar.Afstand is irrelevant als je de grootte van het accu niet vermeld...
In onder meer Duitsland en Noorwegen zijn er op dit ogenblik voortdurend files aan snelladers (Bjorn Nyland begint zelfs problemen te hebben om zijn 1000 km range tests uit te voeren). Ik weet niet of de mensen het daar nog met je eens zijn. De echte oplossing zou daar extra capaciteit zijn, maar zolang die er niet is... En je kan ook gewoon een EQS 450 nemen natuurlijk, met een accu vergelijkbaar met die van de Model S.Dat mensen zich blijven blindstaren op die range,... onbegrijpelijk.
Meer dan 90% van de tijd kom je toe met minder dan 200km/dag, maar we sleuren dan wel met plezier een dode massa mee, alleen al voor het gevoel of om te kunnen zeggen "de mijne geraakt toch verder dan de uwe...
Zeg dat maar tegen je vriend
Leuke test van de Mercedes EQS van de ANWB. Range zou 700km moeten zijn, maar ze komen er niet veel verder mee dan 450km. Een heel stuk lager dus dan de fabrieksopgave. Dat is natuurlijk te verwachten maar het verschil is wel erg groot.
Wat verder opvalt is dat de benzine versie waar ze mee hebben gereden juist zuiniger is dan de fabrieksopgave.
Welke grenzen hebben ze dan opgezocht bij de opgave van de range?
Ik zou dit vooral een tendentieuze test noemen. Het WLTP bereik is niet het bereik op de snelweg, en weten allemaal dat voor een EV het verschil tussen WLTP en werkelijk verbruik vooral bij die hoge snelheden groter is dan bij een ICE, die bij rustig cruisen aan 110 km/h echt wel relatief weinig verbruikt en in de buurt van het normverbruik komt.Leuke test van de Mercedes EQS van de ANWB. Range zou 700km moeten zijn, maar ze komen er niet veel verder mee dan 450km. Een heel stuk lager dus dan de fabrieksopgave. Dat is natuurlijk te verwachten maar het verschil is wel erg groot.
Wat verder opvalt is dat de benzine versie waar ze mee hebben gereden juist zuiniger is dan de fabrieksopgave.
Welke grenzen hebben ze dan opgezocht bij de opgave van de range?
Watvoor een wielen hebben ze onder die EQS geschroeft . Dat is toch formaatje fout, dan ga je zeker je WLTP nooit halen.Leuke test van de Mercedes EQS van de ANWB. Range zou 700km moeten zijn, maar ze komen er niet veel verder mee dan 450km. Een heel stuk lager dus dan de fabrieksopgave. Dat is natuurlijk te verwachten maar het verschil is wel erg groot.
Wat verder opvalt is dat de benzine versie waar ze mee hebben gereden juist zuiniger is dan de fabrieksopgave.
Welke grenzen hebben ze dan opgezocht bij de opgave van de range?
En de mate waarmee dit verbruik groter is op de snelweg hangt af van het ontwerp: motor sizing, overbrenging, luchtweerstand, verwarmingsconcept, batterijconditionering.Ik zou dit vooral een tendentieuze test noemen. Het WLTP bereik is niet het bereik op de snelweg, en weten allemaal dat voor een EV het verschil tussen WLTP en werkelijk verbruik vooral bij die hoge snelheden groter is dan bij een ICE, die bij rustig cruisen aan 110 km/h echt wel relatief weinig verbruikt en in de buurt van het normverbruik komt.
Dat de wltp niet op de snelweg gehaald wordt weet iedereen wel neem ik aan.Ik zou dit vooral een tendentieuze test noemen. Het WLTP bereik is niet het bereik op de snelweg, en weten allemaal dat voor een EV het verschil tussen WLTP en werkelijk verbruik vooral bij die hoge snelheden groter is dan bij een ICE, die bij rustig cruisen aan 110 km/h echt wel relatief weinig verbruikt en in de buurt van het normverbruik komt.
Ik beschouw het dus gewoon als een stukje EV-bashen.
Ik heb vorige week een veel betrouwbaardere test gelinkt, waar een Eqs450 bij een snelheid van 70 mph (113 km/h) 340 Miles aflegt. Dat is dan 550 km, een heel ander resultaat, terwijl die EQS op winterbanden stond.Dat de wltp niet op de snelweg gehaald wordt weet iedereen wel neem ik aan.
Wat mij vooral opviel was dat wltp en werkelijke range veel verder uit elkaar liggen dan bij bv Tesla. Natuurlijk spelen banden en andere omstandigheden daarbij een rol maar 700/450 is best een groot verschil.
TeslaBjorn heeft de volgende statistieken:Ik heb vorige week een veel betrouwbaardere test gelinkt, waar een Eqs450 bij een snelheid van 70 mph (113 km/h) 340 Miles aflegt. Dat is dan 550 km, een heel ander resultaat, terwijl die EQS op winterbanden stond.
Car | Season | Surface | Temp | Tires | Wheel front | Wheel rear | Speed | Wh/km | Capacity | km | mi | 75 % range | 75 % charging time | 75 % km/h |
Mercedes EQS 580 4Matic | Winter | Dry | 4 | Nokian R3 | 265/40-21 | 265/40-21 | 90 | 209 | 106,7 | 511 | 317 | 332 | 28 | 712 |
Mercedes EQS 580 4Matic | Winter | Dry | 4 | Nokian R3 | 265/40-21 | 265/40-21 | 120 | 264 | 106,7 | 404 | 251 | 263 | 28 | 563 |
Bjorn deed dat met een EQS 580 (die heeft een WLTP van 616 km) en Bjorn haalt bij 4°C nog 404/616 = 65%. Terwijl ANWB er in slaagt om in vrij gunstige omstandigheden (14 °C) 450/721 te realiseren...TeslaBjorn heeft de volgende statistieken:
Car Season Surface Temp Tires Wheel front Wheel rear Speed Wh/km Capacity km mi 75 % range 75 % charging time 75 % km/h Mercedes EQS 580 4Matic Winter Dry 4 Nokian R3 265/40-21 265/40-21 90 209 106,7 511 317 332 28 712 Mercedes EQS 580 4Matic Winter Dry 4 Nokian R3 265/40-21 265/40-21 120 264 106,7 404 251 263 28 563
Misschien dat het aan mij ligt, maar ik vind de Wh/km toch redelijk exorbitant. Ik weet natuurlijk niet welke temperatuur het is en hoe hoog TeslaBjorn de verwarming had staan. Maar als ik met mijn 2015 Model s p85 (niet D) 90 km per uur rij in de winter en op winterbanden, kom ik ongeveer rond de 165 a 170 Wh/km en bij 120 ligt dat in de winter zo rond de 200. Dan blijf ik erg benieuwd hoe Mercedes de WLTP berekening heeft gedaan.TeslaBjorn heeft de volgende statistieken:
Car Season Surface Temp Tires Wheel front Wheel rear Speed Wh/km Capacity km mi 75 % range 75 % charging time 75 % km/h Mercedes EQS 580 4Matic Winter Dry 4 Nokian R3 265/40-21 265/40-21 90 209 106,7 511 317 332 28 712 Mercedes EQS 580 4Matic Winter Dry 4 Nokian R3 265/40-21 265/40-21 120 264 106,7 404 251 263 28 563