Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Nog nieuwe info gekregen?

Hoi Gerard,

Helaas niet, vind het een mooi afgewerkte auto waarbij je alle bedenkbare optie kan aanvinken. Beetje aangekleed toch ook gauw 110 dznd.

Presentatie was mooi en netjes gedaan. Daarna dringen om de auto te bekijken. Vind het zeker geen SUV. Wel een lekkere strak oogende racemonster. Heb ook nog een verkoper gesproken en die kon mij weinig wijzer maken en was van mening dat een een fase lader voldoende zou zijn. Merkte in het gesprek dat ze zelf nog niet op de hoogte zijn van electrische auto’s. Zelf lees ik veel op dit forum en pluis alles uit en dan weet je al gauw meer dan de verkopers.....

Heb er een in optie genomen en ga van de week eens in gesprek met jaquar om eens te kijken wat het allemaal gaat brengen.
 
Ook nog een (voor mij persoonlijk in ieder geval) pluspuntje gehoord op de presentatie (of eigenlijk een bevestiging van de Engelse prijsfolder): Er komt een trekhaak beschikbaar als accessoire, max. trekgewicht 750kg/max. kogeldruk 50kg.
Maar dat wordt wel pas eind van dit jaar....

Verder best onder de indruk van de auto, afwerking is gewoon goed, en opties is inderdaad van de gevestigde orde,
Je moet dus heel goed je best doen om onder de 100k te blijven.

Blijf nog even twijfelen, maar als deze het wordt, wel in het rood:).
 
De aantallen voor 2018 zijn 1.000 stuks voor heel Nederland en 400 stuks voor de Lease! (Niet 1.000 stuks alleen voor de dealer in Breda;).) Jaguar verkocht in heel 2017 1.385 auto's dus in 2018 ruime verdubbeling! Ter vergelijk: Tesla verkocht in 2017 3.300 stuks. Mooie aanvulling in 2018 op de aantallen elektrische auto's.

Die verdubbeling lijkt me een voorbarige conclusie. De i-Pace is zeer concurrerend in de lease t.o.v. een E-Pace of F-Pace. Neem je dan de brandstof/energie kosten mee en de bijtelling, dan moet je haast wel gek zijn om zakelijk in een E of F pace te gaan rijden.
Met 0-100 km/h in 4,5 seconden is de i-Pace niet alleen sneller dan de X75D en X100D maar véél sneller dan de E en F-pace. Kannibalisme ligt mogelijk op de loer bij Jaguar. Hoop voor de dealers dat de marge op de i-Pace ook goed is. Anders zetten de verkopers de i-Pace in een donker hoekje.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Gister een praatje gehoord van ABB over een electrische bus in Geneve. De bus heeft een accu van slechts 35 kWh en laadt om de drie haltes slechts 15-20 seconde met 600 kW. Dat is dus zo’n 2.5 kWh :eek:. Op het eindpunt kan hij langer en langzamer laden.

Als je dit 3 min vol zo houden met een grotere accu zit je op 30 kWh of ongeveer 150 km range in drie minuten :cool:

https://library.e.abb.com/public/d3a22b8da0e44e63bf540b8746567fff/TOSA white paper w pix Jul16.pdf

Als je naar Valencia gaat, zie je iets vergelijkbaars.
Een tram die bij elke halte even laadt, om vervolgens weer zonder bovenleiding naar de volgende halte te rijden.
Het zag er prima uit!
Maar goed, we gaan nu wel redelijk off-topic.
 
Op website van de Telegraaf lees ik
De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw gedreigd de invoerheffingen op auto's uit Europa te verhogen. ,,We zullen Mercedes Benz heffingen opleggen, we zullen BMW heffingen opleggen", zei hij zaterdagavond in 'swing state' Pennsylvania, waar hij sprak op een campagnebijeenkomst van de Republikein Rick Saccone, die strijdt voor een plek in het Huis van Afgevaardigden.

Hoop niet dat dit uiteindelijk concequenties heeft inzake invoerheffingen vanuit Europa op Tesla
 
Die Europese importheffingen op Amerikaanse auto’s bestaan al. Ik meen iets van 10-11%. Maar Tesla ontwijkt deze invoerheffing door de auto in onderdelen in te voeren. Door de motoren en batterijpakketten voor transport uit de auto te halen is het officieel geen automobiel meer, en dus geldt geen invoerheffing.

Mocht de invoerheffing verdubbeld worden, dan is het op deze wijze nog steeds nul.