Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Net de Mercedes EQC gespot bij de SuC Eindhoven. Leuk om daarnaast te vermelden dat in de tijd dat mijn Model X al 250 km bijgeladen heeft, de bestuurder van de EQC nog steeds staat te stoeien met de Allegro lader. Vorige keer ook al een I-Pace zeker 20 minuten zien hannesen en bellen. Ik heb ze nooit gebruikt, maar kennelijk is het allemaal niet zo eenvoudig als bij Tesla.

Anyway, ik dacht ik deel wat fotootjes. Naar mijn idee geen geslaagd front. Wel een opvallende verschijning, zeker met de koplampen die doorlopen.

Oh en het laadklepje sluit niet vanzelf hij reed net voor de derde keer naar een ander plekje en de klep bleef open.

58AC995C-3E94-45F8-A171-D825005EE018.jpeg 8A9DA986-4F89-4327-90F4-39752B0D68D0.jpeg
 
Net de Mercedes EQC gespot bij de SuC Eindhoven. Leuk om daarnaast te vermelden dat in de tijd dat mijn Model X al 250 km bijgeladen heeft, de bestuurder van de EQC nog steeds staat te stoeien met de Allegro lader. Vorige keer ook al een I-Pace zeker 20 minuten zien hannesen en bellen. Ik heb ze nooit gebruikt, maar kennelijk is het allemaal niet zo eenvoudig als bij Tesla.

Nieuwe EV's zorgen voor problemen bij snelladers.... behalve bij Fastned blijkbaar. Ik weet niet wat zij anders doen, maar als ik Allego was dan zou ik dat maar eens uitzoeken.
 
Net de Mercedes EQC gespot bij de SuC Eindhoven. Leuk om daarnaast te vermelden dat in de tijd dat mijn Model X al 250 km bijgeladen heeft, de bestuurder van de EQC nog steeds staat te stoeien met de Allegro lader. Vorige keer ook al een I-Pace zeker 20 minuten zien hannesen en bellen. Ik heb ze nooit gebruikt, maar kennelijk is het allemaal niet zo eenvoudig als bij Tesla.
Zouden die Fast-E laders daar ooit wel eens succesvol zijn gebruikt?
Ik zie de hele tijd alleen maar posts van mislukte pogingen bij deze chargers.

Hopelijk gaat de Model 3 met CCS aansluiting wel goed werken op laders van andere merken, wordt een beetje een deceptie anders.
 
Last edited:
Zouden die Fast-E laders daar ooit wel eens succesvol zijn gebruikt?
Ik zie de hele tijd alleen maar posts van mislukte pogingen bij deze chargers.
De hoofdoorzaak is dat laders en auto's door verschillende fabrikanten worden gemaakt.
Tesla heeft het voordeel dat zij laders en auto's zelf maken. Een beetje zoals Apple niet alleen zijn hard- maar ook software maakt. Dat maakt het veel makkelijker om het optimaal met elkaar te laten samenwerken.
Wel knap van FastNed dat zij kennelijk wel de goede laders hebben geselecteerd.
 
De hoofdoorzaak is dat laders en auto's door verschillende fabrikanten worden gemaakt.
Tesla heeft het voordeel dat zij laders en auto's zelf maken. Een beetje zoals Apple niet alleen zijn hard- maar ook software maakt. Dat maakt het veel makkelijker om het optimaal met elkaar te laten samenwerken.
Wel knap van FastNed dat zij kennelijk wel de goede laders hebben geselecteerd.

Onderschat niet dat Fastned er bovenop zit, dat alles altijd goed werkt. Zeer goed bereikbaar, ook buiten werkuren, beantwoorden snel een berichtje als er ergens iets is. Service heet dat. De Allego's van deze wereld om van de Franse evenknie Sodetrel ( lees SodeHEL ) nog maar te zwijgen, die kunnen hier een voorbeeld aan nemen. Heeft eigenlijk niks met EV of (snel)laden te maken maar meer met hoe zet je een merk / bedrijf neer in een best wel moeilijke opkomende markt. Als Leaf-rijder, wij dus, ben je logischerwijs zeer zeer gevoelig voor een werkende snellader, sowieso zijn er bij FN altijd 2 ;) snelladers. Tegenwoordig vaak al meer. :rolleyes:
 
Elektrische auto's waren toch zo simpel volgens VW?

Cookies op AD.nl | AD.nl

Volgens VW ligt het aan de laadpaal dat de 12V accu wordt leeg getrokken. Waarom hebben de andere, wel goed ontworpen, elektrische auto's er dan geen last van?
Uit het AD artikel: "Overigens speelde het ‘ontlaadprobleem’ eerder dit jaar ook bij de laadpalen van EVBox in Rotterdam. Ook daar ging het om elektrische Volkswagens. Dit probleem is in april opgelost door middel van een update op alle laadpalen. Sindsdien heeft het bedrijf geen meldingen meer ontvangen"

In november stond ik bij een EV-Box in Nijmegen (Jonagoldstraat) die niet werkte; een e-Golf stond ingeplugd op de andere aansluiting. Gebeld met de helpdesk, waar vrij snel de vraag kwam welk merk auto dan al stond te laden. En net zo snel daarna het antwoord dat het aan de e-Golf lag, die zorgt voor storing op de paal. Sindsdien heet het bedrijf dus wel degelijk nog meldingen ontvangen.
 
Net de Mercedes EQC gespot bij de SuC Eindhoven. Leuk om daarnaast te vermelden dat in de tijd dat mijn Model X al 250 km bijgeladen heeft, de bestuurder van de EQC nog steeds staat te stoeien met de Allegro lader. Vorige keer ook al een I-Pace zeker 20 minuten zien hannesen en bellen. Ik heb ze nooit gebruikt, maar kennelijk is het allemaal niet zo eenvoudig als bij Tesla.

Anyway, ik dacht ik deel wat fotootjes. Naar mijn idee geen geslaagd front. Wel een opvallende verschijning, zeker met de koplampen die doorlopen.

Oh en het laadklepje sluit niet vanzelf hij reed net voor de derde keer naar een ander plekje en de klep bleef open.

View attachment 365185 View attachment 365186
Zelfde lampdesign als Saab 9-4x
 
De hoofdoorzaak is dat laders en auto's door verschillende fabrikanten worden gemaakt.
Tesla heeft het voordeel dat zij laders en auto's zelf maken. Een beetje zoals Apple niet alleen zijn hard- maar ook software maakt. Dat maakt het veel makkelijker om het optimaal met elkaar te laten samenwerken.
Wel knap van FastNed dat zij kennelijk wel de goede laders hebben geselecteerd.

Die werken zeker met Android :p:D
 
  • Funny
Reactions: job-lek