Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Kennis van me heeft deze week haar ID.3 in ontvangst genomen!

Opvallend was dat ze helemaal niet van plan was een elektrische auto te kiezen, maar de ID.3 in stock bij de dealer stond. Wel sterk dat je ca. 3 maanden na marktintroductie al stockdeals kan doen.
Ik had vorige week al gepost dat er op Autotrack en AutoTrader in Nederland alleen al ruim 1.000 id3's te koop staan. T merendeel met kenteken bij de dealer. Als je weet dat er van 5.000 op kenteken zijn gezet maar er zoveel te koop staan is het nog geen verkooptopper.
 
Kennis van me heeft deze week haar ID.3 in ontvangst genomen!

Opvallend was dat ze helemaal niet van plan was een elektrische auto te kiezen, maar de ID.3 in stock bij de dealer stond. Wel sterk dat je ca. 3 maanden na marktintroductie al stockdeals kan doen.
Ik vind dat niet zo gek. Ze hebben gedurende een jaar ID.3 geproduceerd terwijl ze de software nog moesten ontwikkelen.
 
325Wh/km. Daarvoor moet ik met mijn Model X op 22" velgen mijn motorfiets op een trailer trekken.

Of, met dezelfde velgen maar zonder trailer doorheen Duitsland jagen aan 150 op AP, maar dan ben ik wel een uur minder lang onderweg.
 
Last edited:
Ik heb net heel even ingelogd in zijn livestream, tijdens de range test van de XC40
Hij zit na 35 km op een verbruik van 211 Wh/km aan 90 km/h. Het wegdek is nat, maar hij rijdt op dit ogenblik met een stevige bries in de rug (25 km/h) en zou ook netto lichtjes gedaald zijn.
En dit dus bij 90 km/h
Dat is dus vergelijkbaar met i-pace en e-tron, maar die wagens zijn wel een pak groter volgens mij...
 
e-tron heeft wat meer kofferruimte; de XC40 lijkt me wat op zelfde voet als de i-pace maar ietsje meer SUV.
De e-tron is een halve meter langer, heeft een wielbasis die 22 cm groter is, en heeft dus niet alleen wat meer kofferruimte.
De i-pace is een ander type voertuig (niet echt een SUV), maar is ook qua binnenruimte veel ruimer (bijna 30 cm extra wielbasis).
i-pace en e-tron worden in JE segment ondergebracht, XC40 in JC


Hebben die OEMs tegenwoordig niet dealer incentives voor EVs omdat ze die CO2 targets moeten halen? Of zijn die alsnog niet genoeg...
Die zijn er in België alvast bij PSA, heb ik me laten vertellen. De vloot die je verkoopt als concessie gedurende de maand moet voldoen aan de CO2 normen, anders worden de wagens met de hoogste CO2 niet geleverd tot je die norm dus wel realiseert.