Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Interieur classic auto? ik denk het niet.
De vlakke laadcurve is inderdaad erg prettig. Wij zijn zojuist met de e-tron naar Italië gereden. Na 1,5 uur rijden wilde mijn ega niet al rijdend ontbijten: even aan de ionity gehangen met 60% SOC en direct 150kW. Na 15' op 95%. Onderweg ook nog gestart met laden aan een relatief hoge SOC maar met het snelle laden tot 100% maakt het allemaal niet veel uit.
Vlak voor de bestemming (Brunate bij Como) nog even op 15' tijd tot 100% geladen omdat lokaal laden niet mogelijk bleek.
Verbruik over de hele rit 232 Wh/km.
Net terug van rondreis door Kroatië. 3667 km en gemiddeld verbruik van 192. Minder verbruik, maar trager laden. Denk dat de ervaring gelijkaardig is. Ik heb eiegenlijk liever langere laadbeurten, anders moet je bij de wagen blijven.
Vb op het laatste traject van 1100 km hebben we:
2 uur gegeten gezwommen en gezonnebaad aan de Chiemsee (DeC 11kW)
45minuten geschopt aan een outlet (SuC)
15’ sanitaire stop en proviand ingeslagen aan een autohof (SuC) dat was wel een korte stop)
45’ gegeten aan een Subway (SuC)
50’ geslapen (SuC)
Het zou vervelend geweest zijn mocht de auto sneller geladen hebben. Behalve aan de DeC natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Net terug van rondreis door Kroatië. 3667 km en gemiddeld verbruik van 192. Minder verbruik, maar trager laden. Denk dat de ervaring gelijkaardig is. Ik heb eiegenlijk liever langere laadbeurten, anders moet je bij de wagen blijven.
Vb op het laatste traject van 1100 km hebben we:
2 uur gegeten gezwommen en gezonnebaad aan de Chiemsee (DeC 11kW)
45minuten geschopt aan een outlet (SuC)
15’ sanitaire stop en proviand ingeslagen aan een autohof (SuC) dat was wel een korte stop)
45’ gegeten aan een Subway (SuC)
50’ geslapen (SuC)
Het zou vervelend geweest zijn mocht de auto sneller geladen hebben. Behalve aan de DeC natuurlijk.
en met welk ander automerk was dit
 

Als je de ontwikkelingen in de EV wereld niet bij kunt houden, dan ga ja maar lobbyen bij de Europese unie…..
Uiteindelijk is daar wel iets voor te zeggen, want die wagens worden gekocht door de superrijken, en we weten dat die veel minder CO2 uitstoten dan de gemiddelde Europeaan :rolleyes:
Rimac bewijst dat een supercar op elektriciteit ook kan. Aanpassen of opkrassen zou ik zo zeggen.
 
Bespreking van Mercedes EQS die wel heel erg positief is.


De EQC was in de tests van Björn al verreweg de stilste wagen, deze doet nog beter dus.
Duidelijk dat de voorsprong van Tesla kleiner wordt. Aan het werk Elon! Comfort van de MS mag echt wel beter op de steeds slechtere wegen in NL. Op dit moment wint mijn MB W123 300D uit 1980 het op veercomfort al van mijn MS.
 
Duidelijk dat de voorsprong van Tesla kleiner wordt. Aan het werk Elon! Comfort van de MS mag echt wel beter op de steeds slechtere wegen in NL. Op dit moment wint mijn MB W123 300D uit 1980 het op veercomfort al van mijn MS.

Hoe weet je dat de voorsprong van Tesla kleiner wordt? Je hebt het over het veercomfort van jouw Model S, maar die is uit 2018. Sindsdien heeft Tesla de 2019 Model S LR en Performance geïntroduceerd, waarbij de vering en ook geluidsisolatie onder handen zijn genomen. En inmiddels is er de 2021 Model S LR en Plaid, waarbij opnieuw aan het veercomfort is gesleuteld, plus active noise cancellation is geïntroduceerd. Ik vermoed dat het intussen een wereld van verschil is met wat je nu rijdt.
 
Hoe weet je dat de voorsprong van Tesla kleiner wordt? Je hebt het over het veercomfort van jouw Model S, maar die is uit 2018. Sindsdien heeft Tesla de 2019 Model S LR en Performance geïntroduceerd, waarbij de vering en ook geluidsisolatie onder handen zijn genomen. En inmiddels is er de 2021 Model S LR en Plaid, waarbij opnieuw aan het veercomfort is gesleuteld, plus active noise cancellation is geïntroduceerd. Ik vermoed dat het intussen een wereld van verschil is met wat je nu rijdt.
Aan de andere kant, wat kun je verwachten van een model S? Aan de ene kant gaat de tesla het gevecht aan met porsche op de nürnberg ring. En aan de andere kant verwacht men eqs niveau comfort. Is dit een verwachting die men redelijkerwijs kan hebben? Of moet je gewoon constateren dat een model s een verdraaid goede auto is als hij in van beide segmenten de kopers bij porsche en Mercedes weg kan halen?
 
Interessant artikel uit de US&A dat start met een gezellige rant naar een WSJ journalist die ik niet ken maar als onderwerp heeft dat PHEV voorlopig beter is dan BEV



“Every 100 kWhr of capacity shifted from Model 3s into Prius Primes saves 11 thousand kilograms of CO2 emissions per year.”
Behalve niemand wil vrijwillig in Priussen rijden, maar verkiest dan een auto zonder hybride aandrijving.

Ook zijn er hele wagenparken waar de plugin hybrids nooit in een stopcontact worden gestoken om dat het laden lang duurt, en niet terugbetaald wordt door de werkgever.

In een communistische wereld kan je iedereen een 9kWh batterij geven en zeggen dat ze het daar mee moeten doen. In de vrije markt winnen goeie producten.
 
Last edited:
de nürnberg ring
1630953814794.png
 
  • Funny
Reactions: jpvdheijn
Supercars mogen gewoon verkocht worden. Ze mogen alleen niet de openbare weg op.

Wat betreft packs. Ik heb een S100D maar met 40kWh zou ik PRIMA in staat zijn 350 dagen van het jaar door te komen. Toch zou ik absoluut geen 40kWh pack willen hebben. De noodzaak om dan echt altijd einde dag te moeten laden zorgt voor laadstress, het MOETEN laden voor het geval je spontaan nog weg gaat later op de dag. De laadsnelheid die minder is. De degradatie waardoor de range bij wat jaren 10% minder is wat daadwerkelijk een impact heeft en je wellicht geforceerd vaker een SuC moet pakken en gezien er meer EV's komen ik absoluut SuC's wil vermijden.
 
Waarom zou je een uitzondering maken voor “supercars”? Ik denk dat ook BMW, Mercedes en elk willekeurig ander merk een uitzondering wil. Met uitzonderingen is het einde zoek want dan gaat iedereen “supercars” maken.
Zo te zien komt er ook geen uitzondering.
Ik vind dat zo typisch. "waarom een uitzondering maken"...

Je kan toch prima een stelregel zetten dat merken met volume minder dan X aantal stuks per jaar vrijgesteld worden van bepaalde milieuregels?
Moet Donkervoort ook maar elektrisch worden?

Ik denk niet dat als ferrari overgaat naar 100% elektrisch dat dat iets uitmaakt. De winst zit m natuurlijk in de volumemerken.