Bij Tesla of MobilEye natuurlijkwaar/bij wie gaan ze die level 4 tech dan inkopen?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bij Tesla of MobilEye natuurlijkwaar/bij wie gaan ze die level 4 tech dan inkopen?
Net terug van rondreis door Kroatië. 3667 km en gemiddeld verbruik van 192. Minder verbruik, maar trager laden. Denk dat de ervaring gelijkaardig is. Ik heb eiegenlijk liever langere laadbeurten, anders moet je bij de wagen blijven.Interieur classic auto? ik denk het niet.
De vlakke laadcurve is inderdaad erg prettig. Wij zijn zojuist met de e-tron naar Italië gereden. Na 1,5 uur rijden wilde mijn ega niet al rijdend ontbijten: even aan de ionity gehangen met 60% SOC en direct 150kW. Na 15' op 95%. Onderweg ook nog gestart met laden aan een relatief hoge SOC maar met het snelle laden tot 100% maakt het allemaal niet veel uit.
Vlak voor de bestemming (Brunate bij Como) nog even op 15' tijd tot 100% geladen omdat lokaal laden niet mogelijk bleek.
Verbruik over de hele rit 232 Wh/km.
en met welk ander automerk was ditNet terug van rondreis door Kroatië. 3667 km en gemiddeld verbruik van 192. Minder verbruik, maar trager laden. Denk dat de ervaring gelijkaardig is. Ik heb eiegenlijk liever langere laadbeurten, anders moet je bij de wagen blijven.
Vb op het laatste traject van 1100 km hebben we:
2 uur gegeten gezwommen en gezonnebaad aan de Chiemsee (DeC 11kW)
45minuten geschopt aan een outlet (SuC)
15’ sanitaire stop en proviand ingeslagen aan een autohof (SuC) dat was wel een korte stop)
45’ gegeten aan een Subway (SuC)
50’ geslapen (SuC)
Het zou vervelend geweest zijn mocht de auto sneller geladen hebben. Behalve aan de DeC natuurlijk.
Is een antwoord op de gequote post. Iets mis mee?en met welk ander automerk was dit
Uiteindelijk is daar wel iets voor te zeggen, want die wagens worden gekocht door de superrijken, en we weten dat die veel minder CO2 uitstoten dan de gemiddelde EuropeaanItalië vraagt EU 'supercars' te ontzien bij klimaatbeleid
Met de Europese Commissie wordt besproken "hoe de nieuwe regels van toepassing zullen zijn op high end-autoproducenten die veel minder auto's verkopen", zei minister Cingolani van Ecologische Transitie.nos.nl
Als je de ontwikkelingen in de EV wereld niet bij kunt houden, dan ga ja maar lobbyen bij de Europese unie…..
Duidelijk dat de voorsprong van Tesla kleiner wordt. Aan het werk Elon! Comfort van de MS mag echt wel beter op de steeds slechtere wegen in NL. Op dit moment wint mijn MB W123 300D uit 1980 het op veercomfort al van mijn MS.Bespreking van Mercedes EQS die wel heel erg positief is.
De EQC was in de tests van Björn al verreweg de stilste wagen, deze doet nog beter dus.
Leven en laten leven zou ik zeggen.Uiteindelijk is daar wel iets voor te zeggen, want die wagens worden gekocht door de superrijken, en we weten dat die veel minder CO2 uitstoten dan de gemiddelde Europeaan
Rimac bewijst dat een supercar op elektriciteit ook kan. Aanpassen of opkrassen zou ik zo zeggen.
Duidelijk dat de voorsprong van Tesla kleiner wordt. Aan het werk Elon! Comfort van de MS mag echt wel beter op de steeds slechtere wegen in NL. Op dit moment wint mijn MB W123 300D uit 1980 het op veercomfort al van mijn MS.
Aan de andere kant, wat kun je verwachten van een model S? Aan de ene kant gaat de tesla het gevecht aan met porsche op de nürnberg ring. En aan de andere kant verwacht men eqs niveau comfort. Is dit een verwachting die men redelijkerwijs kan hebben? Of moet je gewoon constateren dat een model s een verdraaid goede auto is als hij in van beide segmenten de kopers bij porsche en Mercedes weg kan halen?Hoe weet je dat de voorsprong van Tesla kleiner wordt? Je hebt het over het veercomfort van jouw Model S, maar die is uit 2018. Sindsdien heeft Tesla de 2019 Model S LR en Performance geïntroduceerd, waarbij de vering en ook geluidsisolatie onder handen zijn genomen. En inmiddels is er de 2021 Model S LR en Plaid, waarbij opnieuw aan het veercomfort is gesleuteld, plus active noise cancellation is geïntroduceerd. Ik vermoed dat het intussen een wereld van verschil is met wat je nu rijdt.
Behalve niemand wil vrijwillig in Priussen rijden, maar verkiest dan een auto zonder hybride aandrijving.Interessant artikel uit de US&A dat start met een gezellige rant naar een WSJ journalist die ik niet ken maar als onderwerp heeft dat PHEV voorlopig beter is dan BEV
“Every 100 kWhr of capacity shifted from Model 3s into Prius Primes saves 11 thousand kilograms of CO2 emissions per year.”
Waarom zou je een uitzondering maken voor “supercars”? Ik denk dat ook BMW, Mercedes en elk willekeurig ander merk een uitzondering wil. Met uitzonderingen is het einde zoek want dan gaat iedereen “supercars” maken.Leven en laten leven zou ik zeggen.
excuses voor mijn typo. je weet wel, waar dat mooie circuit ligt ;-)
Een typo van 2 aparte letters?excuses voor mijn typo. je weet wel, waar dat mooie circuit ligt ;-)
Ik vind dat zo typisch. "waarom een uitzondering maken"...Waarom zou je een uitzondering maken voor “supercars”? Ik denk dat ook BMW, Mercedes en elk willekeurig ander merk een uitzondering wil. Met uitzonderingen is het einde zoek want dan gaat iedereen “supercars” maken.
Zo te zien komt er ook geen uitzondering.