Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Je lease-aanvraag gecapped op 500pk? :D

Eerste keer dat ik hoor van zo'n hoge pk-cap haha
Ik ook verdorie :mad: ...dus de M3P gaat er net in! ... nu ja,men beschouwt een Etron/5-Serie/A6/EQC dus niet als "Luxury" want die gaan er allemaal nog in...en vraag me niet wat Ludo space is 🤭

1634129026784.png
 
Maak je geen zorgen. De i4 M50 is zwaarder en trager dan de M3P, en de navi is duffer en kleiner. Maar je hebt wel alu lijsten en knopjes in je interieur, en een lijvige optielijst die je in je M3P moet missen.


Blijkbaar ook duffe laadstatistieken:
Charge speed up to 210 kW at 31%, gradual drops to 147 kW at 44 %, under 100 kW at 55 %, 78 kW at 70 %, 65 kW at 79 %.
 
View attachment 720949
Lijkt verdacht veel op de laadstatistiek van een Model 3

Vanmorgen ondanks preheating gedurende 25 km, gekoppeld aan een stevige autosnelwegrit (in Luxemburg aan 130 km/h) én met een vrij lage SOC bij aankomst aan de supercharger (15%) niet boven de 135 kW uitgekomen tijdens het laden aan een SUC van 250kW . Bij 50% zat ik nog net boven de 80 kW.
Die rode lijn is volgens mij voor de battery lotto winners bij Tesla, niet voor mijn accu-versie (die maar enkele weken geproduceerd en geleverd is). Ik heb eens één keer 165 kW gehaald bij een SOC van 30%.
 
Vanmorgen ondanks preheating gedurende 25 km, gekoppeld aan een stevige autosnelwegrit (in Luxemburg aan 130 km/h) én met een vrij lage SOC bij aankomst aan de supercharger (15%) niet boven de 135 kW uitgekomen tijdens het laden aan een SUC van 250kW . Bij 50% zat ik nog net boven de 80 kW.
Die rode lijn is volgens mij voor de battery lotto winners bij Tesla, niet voor mijn accu-versie (die maar enkele weken geproduceerd en geleverd is). Ik heb eens één keer 165 kW gehaald bij een SOC van 30%.
Laadsnelheden boven 2C, dus boven 150kw bij een TM3 met 75kw batterij is sowieso een stressfactor voor de batterij.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Laadsnelheden boven 2C, dus boven 150kw bij een TM3 met 75kw batterij is sowieso een stressfactor voor de batterij.
Neen, dat is gewoon niet correct. In de meeste literatuur wordt laadsnelheden van 3C en groter als snelladen gedefinieerd. En dan vooral over het volledige bereik, zeker niet bij het begin van de laadcyclus.
De 'Laad uw auto in 15 min op bij een Superchargerlocatie voor tot wel 299km bereik" belofte haal ik in ieder geval niet...
 
Neen, dat is gewoon niet correct. In de meeste literatuur wordt laadsnelheden van 3C en groter als snelladen gedefinieerd. En dan vooral over het volledige bereik, zeker niet bij het begin van de laadcyclus.
De 'Laad uw auto in 15 min op bij een Superchargerlocatie voor tot wel 299km bereik" belofte haal ik in ieder geval niet...
iemand hier op het forum die dat wel is gelukt? (299km bereik in 15 min)
 
Net als met de Taycan is de EPA range dus een fors stuk lager dan de WLTP. Opvallend.
Toch zou volgens een YT video van Auto Motor Sport de EQS erg efficient moeten zijn op de snelweg: er werd gesproken over iets van 680km bereik op snelwegtempo.
Voorlopig geef ik de EQS het voordeel van de twijfel! ;) Niet dat ik hem overweeg te kopen hoor: te groot & boven budget! :)
De range testen van Bjorn zullen tzt een goed beeld geven.

Out of Spec Engineering haalt 204 mijl op 46% lading (dus dat wil zeggen > 640 km op een volledige accu) tijdens zijn eerste test. En daar zit ook een stuk op de highway bij.
Ik heb de indruk dat de wagen echt het voordeel van de twijfel verdient. Voor mij is hij ook te groot en te duur, maar de EQE gaat een stuk goedkoper zijn (ik heb ergens gelezen dat die zou starten vanaf 70 000 EUR) en die heeft dezelfde Cd...
 
Last edited:
Out of Spec Engineering haalt 204 mijl op 46% lading (dus dat wil zeggen > 640 km op een volledige accu) tijdens zijn eerste test. En daar zit ook een stuk op de highway bij.
Ik heb de indruk dat de wagen echt het voordeel van de twijfel verdient. Voor mij is hij ook te groot en te duur, maar de EQE gaat een stuk goedkoper zijn (ik heb ergens gelezen dat die zou starten vanaf 70 000 EUR) en die heeft dezelfde Cd...

De EQE is inderdaad een slagje kleiner. Helaas wel met een sedanklep. Itt de EQS die een liftback is.
Sowieso wat mij betreft een positieve ontwikkeling: lagere (cq normale hoogte) en gestroomlijnde BEVs.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ook verdorie :mad: ...dus de M3P gaat er net in! ... nu ja,men beschouwt een Etron/5-Serie/A6/EQC dus niet als "Luxury" want die gaan er allemaal nog in...en vraag me niet wat Ludo space is 🤭

View attachment 720935
Oei... dus naast dat je geen BMW i4M50 mag leasen, mag je ook al geen Renault Kangoo EV leasen.. :( (dat zijn ludospace wagentje). Het lijkt wel alsof ze je de M3P in willen duwen :D