You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De laatste keer dat ik dat moest doen, was ik zo moe dat ik 50 minuten geslapen heb tijdens het laden (ondanks de vele afleidingen aan de SuC: hel licht, kraken van de batterij bms-kleppen…).Maar ik moet toegeven dat als je niet met een hongertje zit en gewoon thuis wil geraken, die laatste laadbeurt om 22u ergens voor Keulen een beetje tijdsverlies lijkt.
Ik wil je gelijk geven, maar autopilot neemt me zoveel uit handen dat ik nauwelijks nog vermoeid geraak van reizen.De laatste keer dat ik dat moest doen, was ik zo moe dat ik 50 minuten geslapen heb tijdens het laden (ondanks de vele afleidingen aan de SuC: hel licht, kraken van de batterij bms-kleppen…).
Had ik dat niet gedaan, dan had ik grote risico’s genomen op in slaap vallen op de rit naar huis. Achteraf heel blij met de verplichting.
Onze interne klok is al volledig afgestemd op een stop om de 2,5-3 uur. Is niet voor niets dat beroepschauffeurs al die rittijdenverplichtingen hebben. En dat zijn dan nog beroeps.
Moet je dat al niet meer op je werk doenBij mijn oude S val ik vaak in slaap bij het laden.
Ik dacht er nog bij te zetten dat een absoluut incorrecte reactie zou zijn om de oude S aan te halen als voorbeeld van de negatieve effecten van snelle laadcurves.Bij mijn oude S val ik vaak in slaap bij het laden.
#me2Bij mijn oude S val ik vaak in slaap bij het laden.
Laten we het houden op Sterke resultatenDe EV6 zet een ijzersterk resultaat neer in de 1000 km-challenge:
Met 9u55 staat hij tussen de beste Tesla's.
Het piekvermogen (boven 300) blijkt een marketingkeuze te zijn. Het schijnt dat men ook kon opteren voor de curve vlak te houden en van 0 naar 70% aan 240kW te laden zoals “flat” E-Tron.
Inderdaad. Ik ben echt benieuwd naar de nieuwe batterijen van Tesla.Mercedes EQS 580 EWD komt vrij goed uit de 1000 km. 9h50 min, maar de test eindigde bij een temperatuur van -3°C.
Zo heeft TeslaBjorn de laadsnelheid van de EV6 bekeken en zijn opmerking "to much Kobalt" is mij bijgebleven. Bij een koude batterij kan de EV6 veel sneller laden dan Tesla.Snelcursus reageren op dit forum voor nieuwelingen:
Situatie: Merk A brengt model met tragere laadcurve dan Tesla.
Correcte reactie: Haha, OEM A toont weer dat ze er niks van bakken. Tesla deed dit jaren geleden al.
Situatie: Merk B brengt model met snellere laadcurve dan Tesla.
Correcte reactie: Pffff, OEM B snapt niets van degradatie, van die batterij zal wel niets meer overschieten binnen een paar jaar.
Gloednieuwe optie: Jezus, zo'n auto wil je toch niet, al mijn quality time tijdens het laden zou verloren gaan.
You're welcome
Ik vermelde dit enkel omdat dit door lucid aan de beste man in bovenstaande video werd gemeld.Inderdaad, ook in de curve van de Lucid zie je niks opmerkelijks: als je meer cellen steekt, kan je meer vermogen over laden.
Ik denk niet dat men de optie had om de curve vlak te houden. Bij 70% SoC zijn 70% van de beschikbare parkeerplaatsen al bezet en is het al wat moeilijker zoeken naar de 30% resterende parkeerplaatsen. Enkel als je zoals bij de e-tron doet alsof er nog maar 30% over is, maar je eigenlijk nog 50% over hebt, kan je natuurlijk laten uitschijnen dat elektronen in een e-tron makkelijker hun weg vinden naar een beschikbare parkeerplaats bij ogenschijnlijk dezelfde drukte.
Ik bedoel maar, stel dat je Rotterdam binnen rijdt en het display geeft aan dat er nog maar 10 parkeerplekken in de parkeergarage zijn, en je rijdt binnen en vind er nog 30 vrij, dan heb je natuurlijk minder lang te zoeken dan dat er op het display 10 vrij zijn en je effectief de 10 open plekken nog moet vinden in een quasi volle parkeergarage.
Ik ben benieuwd hoe en in welke mate de 4680's daarin verbetering kunnen brengen. Elke cel is groter en heeft met een grotere tab ook meer bandbreedte en dus minder kans opcongestieverhitting, maar op het einde van de rit moet elke elektron wel zijn parkeerplek vinden.
Mooie metafoor. Alleen klopt het niet dat de elektronen de beperkende factor zijn. Het zijn de ionen die moeizaam een parkeerplaats moeten vinden. Voor hen blijft de af te leggen weg trouwens gelijk. Die nieuwe cellen leveren dan ook niet zoveel winst op.Ik ben benieuwd hoe en in welke mate de 4680's daarin verbetering kunnen brengen. Elke cel is groter en heeft met een grotere tab ook meer bandbreedte en dus minder kans opcongestieverhitting, maar op het einde van de rit moet elke elektron wel zijn parkeerplek vinden.
Voor een pick up is het natuurlijk wel revolutionair. Denk dat dat toch wel het meest conservatieve vervoermiddel op aarde is
Als je Tesla niet kent, denk je dat al die dingen quirky en vernieuwend zijn.
Heb je een Tesla, heb je alles al gezien. Behalve de elektronisch openende en sluitende frunk .