Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat wil niet zeggen dat het een stuk beter is dan via de dealer moeten kopen en de prijsverlagingen mislopen of sterker nog zoals BMW: optiepakket 1 is vervallen kom even terug om opnieuw naar de opties te kijken. Dat is een collega van me een half jaar geleden overkomen. Kon die er erven 1000 euro bijleggen om toch zijn functies te krijgen.
Vroeg hem of hij dan niet wou afzien van de koop. Hij wilde perse de BMW i4 en dan is 1000 euro erbij wel te overzien.

bottom line: Doet Tesla, ondanks verplicht, het een stuk beter.
Dat lijkt me straf: een bestelling is een contract op basis van een offerte waar je als verkoper niet onderuit kan.
 
Leuke feature op de nieuwe VW ID.7

Wagen geeft aan wat het maximale laadvermogen is bij de huidige batterijtemperatuur, hoe lang het gaat duren om de batterij op optimale temperatuur te brengen door preheating, welk laadvermogen je hebt na die preheating en hoeveel energie je wagen verbruikt met die preheating.
Je kan die preheating ook manueel triggeren, leuk wanneer je een lader wilt gebruiken die niet gekend is door de auto. Ik heb een snellader (300 kW) op 500m van de deur, maar kan daar dus alleen met een relatief koude accu gaan laden....
 
  • Informative
  • Like
Reactions: ERvee and JanG007
Het gaat niet om adviesprijzen maar om catalogusprijzen. Dat is een nuance.
Ok, dus volgens jou ligt de catalogusprijs onder de 45k, daarvoor wordt ie dus ook ingeschreven bij de RDW, maar de consumentendviesprijs is 57k? Hoe kan er dan minimaal 12k verschil tussen zitten? Want eventuele opties of een andere uitvoering telt volgens mij gewoon mee voor de catalogusprijs.

Volgens hun eigen site komt er maar 1 model in aanmerking: Subsidie & belastingvoordeel op elektrische auto's | Volkswagen.nl

Volgens die dealer Ames komt elke ID4 in aanmerking, ik vind het toch moeilijk om dat te geloven.

Het feit dat dit alleen geldt omdat het een voorraad auto is, is ook misleidend. De Pro Advantage komt ook helemaal niet in aanmerking volgens de site van VW zelf.

1703409163486.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Dat lijkt me straf: een bestelling is een contract op basis van een offerte waar je als verkoper niet onderuit kan.
Vond het ook een vreemd verhaal maar daar heeft BMW mooie oplossingen voor. De i4 is 'gewild' en het fabricagecapaciteit is beperkt. Dan wacht je zomaar een jaar langer op je auto begreep ik.
En als iets niet meer geleverd kan worden, kan je een 'schadeloos' stelling krijgen Dat zal nooit veel zijn.
 
Is het nog steeds een gebrek aan onderdelen of kunnen ze de wanproducten aan de straatstenen niet kwijt.

View attachment 1002419

View attachment 1002422
Ze gaan niet voor niets steeds meer de productie afschalen en de VAG EV's in China (hun grootste markt in het verleden) ligt helemaal op zijn gat.
En verkopen ze hun auto's nu met 15k verlies of rookt de schoorsteen bij de dealer gewoon wat minder hard?
 
irriteer me aan de reacties eronder. Weer stelling nemen waarbij de tegenstanders de grote problemen bij repareren van Tesla blijven noemen en de voorstanders dan weer aangeven dat er niets van waar is.
Wanneer gaat de media gewoon feiten rapporteren i.p.v. meningen over Tesla?
Omdat Tesla geen advertenties plaatst in de autoboekjes, en journalisten niet volgevoerd en platgezopen naar Spanje gevlogen worden om een nieuwe auto ‘te testen’.
 
Leuke feature op de nieuwe VW ID.7

Wagen geeft aan wat het maximale laadvermogen is bij de huidige batterijtemperatuur, hoe lang het gaat duren om de batterij op optimale temperatuur te brengen door preheating, welk laadvermogen je hebt na die preheating en hoeveel energie je wagen verbruikt met die preheating.
Je kan die preheating ook manueel triggeren, leuk wanneer je een lader wilt gebruiken die niet gekend is door de auto. Ik heb een snellader (300 kW) op 500m van de deur, maar kan daar dus alleen met een relatief koude accu gaan laden....
Leg dat eens uit aan iemand die niet technisch is, en het verschil tussen een kWh en een kilo steenkool niet begrijpt.
Zulke dingen moeten automatisch gaan of niet.
Anders is het weer een excuus om knoppen bij te zetten.

Ik las laatst een paar bijdragen van iemand die vond dat je de achterruitverwarming en de spiegelverwarwing apart moest kunnen bedienen. Ik wil dat zelfs niet bedienen, dat moet vanzelf aan gaan als ik de auto opwarm.
 
  • Like
Reactions: MaH and wooter
Absoluut niet rot bedoeld maar waarom deze info allemaal hier posten?
Ik respecteer je keuze maar alles wat ik lees is "onsamenhangend" en brengt jou en andere bezoekers van dit Tesla forum toch niet echt verder???
Het brengt mij wel verder. De post dekt keurig de titel van het draadje. Dus een ieder: ga door met het delen van ervaringen met andere merken.
 
  • Like
Reactions: jr_gn
Daihatsu schandaaltje….


AMSTERDAM - Daihatsu leek een van de veiligste automerken. Nu heeft het Japanse merk toegegeven te hebben gesjoemeld met testen om de botsveiligheid vast te stellen. Wat de gevolgen precies zijn voor Nederlandse automobilisten die in een Daihatsu rijden, is nog onbekend. Sommigen laten de auto nu liever staan, maar het Japanse automerk heeft ook veel fans. „Dat ding heeft werkelijk nooit iets.”

april van dit jaar gaf Daihatsu, een dochterbedrijf van Toyota, al toe te hebben gesjoemeld bij botstesten. Toen leek het te gaan om een beperkt aantal modellen. Maar nu blijkt dat het Japanse merk al sinds 1989 andere airbags te gebruiken voor de testen dan die daadwerkelijk in de auto’s werden geplaatst. Er zijn overigens geen ongelukken bekend waarbij deze fout voor problemen zou hebben gezorgd.

Na onafhankelijk onderzoek blijkt nu dat er problemen zijn met 64 autotypen, waarvan bijna twaalf als Toyota zijn verkocht. Daarmee is het schandaal veel groter dan gedacht. Toyota is vorige week gestopt met de export van al deze modellen. Ook werden Daihatsu-onderdelen geleverd aan Mazda en Subaru.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Leg dat eens uit aan iemand die niet technisch is, en het verschil tussen een kWh en een kilo steenkool niet begrijpt.
Zulke dingen moeten automatisch gaan of niet.
Anders is het weer een excuus om knoppen bij te zetten.

Ik las laatst een paar bijdragen van iemand die vond dat je de achterruitverwarming en de spiegelverwarwing apart moest kunnen bedienen. Ik wil dat zelfs niet bedienen, dat moet vanzelf aan gaan als ik de auto opwarm.
En bij Tesla werkt het, net zoals heel de andere ruk wel automatisch, maar niet correct. Denk maar aan de automatische ruitewisssers, of het feit dat je in een Tesla niet de mogelijkheid hebt om zelf je snelheid te controleren (welke instelling je ook instelt, toch wordt je snelheid, zelfs in standaard AP, op bepaalde plekken verhoogd of verlaagd, of je dat nu wil of niet). En die preheating werkt bij Tesla ook niet, want je hebt alleen preheating wanneer je naar een SUC rijdt, niet naar een ander laadpunt. En wanneer ik een rit met meerdere tussenstops inplan, begint de wagen ook nog vaak onmiddellijk te preheaten, ook al heb ik nog 70% SOC en geraak ik om mijn eerste bestemming zonder bij te laden.

Dat andere mensen te dom zijn om dat dan te gebruiken, is mijn probleem niet.
 
Leg dat eens uit aan iemand die niet technisch is, en het verschil tussen een kWh en een kilo steenkool niet begrijpt.
Zulke dingen moeten automatisch gaan of niet.
Anders is het weer een excuus om knoppen bij te zetten.

Ik las laatst een paar bijdragen van iemand die vond dat je de achterruitverwarming en de spiegelverwarwing apart moest kunnen bedienen. Ik wil dat zelfs niet bedienen, dat moet vanzelf aan gaan als ik de auto opwarm.
Ja dat was ik denk ik. Ging over beslagen zijspiegels bij het inrijden van een parkeergarage. Maar dan laat je gemakshalve maar even weg dat het probleem wel/niet automatisch niet ter discussie stond. Helemaal prima als dat automatisch gaat, maar dat is dus niet het geval. En terloops vroeg ik mij af waarom dat vziw altijd geschakeld is geweest. Ik denk dat het een zekering dingetje is, maar dat is een gok.

Van mij mag alles automatisch. Maar laat het dan wel goed werken ipv dat prutswerk wat het nu soms is.
 
  • Like
Reactions: Hippogrief

Gelezen en ik vraag mij af waar die info vandaan komt.
BYD verstrekt geen cijfers over de productie van elektrische auto’s.
De cijfers van BYD zijn altijd een combinatie van elektrische en ICE aangedreven auto’s.
Dus hoe weet ze dat “Tesla bijna afgelost wordt”?

De opsteller van dit stukje, Noémi van de Pol, schrijft wel vaker zaken die zonder controle van elders gekopieerd lijken te worden.
Zo viel mij gisteren dit op bij NU.nl over Toyota, van dezelfde schrijfster:
"Onder meer de verkoop en productie van hybride auto's trok aan, evenals die van elektrische auto's. Daarmee loopt Toyota de achterstand op concurrerende bedrijven zoals Tesla steeds verder in."
Toyota produceert vrijwel geen elektrische auto’s, dus ook hier weer een vreemde conclusie in relatie tot Tesla.

Er is zoveel FUD over Tesla in de pers vanwege enorme financiële belangen uit de olieindustrie.
Als dat klakkeloos gekopieerd wordt om maar snel berichten te kunnen maken, krijg je dit soort wat mij betreft gekopieerde FUD.
Ieder het zijne; ik neem artikelen van deze Noémi van de Pol in ieder geval met een flinke bak zout.
 
Last edited: