Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Heb geen enkel verband met de verkoper,
maar kwam dit 3D logo tegen op marktplaats, wat je over je MX embleem schuift/klikt.
10€ voor de liefhebber, meer informatie hier: ≥ Tesla model X front logo embleem in iedere kleur - Accessoires | Overige - Marktplaats.nl
$_84.JPG

Die is van mijn zoontje! Kom maar door met de bestellingen....
 
788B992D-EDCB-4981-89AE-2A77C31884D7.jpeg
Ik heb een zeszitter Model X en kreeg vaak de opmerking (vooral van oudere passagiers) dat men vaak een armsteun mist in het midden en daardoor niet helemaal comfortabel zit op de tweede rij.

Na wat geëxperimenteer met allerlei zelfgemaakte armsteunen heb ik er uiteindelijk eens onze mobiele Waeco/Dometic CFX-40 ingezet. Dit is een zeer zuinige compressorfrigo uit onze mobilhome, die ook in recordtijd koelt (vrij instelbaar tot -21 C). Hij past perfect tussen de stoelen en moet niet eens vastgemaakt worden.
Hij kan er dus ook desgewenst direct uitgenomen worden, en past ook gewoon in de koffer. De frigo plugt in op de 12v stekker in de achterkoffer en de bediening zit vooraan, met de display goed zichtbaar op de eerste rij. Koelt uiteraard ook op 220v.

Dat dagdagelijks gebruik viel zodanig mee dat ik er leder armkussens voor heb laten maken en er ook een zwarte snijplank op heb verlijmd. Met de armkussens is de elleboogsteun nu links en rechts exact gelijk op 50 cm hoogte.

Picknick, gekoelde champagne, diepvriesboodschappen,... we hebben er al reuze plezier aan beleefd.

Een echte aanrader.

(Niet op mijn wintermatten letten aub)

7F55625E-73C7-4231-9269-819B2B1EE096.jpeg
 
View attachment 409561 Ik heb een zeszitter Model X en kreeg vaak de opmerking (vooral van oudere passagiers) dat men vaak een armsteun mist in het midden en daardoor niet helemaal comfortabel zit op de tweede rij.

Na wat geëxperimenteer met allerlei zelfgemaakte armsteunen heb ik er uiteindelijk eens onze mobiele Waeco/Dometic CFX-40 ingezet. Dit is een zeer zuinige compressorfrigo uit onze mobilhome, die ook in recordtijd koelt (vrij instelbaar tot -21 C). Hij past perfect tussen de stoelen en moet niet eens vastgemaakt worden.
Hij kan er dus ook desgewenst direct uitgenomen worden, en past ook gewoon in de koffer. De frigo plugt in op de 12v stekker in de achterkoffer en de bediening zit vooraan, met de display goed zichtbaar op de eerste rij. Koelt uiteraard ook op 220v.

Dat dagdagelijks gebruik viel zodanig mee dat ik er leder armkussens voor heb laten maken en er ook een zwarte snijplank op heb verlijmd. Met de armkussens is de elleboogsteun nu links en rechts exact gelijk op 50 cm hoogte.

Picknick, gekoelde champagne, diepvriesboodschappen,... we hebben er al reuze plezier aan beleefd.

Een echte aanrader.

(Niet op mijn wintermatten letten aub)

View attachment 409560

Hoe zit het trouwens met de veiligheid? Als je een noodstop moet maken, schiet de koelbox naar voren?
 
View attachment 409561 Ik heb een zeszitter Model X en kreeg vaak de opmerking (vooral van oudere passagiers) dat men vaak een armsteun mist in het midden en daardoor niet helemaal comfortabel zit op de tweede rij.

Na wat geëxperimenteer met allerlei zelfgemaakte armsteunen heb ik er uiteindelijk eens onze mobiele Waeco/Dometic CFX-40 ingezet. Dit is een zeer zuinige compressorfrigo uit onze mobilhome, die ook in recordtijd koelt (vrij instelbaar tot -21 C). Hij past perfect tussen de stoelen en moet niet eens vastgemaakt worden.
Hij kan er dus ook desgewenst direct uitgenomen worden, en past ook gewoon in de koffer. De frigo plugt in op de 12v stekker in de achterkoffer en de bediening zit vooraan, met de display goed zichtbaar op de eerste rij. Koelt uiteraard ook op 220v.

Dat dagdagelijks gebruik viel zodanig mee dat ik er leder armkussens voor heb laten maken en er ook een zwarte snijplank op heb verlijmd. Met de armkussens is de elleboogsteun nu links en rechts exact gelijk op 50 cm hoogte.

Picknick, gekoelde champagne, diepvriesboodschappen,... we hebben er al reuze plezier aan beleefd.

Een echte aanrader.

(Niet op mijn wintermatten letten aub)

View attachment 409560
Ik zou hem wel even met zwart vegan-leather overtrekken. En het snijplankje vervangen door houtdecor ala tesla.
 
De frigo verroert echt niet, zit licht geklemd tussen de stoelen, die nog steeds vrijelijk bewegen. Ook de rubbermat met grote noppen zal daar wellicht aan toedragen. Ik zou überhaupt nog een zwarte alu of inox plaat kunnen leggen ter lengte van de middenconsole tot het voeteneind en daar de frigo op schroeven of met spanstraps aan bevestigen maar dat bleek helemaal niet nodig.

Bij een botsing kan hij maximaal een 15 cm vooruit en zit dan tegen de middenconsole (met de bekerhouders en je blikjes gecrusht) . :)

Wat betreft het vegan leder, eigenlijk is het dat inderdaad voor de elleboogkussen. Helemaal overtrekken gaat toch geen mooi eindresultaat geven omdat er nog steeds meerdere openingen in moeten, zoals voor display, handvaten, ventilatieroosters, en het deksel bovenaan.

En een trendy bamboo respectievelijk een klassieke eikenhouten snijplank heb ik ook geprobeerd, maar met de zwarte snijplank (eBay) zag het er het strakst uit in het zwarte Tesla interieur.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Mad P***y
Lui opvouwen gaat ook:

61832838_2147365922028037_7518394432660439040_o.jpg


De reden waarom ik 'm ook heb gekocht is omdat ik het modulaire model heb gekocht met 2 oprijplaten, zodat je 2 motorfietsen kan vervoeren, en het totale gewicht van de aanhangwagen is zo laag dat je er 2 zware BMW's mee kan vervoeren en onder de 750kg kan blijven, zodat je niet een aparte verzekering, taksen en nummerplaat moet regelen voor de aanhangwagen.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Aangezien ik de Tesla (model X) van wat extra sfeerverlichting wou voorzien, heb ik me beetje creatief bezig gehouden met EL wire strips (3 stuks via aliexpress gekocht) en het resultaat zie je hier: DIY Ambient lightning using EL Wire

Ik zou hier wel graag meer over willen weten, vooral hoe of wie dit kan installeren.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Ik zou hier wel graag meer over willen weten, vooral hoe of wie dit kan installeren.

Hallo FeVeRNL

Installatie is eenvoudig zelf te doen want het is niet veel meer dan de EL wire strip tussen dashboardbekleding te duwen (niets demonteren) en de dunne bekabeling richting 12V of USB aansluiting (onder je armsteun) de leggen. Je kan die bekabeling eigenlijk overal wel tussen plastiek interieur delen duwen zodat je er niks van ziet (of je moet al goed kijken en weten langs waar de kabels lopen). Wel heb ik de meegeleverde bekabeling van de EL wire met 1 meter moeten verlengen omdat die te kort was om tot aan de 12 volt aansluiting onder de armsteun te geraken (langs onder de bestuurdersstoel). Verlengen van dergelijke kabel is net 't zelfde en eenvoudig als verlengen van een luidsprekerkabel.
Al bij al nog geen uur werk om zowel dashboard als de achterkant van de bestuurder en passagiersstoel van dergelijke verlichting te voorzien.
 
  • Like
Reactions: FeVeRNL