Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie sleutelt er hier zelf aan z'n Tesla?

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemorgen,

Bedankt voor het gebruik maken van de Tesla App.

U geeft aan: Is beschadigd in de wasstraat. Kan ik een nieuw knipperlicht bestellen? Graag offerte voor onderdeel. Ook graag offerte voor een interieur filter. Montage kan ik zelf. Onderdelen kan ik komen afhalen in Tilburg of Eindhoven.

Voor het bestellen van onderdelen graag een mail sturen naar [email protected] of [email protected].

De door u ingeplande afspraak zullen wij annuleren.

Met vriendelijke groet,
Ilse | Tesla Mobile Service​

dit SMSje kreeg ik nadat ik bovenstaand bericht had verstuurd via de Tesla app. Ik had de onderdelen snel gevonden op epc.tesla.com maar daar stond dat het knipperlicht niet geleverd werd als onderdeel. Gemaild en het was geen enkel probleem. Komt vandaag al binnen, kan ik eindelijk weer naar de wassstraat.

Dat is heel mooi, bedankt voor de email adressen! :) Maar ze versturen gewoon met PostNL/DHL of wat? Je hoeft dus niet zelf op te gaan halen? Daar ga ik dan ook wel vaker gebruik van maken. :p
 
8A923E4D-D8EB-4314-898E-697755604BC4.jpeg
A0BC5AB8-AC6A-4DE9-9852-7BF0BE7DFB95.jpeg
Welk type heb jij besteld en geïnstalleerd?
De DIY audio upgrade met alleen de kabelboom en een kastje met een paar condensatoren op een printplaatje. Was (is?) met 25% korting bij Hansshow te bestellen voor ca €50. Werd na een of twee weken in een gele envelop uit China bezorgd. Goede upgrade voor iedere SR+. Zelfs als de 2 extra speakers niet in de hoedenplank zitten. De 4 hoge tonen speakers die je hiermee aansluit zijn prima
 
Ik heb ook al een paar keer naar dat Hansshow dashboard v1 gekeken. Kan iedere ios app worden toegevoegd met Carplay in v2? Als ik daarmee Flitsmeister en abrp in een dashboard kan krijgen dan wordt het wel interessant. Anders is het €700 voor een extra kilometerteller
 
Als ik iets wil, kijk ik eerst op Yt, meestal bij Techforum of idd I1tesla. Pas dan beslis ik of ik het zelf kan of niet. Meestal wordt het dan DIY. Want tegenwoordig is de techniek zo versimpeld zodat je veel zelf kunt doen. Misschien wordt mijn volgend Tesla project een draaiend scherm, welk draai-arm Techforum heeft ontwikkeld. Maar problemen aan wielophanging of assen ga ik niet aan beginnen. Daarvoor ben ik te dom. Maar mijn werkwijze pas ik wel toe op bijna alles. Van stofzuigers, mobiele telefoons en TV´s repareren tot middelgrote verbouwingen in huis. Zo heb ik eergisteren mijn kleine 40 inch TV gerepareerd en ga binnen twee weken een scheur in een draagmuur repareren en vastzetten met voeg-ankers. Ik heb in de loop van de jaren wel Euro 80 tot 100.000 uitgespaard en daardoor luxere produkten kunnen aanschaffen. Dat scheelt toch wel.
 
Als je een mobiele telefoon uit-elkaar kan halen en ook weer in elkaar zetten dan kun je ook de wielophanging van je Tesla eronderuit halen. Dat is namelijk veel makkelijker want de bouten en moeren zijn beter te zien dan die schroefjes van een telefoon. :D
 
Youtube is your friend. Ik heb een power trunk kit geïnstalleerd en al mijn luidsprekers geactiveerd alsook een versterker en subwoofer geïnstalleerd. Zo moeilijk is het niet, deze auto's zijn veel gemakkelijker om aan te werken voor een leek dan een ice. Aan een ice heb ik nooit gesleuteld maar nu dwingt Tesla mij gewoonweg. Je kan niets in optie kopen en standaard zijn ze karig uitgerust. Geluidsinstallatie is ondermaats, geen power trunk, geventileerde stoelen, privacy glass, ... mijn schoonvader zijn Hyundai heeft al deze zaken en meer standaard. Ik wil met de glimlach betalen voor al deze opties maar het is simpelweg niet mogelijk.
 
Als je een mobiele telefoon uit-elkaar kan halen en ook weer in elkaar zetten dan kun je ook de wielophanging van je Tesla eronderuit halen. Dat is namelijk veel makkelijker want de bouten en moeren zijn beter te zien dan die schroefjes van een telefoon. :D
Maar als je iets verkeerds doet dan kunnen de gevolgen ook veel groter zijn. Daarnaast vervalt dan de garantie. Die pech wil ik niet, maar ik weet ook tot waar mijn intelligentie rijkt. Met dit soort dingen; gewoon dom!
 
Maar als je iets verkeerds doet dan kunnen de gevolgen ook veel groter zijn. Daarnaast vervalt dan de garantie. Die pech wil ik niet, maar ik weet ook tot waar mijn intelligentie rijkt. Met dit soort dingen; gewoon dom!
Als je "iets" verkeerd doet, kunnen de gevolgen veel groter zijn en vervalt de garantie.
"Iets" is te algemeen. Als je "iets" doet dan weet je ook wat die "iets" is en wat de gevolgen logischer wijs kunnen zijn.
Daarnaast kan de garantie niet zomaar vervallen. Het moet aantoonbaar zijn dat "iets" de veroorzaker is van het probleem.
 
Als je "iets" verkeerd doet, kunnen de gevolgen veel groter zijn en vervalt de garantie.
"Iets" is te algemeen. Als je "iets" doet dan weet je ook wat die "iets" is en wat de gevolgen logischer wijs kunnen zijn.
Daarnaast kan de garantie niet zomaar vervallen. Het moet aantoonbaar zijn dat "iets" de veroorzaker is van het probleem.
Iets is hier in relatie tot het " zelf proberen op te lossen van het bestaande probleem" en niet van een heel ander aspect. Nee als ik " iets" onbewust of zelfs bewust verkeerd doe aan één van de onderdelen van bv de wielophanging weet ik niet wat precies/ exact de gevolgen daarvan kunnen zijn. Is dan een klein deel verkeerd en heeft het niet of nauwelijks gevolgen of heeft dat in de hele keten daarna of misschien wel daarvóór kleine of grote gevolgen???? Dat zijn dus vragen die ik vervolgens heb. Ik kan daar zelf geen antwoord op geven, omdat de technische kennis bij mij ontbreekt. Ik ben namelijk niet zo technisch aangelegd en heb ook geen technische opleiding gehad. Dus in dat opzicht ben ik echt dom.
En Maurice...je weet ook dat: "iets verkeerd doen" een vaste uitdrukking is en altijd in relatie staat tot............het aangesneden onderwerp.
 
Iets is hier in relatie tot het " zelf proberen op te lossen van het bestaande probleem" en niet van een heel ander aspect. Nee als ik " iets" onbewust of zelfs bewust verkeerd doe aan één van de onderdelen van bv de wielophanging weet ik niet wat precies/ exact de gevolgen daarvan kunnen zijn. Is dan een klein deel verkeerd en heeft het niet of nauwelijks gevolgen of heeft dat in de hele keten daarna of misschien wel daarvóór kleine of grote gevolgen???? Dat zijn dus vragen die ik vervolgens heb. Ik kan daar zelf geen antwoord op geven, omdat de technische kennis bij mij ontbreekt. Ik ben namelijk niet zo technisch aangelegd en heb ook geen technische opleiding gehad. Dus in dat opzicht ben ik echt dom.
En Maurice...je weet ook dat: "iets verkeerd doen" een vaste uitdrukking is en altijd in relatie staat tot............het aangesneden onderwerp.
Technische opleiding helpt zeer zeker in het begrijpen van de materie. Als je je skills onvoldoende vertrouwd, is het heel verstandig het over te laten aan een ander, m.a.w. zeker niet dom ;) .
Wel ben ik van mening dat je ergens moet beginnen, als je niet alles aan een ander wil overlaten. Bij iedere klus wordt je beter, verstandiger en tegenwoordig met internet en youtube kan je eenvoudig vooronderzoek doen. Voor wat betreft de wielophanging geef ik je groot gelijk. Ik had `iets`, toch iets anders gelezen dat jij dat bedoelde...:oops:
 
Technische opleiding helpt zeer zeker in het begrijpen van de materie. Als je je skills onvoldoende vertrouwd, is het heel verstandig het over te laten aan een ander, m.a.w. zeker niet dom ;) .
Wel ben ik van mening dat je ergens moet beginnen, als je niet alles aan een ander wil overlaten. Bij iedere klus wordt je beter, verstandiger en tegenwoordig met internet en youtube kan je eenvoudig vooronderzoek doen. Voor wat betreft de wielophanging geef ik je groot gelijk. Ik had `iets`, toch iets anders gelezen dat jij dat bedoelde...:oops:
Dank, dan zitten we nu weer op één lijn. Inderdaad ergens moet je beginnen. Dat ben ik 40 jaar geleden gestart. Vandaar dat ik nu bijna alle reparaties zelf doe. En als het even kan ook aan de model 3. Maar wielophanging? Dan moet ik echt weer naar de (digitale) schoolbanken. Maar er blijven altijd wel dingen over die ik niet heel diep doorgrondt .. Zoals electriciteit. Kan best een (schakel) leiding leggen, zonnepanelen installeren en zelfs wel een meterkast in elkaar zetten en een heel huis goed volgens de regels aansluiten, maar ga ik naar de natuurkundige wetten van electriciteit, dan blijft er steeds maar een heel klein beetje hangen. Of Chemische wetten.......Dus een batterij maken, ontwerpen of een printplaat doorgronden of het doorgronden van de werking van speakers???????????????????????????????dan ben ik echt dom!!!!!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Ooit een korte how-to gemaakt hoe je een HEPA filter vervangt bij Model X. Dat kan je ook met twee linkerhanden.
 
Vaak ben je te bang. 😀

Als je even kijkt is de wielophanging gewoon een paar stangen met rubbers en wat bouten en moeren.
Behalve dan dat je de bouten waarmee de boel vastzit er alleen uit krijgt wanneer je de batterij weghaalt (bij mijn Model S uit 2013). Er is een workaround: doorslijpen en vanaf de andere zijde monteren, maar dan is het resultaat anders dan origineel. Of dat erg is? Geen idee. Bij mij ging het ruim 200.000 km goed tot de volgende vervanging van de ophanging.
 
Ooit een korte how-to gemaakt hoe je een HEPA filter vervangt bij Model X. Dat kan je ook met twee linkerhanden.
Helaas heb ik geen twee linkerhanden. Ik heb een normale linkerhand en een gehandicapte rechterhand, hahahahaha. Vaak wat lastig met de uitvoering.
 
  • Funny
Reactions: Maurice1