Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie sleutelt er hier zelf aan z'n Tesla?

This site may earn commission on affiliate links.
Is er iemand die weet hoe je bijvoorbeeld met een 12V voeding de verlichting kunt laten branden op een uitgebouwde koplamp?
Gaat om een model S uit 2017 (febr)
20231018_162807.jpg
20231018_162828.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Zo te zien bij de vorige generaties S waarschijnlijk dus wel nog mogelijk, interessant. Toch nog aparte draden voor low beam en turn signal. Bij een 3/Y is dit niet meer mogelijk aangezien je alleen power, ground en LIN hebt. Nieuwe S/X waarschijnlijk hetzelfde. Ging er even van uit dat het bij de oudere S ook zo was maar niet dus. 😉
 
bij mij is er iemand tegen de laadstekker aangereden die in mijn MS stak. Gevolg is dat de pin carrier kapot was en het klepje niet meer goed openging. Eergisteren kwam Tesla deze vervangen voor € 668 maar ze hadden alleen de gen 1,5 laadpoort + motor bij zich. Er stond 1,2 uur voor. De monteur ging de order aanpassen met een pin carrier en nu staat er een stukje plastic op van € 16 en nog eens 1,3 uur. Tesla kan/wil me niet uitleggen waarom het monteren daarvan zoveel langer duurt. Iemand enig idee of dit redelijk is?
 
bij mij is er iemand tegen de laadstekker aangereden die in mijn MS stak. Gevolg is dat de pin carrier kapot was en het klepje niet meer goed openging. Eergisteren kwam Tesla deze vervangen voor € 668 maar ze hadden alleen de gen 1,5 laadpoort + motor bij zich. Er stond 1,2 uur voor. De monteur ging de order aanpassen met een pin carrier en nu staat er een stukje plastic op van € 16 en nog eens 1,3 uur. Tesla kan/wil me niet uitleggen waarom het monteren daarvan zoveel langer duurt. Iemand enig idee of dit redelijk is?
(on)redelijk kan ik niet beantwoorden.

Ik weet wel dat men de HV accu veelal moet loskoppelen bij werkzaamheden aan de laadpoort. (ivm veiligheid/spanning)
Dat is geen mega klus maar loskoppen en later weer aankoppelen zorgt wel voor extra arbeid.

Is de 668,-- gereduceerd tot totaal ca. 200,-- ??? (16+1,3 uur arbeid)
 
bij mij is er iemand tegen de laadstekker aangereden die in mijn MS stak. Gevolg is dat de pin carrier kapot was en het klepje niet meer goed openging. Eergisteren kwam Tesla deze vervangen voor € 668 maar ze hadden alleen de gen 1,5 laadpoort + motor bij zich. Er stond 1,2 uur voor. De monteur ging de order aanpassen met een pin carrier en nu staat er een stukje plastic op van € 16 en nog eens 1,3 uur. Tesla kan/wil me niet uitleggen waarom het monteren daarvan zoveel langer duurt. Iemand enig idee of dit redelijk is?
Het vervangen van de pin carrier is iets arbeidsintensiever dan het vervangen van de complete charge port want je moet dan de chargeport assembly open maken en anders is het gewoon vervangen en klaar.

Het is een beetje priegelen maar is wel te doen
 

Attachments

  • 20230706_193049.jpg
    20230706_193049.jpg
    261.6 KB · Views: 27
  • 20230706_194110.jpg
    20230706_194110.jpg
    698.1 KB · Views: 39
Het vervangen van de pin carrier is iets arbeidsintensiever dan het vervangen van de complete charge port want je moet dan de chargeport assembly open maken en anders is het gewoon vervangen en klaar.

Het is een beetje priegelen maar is wel te doen
Dat "iets" is idd mijn vraag, duurt het echt bijna anderhalf uur langer als je de chargeport er toch al uit hebt liggen of rekent Tesla hier dubbel?
 

Tsja, probleem bij Tesla is dat alles pakketprijzen zijn. Toevallig moet om die carrier te vervangen de charge port gedeeltelijk gedemonteerd worden maar daar hebben hun geen boodschap aan. Volgens hun systeem zijn het 2 aparte reparaties.

Ik denk eerlijk gezegd dat de factuur klopt, of het helemaal eerlijk is is een 2e...
 
  • Informative
Reactions: cousin_IT
Tsja, probleem bij Tesla is dat alles pakketprijzen zijn. Toevallig moet om die carrier te vervangen de charge port gedeeltelijk gedemonteerd worden maar daar hebben hun geen boodschap aan. Volgens hun systeem zijn het 2 aparte reparaties.

Ik denk eerlijk gezegd dat de factuur klopt, of het helemaal eerlijk is is een 2e...
Inmiddels is Tesla bijgedraaid en hebben ze 0,3 uur extra gerekend voor het plaatsen van de pin carrier. Lijkt me prima.