Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Ja dame of heer, eerlijk zeggen: Wie was het?

Musk moet hier toch iets op vinden, niet? Stealth, radar jamming ….
 
Een database met ons aller rijgedrag. Komt nog wel eens van pas.
Hangt van de interpretatie en de doeleinden van die data af maar ik pas. Bij welke soort databases trek jij persoonlijk de grens? Trouwens, een verzekering heb je niet nodig om rond te rijden, je zou versteld staan 🙁

Nu, bij een ongeval mag/moet er natuurlijk wel data opgevraagd worden maar of data van je hele “stuurcarierre” relevant is?
 
Last edited:
Ja dame of heer, eerlijk zeggen: Wie was het?

Ehhh Ja Agent. De Tesla is zo veel sneller dan mijn reactie vermogen, Ik zag de 80 km/uur en nam mijn voet van het gas maar voordat mijn voet reageerde zat ik al boven de 150. Ik kon er echt niets aan doen. :D
 
  • Funny
Reactions: JanG007
Je kan je verzekering vergeten en de rest van jouw leven werken om de slachtoffers te betalen.
Verzekering valt niet weg bij het overtreden van een verkeersregel. Verzekering trekt zich enkel terug bij niet-ongevallen zoals doelbewust op iemand of iets inrijden. Bij veroordeling dronkenschap is er wel een regeltje waar de verzekering tot op een zeker bedrag de schade kan terugvorderen.
 
153 waar je 80 mag is doelbewust.

Niet helemaal mee eens. Toen ik mijn Tesla pas had (kwam van een langzame Fiat Punto af) had ik ook een moment tijdens inhalen van een wat langzamere auto dat ik ineens 140 reed, was daar ook 80. Was zeker niet doelbewust, bedoeling was om gewoon even met 90-100 in te halen en dan weer terug naar 80. Als je de auto nog niet gewend bent en je bent met de vorige auto altijd gewend om het gas vol in te moeten trappen om te kunnen inhalen dan kan je dit zeker wel eens gebeuren. Hoeft dan niet meteen een doelbewuste actie te zijn, ben toen ook direct op de rem gegaan om weer terug naar 80 te gaan. Zonder direct naar de snelheid te kijken heb je ook niet echt door hoe snel je rijdt. Geen geluid, geen versnellingen, alleen wat windgeruis. 😋 Op het begin is het echt best lastig om je snelheid in te kunnen schatten in een Tesla zonder naar de daadwerkelijke snelheid op het scherm te kijken.

Maar nu is vanaf stilstand bij een stoplicht naar 153 natuurlijk wel een iets ander verhaal, dan heb je normaal toch genoeg tijd om even te kijken hoe hard je inmiddels rijdt. 😉 In dat geval lijkt het inderdaad wel eerder doelbewust te zijn geweest.
 
  • Like
Reactions: Krisja and JanG007
Maar zeg nu zelf, even de pin intrappen en laagvliegen is toch geweldig! Deze man heeft gewoon pech gehad dat oom agent stond te controleren.
Even flink hard gaan is geweldig. Deze man heeft alleen de verkeerde locatie uitgezocht. Op dat punt mag het niet en is het gevaarlijk. m.a.w. not-done
Ga dan bij een snelweg-oprit je plezier halen.
Zeer terecht dat die man een bekeuring heeft gekregen.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Hbrink
Toevallig gisteren nog eens een sprintje gedaan op een rondweg met m'n Model X. Ging perfect tot 90, de daar geldende snelheidslimiet. Je moet natuurlijk wel durven van het gaspedaal te gaan bij de snelheidslimiet, in plaats van idioot te blijven accelereren.