Beste allen,
in september loopt mijn leasecontract af bij Mr. Green voor de Model S (75D). De vijf jaar en 175.000km zijn dan voorbij gevlogen...Niet eerder heb ik een auto gehad waar ik na al die tijd nog steeds dagelijks met veel plezier in rij én ook nog iedere dag vol bewondering naar kijk.
Kortom: ik krijg al liefdesverdriet. Mijn overgebleven serieuze opties zijn 1) de auto overnemen van Mr. Green of 2) een nieuwe Y kopen. Ik hoopte een nieuwe S te kunnen kopen maar helaas werken de aandelenkoersen niet mee, dus dat plan gaat niet door. Opnieuw gaan leasen trekt mij niet.
Koop ik een Y dan heb ik weer de nieuwste hard- en software en kan ik weer vele jaren vooruit. Neem ik de Model S over dan ben ik natuurlijk beperkter in wat er nog aan nieuwe features mogelijk is plus dat het een auto is van 5 jaar oud met 175k kilometer op de teller. Qua garantie ben je dan de sjaak wanneer er iets kapot gaat.
Ik heb niet eerder een leaseauto gereden dus ik ken de regels qua overnemen niet zo goed. Bijvoorbeeld: krijg ik de unlimited free supercharging mee die ik nu heb of staat die op naam van Mr. Green? Ik heb ook bij aanvang van de leaseperiode FSD aangeschaft, neem ik die mee naar een nieuwe auto of moet ik daarvoor deze S blijven rijden? Ik denk dat er straks heel veel Model S uit Q4 2018 op de markt komen, hopelijk drukt dit wat de prijs.
Wat zou jij doen? Hebben jullie tips?
Veel dank alvast!
Ai, erg herkenbaar dit. Ik heb (edit: had) niets met auto’s. Als het maar comfortabel hard en stil ging. Met goede zit en lekker koersvast op de snelweg. Jarenlang genoten van auto’s als mijn Saab 9-3 lpt, C5 Break HDI (optimale speed op CC 154 km/u) en mijn Espace (kruissnelheid op cc 144 km/u). Niets was te ver weg.
Niets ook voorzichtig zijn, lekker alle kinderwagens, buggy’s, zeilspullen en dronken vrienden en kinderfeestjes erin.
Dat doe ik met de MS 75D uit 2018 ook. Ziet er toch nog als nieuw uit. Al dat plastic is best OK
.
100k km gereden, Voor 40k kan ik ‘m overnemen van de leasemaatschappij.
Een MY is een generatie nieuwer, hoger, fijnere stoelen, zuiniger (???), stiller etc etc. En veel goedkoper in toekomstig onderhoud. En ik heb nog steeds een rammelende voortrein, trillen bij accelereren, 8% degradatie, onregelmatige verwarming, slechte daglicht-lights, opnieuw geel randje rond mijn (wel mcu2-) scherm, etc etc.
Maar toch, ik zit er echt tegenaan te hikken over te stappen naar een MY. Ondanks alle ratio, de MS is toch een icoon, een statement, het rijdt zelf en past bovendien met mijn 1,92 als een handschoen. Nooit gedacht dat ik zo kon mutsen over een auto….
Ben er ook nog niet uit dus…