Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik dat afgeven op de Etron zo lees, dan krijg sterk het idee dat sommigen hier zich eigenlijk bekocht voelen met hun Tesla.
ik rij mijn 2e Tesla omdat het goedkoop rijdt, maar het interieur is kaler als een jaren 60 auto, als ik het sluiten van de deuren hoor, dan hoop ik dat ik nooit een zijwaardse inpact krijg.
Maar ik ben verwent met jaren Audi & BMW te hebben gereden.

Wel leuk dit forum, af & toe moet ik grinneken.
Ik heb vele jaren Audi S6 Avant gereden met de mooie 8-cilinder 40-kleppen motor. Was ik toen heel blij mee, met uitzondering van de onderhoudskosten en de jaarlijkse navigatie DvD's voor 250 euro.
Inmiddels rij ik 5,5 jaar Tesla Model S en ben daar nog veel blijer mee. In die 5,5 jaar heb ik, behalve één onderhoudsbeurt, geen eurocent uitgegeven aan onderhoud of reparatiekosten. AutoPilot is super en zou ik nooit meer willen missen.
En wat de deuren betreft, er is letterlijk geen auto in de wereld die beter presteert bij zijdelingse aanrijdingen dan een Tesla. Zelfs een Volvo moet het daar tegen afleggen.
Verder moet iedereen vooral kopen waar ie zich prettig bij voelt. Zo lang het een EV is gaat het de goede richting uit.

 
Last edited:
Als ik dat afgeven op de Etron zo lees, dan krijg sterk het idee dat sommigen hier zich eigenlijk bekocht voelen met hun Tesla.
ik rij mijn 2e Tesla omdat het goedkoop rijdt, maar het interieur is kaler als een jaren 60 auto, als ik het sluiten van de deuren hoor, dan hoop ik dat ik nooit een zijwaardse inpact krijg.
Maar ik ben verwent met jaren Audi & BMW te hebben gereden.

Wel leuk dit forum, af & toe moet ik grinneken.

Ja, ik zal wel heel erg niet verwend zijn geweest met Porsches (en de verdwaalde Audi RS), maar het interieur van mijn Tesla’s is nooit iets mis mee geweest. Laat staan dat het ook maar iets weg heeft van de auto’s uit de jaren 60, 70 of 80. Pas in de jaren 90 kwam mondjesmaat elektrische ramen, airco is meer van deze eeuw. Hoofdsteunen waren in de jaren 80 zelfs nog voorbehouden aan de luxere uitvoeringen... Verwarmde achterbank is nog steeds bijzonder. Een echt goede geluidsinstallatie af fabriek ook nog steeds. Dus wat je schrijft is volstrekte onzin.

Ik ben Tesla gaan rijden omdat ik merkte dat ik voor dagelijks verkeer de Model S prefereerde boven een bovenmatig aangeklede en fors getunede RS6.

En ja, de Model S was ook goedkoper. En bleef heel.

Ps Tesla’s behoren tot de veiligste auto’s op de weg. Sterker nog, de Model 3 zou als ik mij niet vergis momenteel de veiligste auto zijn.
 
Amaar het interieur is kaler als een jaren 60 auto, als ik het sluiten van de deuren hoor, dan hoop ik dat ik nooit een zijwaardse inpact krijg.
Maar ik ben verwent met jaren Audi & BMW te hebben gereden.

Ik kreeg vorig jaar een BMW mee als leenauto. En inderdaad het openen en sluiten van de deuren gaf een heel premium gevoel, klonk degelijker dan bij mijn X. Maar dat was dan ook direct het laatste. Instappen in een steenkoude auto die tien minuten koud blijft. Een rammelende dieselmotor als de trekker van ome Ko vroeger. Verder, waardeloze stoelen en bij de stuurverstelling de keuze uit klemzitten met de benen maar wel volledig zicht op het dashboard of benen wel kwijt kunnen maar dan een deel van de informatie missen.
Toen ik 's middags werd gebeld dat de reparatie een paar dagen zou duren, heb ik direct bedongen het ding weer terug te mogen brengen en om te ruilen voor een S. Het werd een S 85 uit 2014 met bijna 200.000 km op de teller, die in alle opzichten (behalve de deuren:)) veel meer premium was dan de BMW.

Nu weer on topic: de Audi e-Tron is om verschillende redenen niet mijn auto en dat gevoel wordt blijkbaar door meer Teslarijders gedeeld. Maar als een nog erg traditionele ev zoals de e-Tron huidige Q5/Q7 (of berijders van andere ice's) laat overstappen draagt hij bij aan de transitie naar ev's en dat is alleen maar goed.
 
Getuigenis van een voormalige Teslarijder in dit filmpje:
Durch die hohe Ladeleistung sind meine Reisezeiten (trotz höherem Verbrauch) kürzer als mit meinem alten Model S 85. Verbruik tijdens de laatste rit 20,4 kWh/100km bij een gemiddelde snelheid van 90 km/u over 68 km gemeten.

 
Last edited:
Getuigenis van een voormalige Teslarijder in dit filmpje:
Durch die hohe Ladeleistung sind meine Reisezeiten (trotz höherem Verbrauch) kürzer als mit meinem alten Model S 85. Verbruik tijdens de laatste rit 20,4 kWh/100km bij een gemiddelde snelheid van 90 km/u over 68 km gemeten.


Die s85 is 5 jaar oud...

Dus het zegt veel dat je dat vergelijk moet pakken om de etron er goed uit te laten zien.
 
Wat mis je echt?
Volgende keer zet ik "irony tags".

Niet iedereen wilt een plush tapijt, deuren die dof dichtslaan en veel knopjes om een auto "premium" te vinden (al moet ik zeggen dat de afwerkingskwaliteit van het interieur en van de optische uitlijning van de carrosserie-onderdelen bij Audi inderdaad beter is, maar ook deels ten koste van de interieurruimte).

Sommigen wel, en ze hebben het goed recht (vooral gezien de E-tron in Vorst wordt gebouwd: ik ben blij dat er een markt voor is).
 
Mooi toch dat Audi anno 2019 een betere auto maakt dan Tesla in 2014! Das ist Vorsprung durch Technik! Die hele laadcurve is al lang achterhaald door de huidige Tesla’s in combinatie met superchargen V3.

Ik zou het niet "achterhaald" noemen. Eerder conservatief (en een beetje bemoederend -- ik weet heus wel dat je een batterij niet constant tot 100% moet laden, maar ik apprecieer wel dat een wagen me een weloverwogen keuze laat maken en me niet zegt "foei! Boven 80% mag niet"), wat ik niet eens zo gek vind omdat het tenslotte de eerste volwaardige EV is van het merk.

En laat ons eerlijk wezen: vergeleken met alle constructeurs behalve Tesla en de Koreanen is het niet eens zo gek slecht qua "voorsprong door techniek". Ik had lang Ford-wagens waar ik tevreden van was, maar ze staan op het vlak van elektrische wagens nergens.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de VW ID.3 (die toch niet zo mis lijkt), al is er momenteel ook wel veel geblaat (en dichterlijke overdrijvingen waarvan zelfs Elon Musk zou blozen) en nog weinig wol bij Volkswagen.
 
Last edited:
Getuigenis van een voormalige Teslarijder in dit filmpje:
Durch die hohe Ladeleistung sind meine Reisezeiten (trotz höherem Verbrauch) kürzer als mit meinem alten Model S 85. Verbruik tijdens de laatste rit 20,4 kWh/100km bij een gemiddelde snelheid van 90 km/u over 68 km gemeten.

Stephan Möller van NextMove heeft wat betreft reistijden met de e-Tron een wat meer genuanceerde mening:
.
 
Verbruik tijdens de laatste rit 20,4 kWh/100km bij een gemiddelde snelheid van 90 km/u over 68 km gemeten.
quote uit de video "von Bad Honnef auch ein bisschen Bergab". Lijkt dus niet heel erg representatief.

"Langzeitspeicher gesunken auf 26,4 kWh/100km". Oef, mijn X doet over een heel jaar (incl. winter) 22,2 kWh/100km. Auch mit vorausschauender Fahrweise.;)