Autoweek laat de E-trton met een halve punt winnen (34 op 33,5 punten). Voor wat het waard is. Inhoudelijk geen slecht artikel. Alleen dat laden hebben ze nog niet goed begrepen.
"Toch kan Audi met de E-tron op diverse andere vlakken puntjes terugpakken. Bij- voorbeeld op het gebied van de laadsnel- heid. Bij nieuwe Fastned-stations kan de SUV in Nederland namelijk maar liefst 150 kW laden, nog iets sneller dus dan Tesla aanbiedt (."binnenkort zelfs 145kW").
Bovendien bouwt het merk in samenwerking met onder anderen Ford en BMW aan het Ionity-netwerk, dat in Europa een dekkend netwerk moet gaan worden met dezelfde laadsnelheid. Het is nog lang niet zo uitgekristalliseerd als de Superchargers, maar wel sneller." "Tesla laat de voordelen van een lagere auto zien door met een gelijkwaardige accucapaciteit een stuk verder te komen"
Niets over de laadcurve - en nog belangrijker - de werkelijke range die je dan kan afleggen (samenhangend met het verbruik uiteraard).
Deze is ook grappig
"De mate van regeneratie bepaal je met flippers achter het stuur: top!" -, volgens mij werkt dat niet in de praktijk.
Wat me ook wel opvalt is dat er niets wordt gezegd over het gegeven dat een Amerikaanse auto een Audi verslaat op snelheid (circa 50% bij 0-100) en max.snelheid (200km versus 250km). En er wordt niets gezegd over gratis OtA updates. Gaat Audi die ook aanbieden? - voor functionaliteiten (zoals Autopilot) wel te verstaan.