Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Een vriend van mij heeft een s 70 gekocht uit 2015 dec. Hij kan bij SuC niet hoger dan 60kW. Hij staat niet op een gedeelde stall. Het zou toch sneller moeten gaan, Max 120 kW voor dit typen?

wat doet hij verkeerd of is er iets aan de hand?
Let op dat deze MS van 2015 best wel eens aan z'n max kan zitten en geknepen kan zijn wat het laadmaximum is.
Hoeveel km staat er op? Veel gebruik gemaakt van de supercharger?
 
Ik ga in de herfstvakantie een eerste keer een lange rit doen met mijn SR+ waarbij ik onderweg zal moeten bijladen. Enkele rit is zo'n kleine 500km en ik dien volgens mijn gps 1x te stoppen aan een supercharger. Nu wordt wel aangeven dat ik zal aankomen met 19%. Nu gaat men er blijkbaar steeds vanuit dat je op je bestemming kan opladen maar wat indien dit niet zo is? Kan dit ingeven worden in de gps dat je nog terug moet of verder moet vanaf dat punt? Neem dat ik daar toekom en er geen oplaadmogelijkheden zijn?
In dit geval kan ik normaal gezien wel laden maar ik heb nog maar één keer aan een publieke laadpaal proberen laden wat dan nog niet werkte ook. Veel vertrouwen heb ik dus niet in publieke laadstations.
Ik ga naar Marveld Recreatie in Groenlo, misschien is er daar wel een supercharger in de buurt. Ik beschik momenteel enkel over een Newmotion laadpas. Normaal ga ik nooit met mijn auto op vakantie maar mijn zoontje wil nu wel eens met de Tesla op vakantie. Heden ten dage komt enkel nog het woord Tesla uit zijn mond dus wil ik dit hem dan ook niet ontnemen. Alle tips zijn welkom.
 
meestal kijk ik even hoeveel ik nodig heb om de dichstbijzijnde supercharger weer te halen, kan je nooit fout. tot nu toe altijd op locatie kunnen laden, bij centerparks ook gewoon verlengsnoer door het raam en dan geduld hebben. ik zag op newmotion app dat er genoeg laadpalen bij groenlo in de buurt waren, in nederland heb je normaal gesproken genoeg aan een newmotion pasje, kan je overal mee laden.
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Afgelopen vrijdag moest ik tijdens de ochtendspits van Den Bosch naar Zandvoort rijden. Volgens de Tesla nav deed ik er 2,5 uur over.

Vervolgens m’n Tomtom aangezet. Die gaf 1 uur en 45 min aan. Vanwege de hoge betrouwbaarheid toch maar Tomtom aangehouden. Ik kwam op aangegeven tijd aan. Tesla bleef maar aangeven dat ik moest omdraaien. Pas na 10 min schoot hij goed en ging er drie kwartier(!) af. Heb dit nu al vaker gehad.

Tesla Model 3 beschikt over laatste update en had sterke internetverbinding (en anders had die ook geen files aangegeven). Heb live verkeer aan en uit gezet. Alternatieve route staat op “vanaf 5 min”. Ook auto gereset.

Zie ik iets over het hoofd? Of is de Tesla nav simpelweg onbetrouwbaar?
 
Afgelopen vrijdag moest ik tijdens de ochtendspits van Den Bosch naar Zandvoort rijden. Volgens de Tesla nav deed ik er 2,5 uur over.

Vervolgens m’n Tomtom aangezet. Die gaf 1 uur en 45 min aan. Vanwege de hoge betrouwbaarheid toch maar Tomtom aangehouden. Ik kwam op aangegeven tijd aan. Tesla bleef maar aangeven dat ik moest omdraaien. Pas na 10 min schoot hij goed en ging er drie kwartier(!) af. Heb dit nu al vaker gehad.

Tesla Model 3 beschikt over laatste update en had sterke internetverbinding (en anders had die ook geen files aangegeven). Heb live verkeer aan en uit gezet. Alternatieve route staat op “vanaf 5 min”. Ook auto gereset.

Zie ik iets over het hoofd? Of is de Tesla nav simpelweg onbetrouwbaar?

Alternatieve route staat hier op vanaf 20 min. Denk dat dit de reden is waarom het misgaat bij jou
 
Ik heb een vraag over het volgende: vanochtend (donker/regen) reed ik weg en ik merkte dat mijn binnenspiegel en mijn buitenspiegel verduisterd waren. Pas na ong 20 minuten gingen ze uit waardoor ik beter zicht kreeg. Het is me eerder nog niet zo erg opgevallen, je kunt de rand van de verduistering zien in je spiegel.

Weet iemand hoe dit werkt, en/of hoe ik dit zelf kan controleren. Donker weer met regen en verduisterde spiegels rijd niet echt lekker.
 
Soms komt het voor dat ik strak langs een muur of heg parkeer en dan via de bijrijdersdeur uitstap. Als ik de auto via de app sluit, dan gaan de spiegels niet naar binnen. Friemel ik dan alsnog langs de auto om de bestuurdersdeur te openen en te sluiten, dan gaan de spiegels wel naar binnen. Weet iemand wat de gedachte hier achter is. En kan ik instellen dat spiegels ook naar binnen gaan, indien ik aan de verkeerde kant uitstap? (Bedenk mij net dat ik de eigen deur open en sluit en dan aan de andere kant uitstap wellicht al werkt...).
 
Een vraagje over thuis laden. Ik heb momenteel een 1fase laadpunt voor mijn PHEV en deze gaat vervangen worden. Ik wil graag weer een vaste kabel aan mijn lader, net zoals ik nu heb. Als ik momenteel thuis ga laden moet ik mijn new motion pasje gebruiken op de laadpaal om te starten en te stoppen.
Maar nu zie ik overal berichten over een 'Tesla' knop op de laadstekker om de kabel te ontgrendelen?? Betekent dat dat je je new motion laadpas dan niet meer hoeft te gebruiken en alleen maar de stekker in de auto moet steken (die dan zelf de correcte auto waarneemt, aangezien ik alleen maar zelf thuis mag laden)? Of moet je met die 'Tesla' knop ook nog steeds de new motion laadpas gebruiken om het laden te stoppen en te starten?
Als die knop de new motion laadpas kan vervangen, dan wil ik graag een 3 fase laadstekker met 'Tesla' knop aanvragen, gemak dient de mens immers.
 
Een vraagje over thuis laden. Ik heb momenteel een 1fase laadpunt voor mijn PHEV en deze gaat vervangen worden. Ik wil graag weer een vaste kabel aan mijn lader, net zoals ik nu heb. Als ik momenteel thuis ga laden moet ik mijn new motion pasje gebruiken op de laadpaal om te starten en te stoppen.
Maar nu zie ik overal berichten over een 'Tesla' knop op de laadstekker om de kabel te ontgrendelen?? Betekent dat dat je je new motion laadpas dan niet meer hoeft te gebruiken en alleen maar de stekker in de auto moet steken (die dan zelf de correcte auto waarneemt, aangezien ik alleen maar zelf thuis mag laden)? Of moet je met die 'Tesla' knop ook nog steeds de new motion laadpas gebruiken om het laden te stoppen en te starten?
Als die knop de new motion laadpas kan vervangen, dan wil ik graag een 3 fase laadstekker met 'Tesla' knop aanvragen, gemak dient de mens immers.
Volgens mij heb je gewoon nog je pasje nodig. Ik heb dezelfde situatie maar heb niet de "knop".
Wat voor mij goed werkt is bij het afkoppelen eerst je voordeur ontgrendelen (gewoon open doen), dan je pasje tegen de paal. De laadpoort ontgrendelt dan gewoon en je kunt je kabel er uit trekken.
 
  • Informative
Reactions: Kiprich