Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
In mijn Tesla model S uit 2020 gaat de binnenverlichting aan bij het instappen. Na het starten gaat alle verlichting uit behalve de strook in de armsteun. Is er ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld de verlichting bij de voeten te laten branden? Ik vind het nu zo'n donker hok. Of zijn er nog andere oplossingen?
 
In mijn Tesla model S uit 2020 gaat de binnenverlichting aan bij het instappen. Na het starten gaat alle verlichting uit behalve de strook in de armsteun. Is er ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld de verlichting bij de voeten te laten branden? Ik vind het nu zo'n donker hok. Of zijn er nog andere oplossingen?

Bij M3 kun je helemaal onder in menu "verlichting" diverse sfeer-/stuurverlichting inschakelen.
Bij MS wellicht ook in dat menu?
 
  • Informative
Reactions: Jelger
In mijn Tesla model S uit 2020 gaat de binnenverlichting aan bij het instappen. Na het starten gaat alle verlichting uit behalve de strook in de armsteun. Is er ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld de verlichting bij de voeten te laten branden? Ik vind het nu zo'n donker hok. Of zijn er nog andere oplossingen?

Auto dimming uitzetten? Dan brand de verlichting in je deur een stuk feller.
 
Auto dimming uitzetten? Dan brand de verlichting in je deur een stuk feller.
meer mogelijkheden dan deze heb ik niet. Bedoel je de auto functie?
7CDD3E47-E648-486F-8F71-17F4A3FF958B.jpeg
 
Een vraagje. Ik heb vandaag 277km gereden in mijn MX 100D hierbij volgens de ritten 58.3 kWh gebruikt met een gemiddelde van 210Wh/km Best netjes vond ik met 104km/uur
Maar ik heb van de accu 88% naar 22% leeggereden dus 66%. Dat komt niet echt overeen met 58.3 kWh Zijn de extra verloren kWh's opgegaan aan verwarming?
 
Een vraagje. Ik heb vandaag 277km gereden in mijn MX 100D hierbij volgens de ritten 58.3 kWh gebruikt met een gemiddelde van 210Wh/km Best netjes vond ik met 104km/uur
Maar ik heb van de accu 88% naar 22% leeggereden dus 66%. Dat komt niet echt overeen met 58.3 kWh Zijn de extra verloren kWh's opgegaan aan verwarming?

Verwarming tijdens rijden is wel meegenomen in verbruik op het scherm.
Voorverwarmen, auto iedere keer wakker maken (vb: via app), bewakingsmodus, etc. zijn niet in verbruik meegenomen.
 
Een vraagje. Ik heb vandaag 277km gereden in mijn MX 100D hierbij volgens de ritten 58.3 kWh gebruikt met een gemiddelde van 210Wh/km Best netjes vond ik met 104km/uur
Maar ik heb van de accu 88% naar 22% leeggereden dus 66%. Dat komt niet echt overeen met 58.3 kWh Zijn de extra verloren kWh's opgegaan aan verwarming?

De 100 kWh accu heeft volgens ABRP bij afleveren een capaciteit van 95,7 kWh. Na twee jaar zal daar nog ongeveer 90 kWh van over zijn. 66% daarvan komt aardig in de buurt van de op het scherm opgegeven waarde.
 
De 100 kWh accu heeft volgens ABRP bij afleveren een capaciteit van 95,7 kWh. Na twee jaar zal daar nog ongeveer 90 kWh van over zijn. 66% daarvan komt aardig in de buurt van de op het scherm opgegeven waarde.
Dat klinkt heel logisch maar:
Nu heb ik nog niet veel data maar ik heb gisteren geheel onnodig even laten zien hoe supercharger gaat. In Zaltbommel even 10% erbij geladen maar daar moet ik 12 kWh voor aan Tesla betalen.
Nu zijn de afrondingsfouten bij kleine getallen natuurlijk groot maar duidelijk meer dan 1 kWh per procent.
 
Dat klinkt heel logisch maar:
Nu heb ik nog niet veel data maar ik heb gisteren geheel onnodig even laten zien hoe supercharger gaat. In Zaltbommel even 10% erbij geladen maar daar moet ik 12 kWh voor aan Tesla betalen.
Nu zijn de afrondingsfouten bij kleine getallen natuurlijk groot maar duidelijk meer dan 1 kWh per procent.

Heeft wellicht te maken met laadverliezen. In dit geval niet door AC->DC maar wel warmteontwikkeling in Supercharger zelf (voel maar eens hoeveel warme lucht er uit de witte kast geblazen wordt...) Als ik het goed heb werd er bij Tesla in het verleden alleen doorbelast wat er netto naar de auto ging, nu waarschijnlijk wat er bruto nodig is (dus incl. verliezen van alle apparatuur en kabels, opwarmen accu en/of koelen accu, interieur tijdens laden, etc.)
 
Dat klinkt heel logisch maar:
Nu heb ik nog niet veel data maar ik heb gisteren geheel onnodig even laten zien hoe supercharger gaat. In Zaltbommel even 10% erbij geladen maar daar moet ik 12 kWh voor aan Tesla betalen.
Nu zijn de afrondingsfouten bij kleine getallen natuurlijk groot maar duidelijk meer dan 1 kWh per procent.

er is 10tot 20% laadverlies, altijd en overal bij elke verplaatsing van stroom is er laadverlies, dit is bij DC laden laag, bij AC (thuis dus) hoger.