Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Even mijn ervaring ertegenover zetten. Lane changes gebruik ik constant. Soms doe ik het zelf als het sneller moet.
Ik doe al 170000 km met mijn eerste draagarmen. Bij snel optrekking op hogere standen voel ik wel trillingen. Na de eerste symptomen laat ik de wagen nu altijd in laagste veringstand. Zelfs op drempels heb ik daar geen probleem mee. Ik zet hem enkel hoger op onverharde wegen of om over een bijeengeveegde sneeuwberm te rijden. Onlangs de ophanging nog laten checken door Tesla. Geen vervanging nodig.

Ik denk dat de ervaringen op onderdelen per persoon kunnen verschillen. Zo gebruik ik AP nagenoeg weer niet. Dat is persoonlijk.

In de winter vind ik hem uitmuntend rijden.

de technische mankementen herken ik wel. Morgen wordt voor de tweede keer de deurgreep gerepareerd, omdat hij weer blijft hangen.
 
Ik ga morgen een MX 100D van augustus 2017 bekijken.
Hebben deze nog free supercharging? Het zit dicht bij de grens van wel of niet geloof ik. Kan ik dat in de auto zien?
Hoe kan ik zien welke pakketten erop zitten?
De Tesla garantie loopt tot 80.000 kilometer en 4 jaar als ik het goed heb?

Nog andere tips waar ik naar moet kijken?
 
Ik ga morgen een MX 100D van augustus 2017 bekijken.
Hebben deze nog free supercharging? Het zit dicht bij de grens van wel of niet geloof ik. Kan ik dat in de auto zien?
Hoe kan ik zien welke pakketten erop zitten?
De Tesla garantie loopt tot 80.000 kilometer en 4 jaar als ik het goed heb?

Nog andere tips waar ik naar moet kijken?

Free supercharging is een aantal maanden daarvoor afgeschaft. De meeste eigenaars van S en X-en uit die periode hebben free supercharging gekregen bij een referral, maar dat is persoonsgebonden.
Pakketten kan de vorige eigenaar laten zien in de app. Waarschijnlijk ook wel zichtbaar te krijgen in de auto maar ik weet even niet waar.
Rij over een paar verkeersdrempels om te horen of de voorwielophanging niet rammelt of kraakt. Verder de maximale acceleratie uitproberen om te zien (beter gezegd te horen) of de drive shafts al zijn vervangen.
 
Ik ga morgen een MX 100D van augustus 2017 bekijken.
Hebben deze nog free supercharging? Het zit dicht bij de grens van wel of niet geloof ik. Kan ik dat in de auto zien?
Hoe kan ik zien welke pakketten erop zitten?
De Tesla garantie loopt tot 80.000 kilometer en 4 jaar als ik het goed heb?

Nog andere tips waar ik naar moet kijken?
Ik heb een MX 100D van juni 2017. Als de koper een referral heeft gebruikt, zal die X waar je naar gaat kijken wel lifetime supercharging hebben.

Pakketten kan je zien in de account van de huidige eigenaar op de website van Tesla.

Standaard garantie is idd 80000km of 4 jaren, met een uitbreiding van 8 jaar/240000km voor batterij en aandrijving.
Voertuiggarantie

Waar ik zou naar kijken is slijtage van het nepleder, zeker van de bestuurder. Ik heb er geen last van, maar als er slijtage is ga je het daar toch zien. Ook kan je kijken of de Falcon Wing Doors goed aansluiten, en niet slepen tegen het koetswerk. Voor de rest een ritje doen en horen of de control arms geen krakend geluid maken tijdens het sturen of over verkeersdrempels rijden. Dat is overigens niet zo een grote kost, ~€500.
 
@wooter Die garantie bepalingen zijn van nu, waren die hetzelfde in 2017? Toen stond die 70% er toch niet in en was de kilometerstand voor aandrijflijn en accu toch onbeperkt?
Ik zal kijken of we in het tesla account in kunnen maar de auto komt uit een erfenis dus dat is afwachten,

Als hij geen free supercharging heeft dan komt er toch een bedrag in het laadscherm te staan?
 
Staat onder software in de auto volgens mij.
Net gecheckt. Opties staan inderdaad bij software. Gratis superladen is nergens te vinden.

Inderdaad, in het menu opladen kan je zien of er een saldo open staat, maar dan weet jenog niet of het gratis laden aan de wagen gelinkt is of aan de eigenaar.
 

Attachments

  • 94531D45-9DB0-44C0-AB9E-3E6E2D18089B.jpeg
    94531D45-9DB0-44C0-AB9E-3E6E2D18089B.jpeg
    406.2 KB · Views: 56
Vanaf maandag ben ik een trotse bezitter van een witte MX 100D 5 zitter van augustus 2017 met 77 dkm dus nog net in de garantie.
De verkoper weet weinig van Tesla en van deze is ook niet veel bekend maar dat is een verhaal dat ik hier niet ga uitleggen.
Minpunten: 2 kleine beschadigingen op de voorbumper, 4 slijtplekjes van de FWD en de gele randen rond het grote scherm. De velgen hebben geen beschadigingen.
De mobiele lader mist de schuko stekker dus die moet ik nog even regelen.

Gratis supercharging is alleen voor de huidige eigenaar jammer genoeg.

De X heeft Verbeterde Autopilot als mee geleverd pakket, dus automatisch sturen, navigeren met autopilot en summon. Dit is dan niet FSD toch? Dus ik zal wel geen hardware upgrade krijgen van Tesla.
 
Vanaf maandag ben ik een trotse bezitter van een witte MX 100D 5 zitter van augustus 2017 met 77 dkm dus nog net in de garantie.
De verkoper weet weinig van Tesla en van deze is ook niet veel bekend maar dat is een verhaal dat ik hier niet ga uitleggen.
Minpunten: 2 kleine beschadigingen op de voorbumper, 4 slijtplekjes van de FWD en de gele randen rond het grote scherm. De velgen hebben geen beschadigingen.
De mobiele lader mist de schuko stekker dus die moet ik nog even regelen.

Gratis supercharging is alleen voor de huidige eigenaar jammer genoeg.

De X heeft Verbeterde Autopilot als mee geleverd pakket, dus automatisch sturen, navigeren met autopilot en summon. Dit is dan niet FSD toch? Dus ik zal wel geen hardware upgrade krijgen van Tesla.

Gefeliciteerd met je aankoop. Ik zou direct een afspraak met het SeC maken voor het aanpakken van de gele randen. Dit zou onder garantie moeten worden hersteld.

Heeft deze X een trekhaak? Tot zo ongeveer augustus 2017 was dat een optionele extra.
 
Ik ga maandag middag direkt langs de Sec. Voor de gele randen, de schuurplekjes van de FWD, wat piepen als je over een verkeersdrempel gaat (zou ook van de stoelen kunnen komen:)) en de voor aandrijfassen. (ik heb 1 keer iets gehoord maar niet vaker kunnen herhalen). Ik heb nog 2300 km garantie dus ik kan het maar beter al gemeld hebben. :D Ik denk dat in februari/maart mijn garantie wel over is.

Hij heeft een trekhaak, anders had ik hem waarschijnlijk niet gekocht.
 
Hallo allen!

Sinds eind december rijd ik een Tesla model 3 SR. Tot nu toe bevalt het elektrisch rijden/de Tesla mij zeer goed. Er is nog genoeg te leren over de auto wat het allemaal kan en hoe het werkt. Vandaar dat ik mij aangemeld heb op dit forum. Tevens heb ik gelijk een beginnersvraag waar ik niet zo snel een antwoord op kan vinden. Sinds kort kan ik ook thuisladen, ik heb een Tesla Wall Charger. Als ik de lader terughang, dan lijkt het net alsof hij er niet helemaal in gaat/past. Hoort dit zo? Zelf zou ik verwachten dat hij er verder in zou moeten?
 

Attachments

  • 125b2cf2-6649-4b1c-ac7f-4866627c1547.jpg
    125b2cf2-6649-4b1c-ac7f-4866627c1547.jpg
    76 KB · Views: 42
Hallo allen!

Sinds eind december rijd ik een Tesla model 3 SR. Tot nu toe bevalt het elektrisch rijden/de Tesla mij zeer goed. Er is nog genoeg te leren over de auto wat het allemaal kan en hoe het werkt. Vandaar dat ik mij aangemeld heb op dit forum. Tevens heb ik gelijk een beginnersvraag waar ik niet zo snel een antwoord op kan vinden. Sinds kort kan ik ook thuisladen, ik heb een Tesla Wall Charger. Als ik de lader terughang, dan lijkt het net alsof hij er niet helemaal in gaat/past. Hoort dit zo? Zelf zou ik verwachten dat hij er verder in zou moeten?

Dat is bij mij ook zo.
Het is alleen een "opbergplek" (er worden geen verbindingen gemaakt)
en veel plezier met je M3 ;)