Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Vraag ivm de navigatie. Kan je zelf SUCs toevoegen/veranderen op je route?
Hij stuurt mij altijd naar m’n werk/thuis via een weg die ik niet wil, ik kan dan de stop eruit gooien maar ik kan niet kiezen welke ik er zelf wil inzetten. Vervelend aangezien ik dan ipv Thuis selecteer, de gewenste SUC als destinatie kies en wanneer ik daar dan vertel, kan ik pas het thuis adres ingeven...beetje klungelig... iemand een idee?
 
Vraag ivm de navigatie. Kan je zelf SUCs toevoegen/veranderen op je route?
Hij stuurt mij altijd naar m’n werk/thuis via een weg die ik niet wil, ik kan dan de stop eruit gooien maar ik kan niet kiezen welke ik er zelf wil inzetten. Vervelend aangezien ik dan ipv Thuis selecteer, de gewenste SUC als destinatie kies en wanneer ik daar dan vertel, kan ik pas het thuis adres ingeven...beetje klungelig... iemand een idee?
Neen, (nog) niet mogelijk, er is nog veel werk aan die navigatie.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Elke wijzing die je, of iemand anders, handmatig doet word meteen opgeslagen in je profiel. Misschien dat daar het probleem ligt?

het is me bekend dat profiel aan je sleutel hangt en dat wijzigingen in bepaalde instellingen bij je profiel worden opgeslagen. Punt is, net als bij @Limbo2121 dat het actieve profiel op die van mijn vrouw springt terwijl ik zelf achter het stuur zit en niet mijn vrouw. Soms zijn beide sleutels dan in de auto en kennelijk is er (dus) geen key die altijd de ander overruled Maar soms ben ik met alleen mijn sleutel in de auto en zet hij stoel en profiel toch op mijn vrouw. ( Ze is een stukje kleiner dan ik, dus ik wordt dan eerst netjes opgevouwen achter het stuur voordat ik wil vertrekken )
 
het is me bekend dat profiel aan je sleutel hangt en dat wijzigingen in bepaalde instellingen bij je profiel worden opgeslagen. Punt is, net als bij @Limbo2121 dat het actieve profiel op die van mijn vrouw springt terwijl ik zelf achter het stuur zit en niet mijn vrouw. Soms zijn beide sleutels dan in de auto en kennelijk is er (dus) geen key die altijd de ander overruled Maar soms ben ik met alleen mijn sleutel in de auto en zet hij stoel en profiel toch op mijn vrouw. ( Ze is een stukje kleiner dan ik, dus ik wordt dan eerst netjes opgevouwen achter het stuur voordat ik wil vertrekken )
Ja. Het is elke keer weer een verrassing. Heb overigens ook twee keer meegemaakt dat de stoel helemaal naar voren ging. Minder prettig.
 
Dag allemaal, ik heb mijn tesla M6 75D al een tijdje, maar heb al heel lang een vraag in mijn kop, dus denk dat ie toch in deze rubriek thuis hoort. Hoe bepaalt de tesla wie er achter het stuur zit, als er 2 key fobs in de auto zijn?
Het komt bij mij regelmatig voor dat ik achter het stuur zit en als ik weg wil rijden, hij de bestuurders stoel in positie zet van mijn vrouw, die naast me zit.
Ik dacht eerst dat 1 sleutel de ander altijd overruled, toen dat hij de laatste rit als referentie pakt en toen dat diegene die de deur openmaakt als referentie wordt gebruikt, maar geen van die theorieën blijkt te kloppen ?
Iemand een idee?
het verbaast mij altijd hoe vaak het wél goed gaat: immers de auto registreert 2 potentiele bestuurders. Is het niet dat hij de eerste persoon pakt die het eerst bij de auto is? Vaak maakt de auto al een bluetooth verbinding nog voordat je de deur open doet.
Wij gebruiken hier de telefoon als sleutel. 9 van de 10 keer gaat dit goed terwijl mijn vrouw en ik regelmatig wisselen als bestuurder.
 
het verbaast mij altijd hoe vaak het wél goed gaat: immers de auto registreert 2 potentiele bestuurders. Is het niet dat hij de eerste persoon pakt die het eerst bij de auto is? Vaak maakt de auto al een bluetooth verbinding nog voordat je de deur open doet.
Wij gebruiken hier de telefoon als sleutel. 9 van de 10 keer gaat dit goed terwijl mijn vrouw en ik regelmatig wisselen als bestuurder.
Er zitten meerdere Bluetooth radio's verspreid over de auto. Kijk maar eens in BT menu als je in de stoel zit.
 
Goede les om dus auto van te voren even te laten opwarmen bij vrieskou.

Dit jaar met de S ook weer vastgevroren ramen Ik had nu de rubbers ingesmeerd maar het probleem is gewoon de deur zelf waar het raam in moet zakken. In het randje komt gewoon water te staan en dat bevriest. Is echt een flinke design fout.

Vorig jaar was in nog voorzichtig maar dit jaar boog in het raam flink en sloeg er goed op. Dit werkte voor 3 van de 4 ramen :)

Ik las de top om ontdooispray achterin de kofferbak leggen. Dat ga ik dus volgend jaar proberen.
 
  • Like
Reactions: Rickyuu
Dat kan NIET met Teslafi, dit kun je enkel via de ODB2 poort uitlezen met b.v. ScanMyTesla.

Teslafi is een data logger en dus kun je dat enkel zien als ALLE ritten met Teslafi zijn gelogd.
Dan vraag ik mij af wat er onder de knop Charge Summary staat:
CBDFA829-F9BE-4A18-ACB5-B5AE9F379EC2.jpeg
 
Dan vraag ik mij af wat er onder de knop Charge Summary staat:

Zoals ik zeg.... dat kan Teslafi enkel als "als ALLE ritten met Teslafi zijn gelogd."

Als jij Teslafi sinds aankoop hebt gebruikt dan klopt deze som en anders niet.

Volgens jouw lijstje heb je 191kWh AC+DC geladen en je hebt een S van 2018

191000/220 = 868 kilometer.... ik denk niet dat jij maar zo weinig kilometers op je klokje hebt staan :)
 
Als ik de handleiding mag geloven (waarom niet) is de enige manier om de model 3 wat verlichting te laten houden als je hem geparkeerd hebt, het inschakelen van de alarmlichten. Dus geen parkeerlicht. Curieus, had het niet gek gevonden als dat een verplicht feature was.
 
Dit jaar met de S ook weer vastgevroren ramen Ik had nu de rubbers ingesmeerd maar het probleem is gewoon de deur zelf waar het raam in moet zakken. In het randje komt gewoon water te staan en dat bevriest. Is echt een flinke design fout.

Vorig jaar was in nog voorzichtig maar dit jaar boog in het raam flink en sloeg er goed op. Dit werkte voor 3 van de 4 ramen :)

Ik las de top om ontdooispray achterin de kofferbak leggen. Dat ga ik dus volgend jaar proberen.
Dit geldt ook voor de BMW’s GT en noem er nog maar meer met randloze portieren. Er is gewoon niet met vorst gerekend. De-icer is de beste oplossing. Of heel goed voorverwarmen.
 
Ik heb er in mijn BMW eigenlijk geen enkele keer problemen mee gehad.
Insmeren van de deurrubbers en de de bovenkant van de venster (met krijtstick) heeft hier altijd volstaan.
Ik had deze winter in Oostenrijk half ontdooide sneeuw die weer vastgevroren was op de ruit. Dat zakt dan tot boven het onderste rubber en maakt openen van het raam onmogelijk. Dat zal er toch echt eerst af moeten voordat het raam omlaag kan ongeacht welk merk je rijdt.
 
Ik had deze winter in Oostenrijk half ontdooide sneeuw die weer vastgevroren was op de ruit. Dat zakt dan tot boven het onderste rubber en maakt openen van het raam onmogelijk. Dat zal er toch echt eerst af moeten voordat het raam omlaag kan ongeacht welk merk je rijdt.
Maar die kan je dus met een krabber makkelijk verwijderen. Ik heb de voorbije 4 jaar niet één keer een probleem gehad. Ook wel eens half gesmolten sneeuw die onderdaan vastzit, maar dan neem je gewoon een plastic kaart uit je tas, je krabt dat weg en je kan verder
 
Zoals ik zeg.... dat kan Teslafi enkel als "als ALLE ritten met Teslafi zijn gelogd."

Als jij Teslafi sinds aankoop hebt gebruikt dan klopt deze som en anders niet.

Volgens jouw lijstje heb je 191kWh AC+DC geladen en je hebt een S van 2018

191000/220 = 868 kilometer.... ik denk niet dat jij maar zo weinig kilometers op je klokje hebt staan :)
De vraag van Limbo2121 luidt: Waar kan ik zien hoeveel kWh mijn MS DC heeft geladen? Dit ivm laadbeperking

Het gaat dus om zijn laadbeperking, dus niet over hoeveel de auto vanaf zijn geboorte aan de DC heeft gehangen. Ik laat alleen zien hoe het er bij mij uit ziet en dat je dus wel degelijk de laadbeperking kunt Inschatten m.b.v. Teslafi. Mijn getallen doen dus niets ter zake met betrekking tot de vraagsteller.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
De vraag van Limbo2121 luidt: Waar kan ik zien hoeveel kWh mijn MS DC heeft geladen? Dit ivm laadbeperking

Het gaat dus om zijn laadbeperking, dus niet over hoeveel de auto vanaf zijn geboorte aan de DC heeft gehangen. Ik laat alleen zien hoe het er bij mij uit ziet en dat je dus wel degelijk de laadbeperking kunt Inschatten m.b.v. Teslafi. Mijn getallen doen dus niets ter zake met betrekking tot de vraagsteller.
Ik heb Teslafi gedurende een week mogen proberen. Wat ik aan de SuC heb geladen geldt alleen vanaf het moment dat je klant bent van Teslafi. Wellicht dat Tesla het weet maar daar reken ik maar niet op.