You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Type B, B-karakteristiek, het is soms wat verwarrend. Maar je hebt ook de icoontjes op de aardlekschakelaar. Het is de meest rechtse die je voor driefasig laden zou moeten installeren. Voor enkelfasig laden volstaat een type A, voor PV blijkbaar ook. Maar vraag me niet waarom het technisch voor een PV-installatie niet moet en voor het lade van een EV wel.
View attachment 405376
Grappig, ik heb het bijna hetzelfde, alleen heb ik twee omvomers, 1 x 2400Wh en 1 x 3000Wh. Enkelfasig. En ik laad met de TWC met 25A, dat is voor mijn Model S 85 met 23/25 km/h.
Is het nu zo dat je voor enkelfasig echt kunt volstaan met een Type A met het middelste icoontje uit #7580?
Let op het enkelfasig. Daar zou een type B niet nodig zijn (is bij mij ook niet geinstalleerd door de laadpaal installateur (2 laadpalen, 2 EV's))
Dat zou ik ook denken.Of het hier om 1 of 3 fases gaat maakt echt helemaal niks uit.
Volgens mij geven (alle?) AC laadpalen de stroom via een relais 1-op-1 door aan de auto, zodra de sessie eenmaal op gang gekomen is. Het niet kunnen genereren van een DC lekstroom groter dan 6 mA zou dus een eigenschap van de aangesloten auto moeten zijn, niet van dee laadpaal.Zou het toch maar even natrekken. Wellicht kunnen jouw laadpalen geen DC lekstroom genereren?
In België? Of in Europa?De voorschriften bepalen dat het bij driefasig laden wel en bij enkelfasig laden niet opgelegd wordt.
Dat is wel heel stellig, aangezien je net daarvoor schreef:In België en Nederland.
Let op het enkelfasig. Daar zou een type B niet nodig zijn (is bij mij ook niet geinstalleerd door de laadpaal installateur (2 laadpalen, 2 EV's))
Jij denkt dat het niet nodig is.Je combineert de opmerking van fivari met mijn opmerking en zie daar: de conclusie: België en Nederland.
Ik vind het allemaal prima, maar dat je een enkel fast toestel op een 3 fase aardlek aan mag sluiten staat toch helemaal los van de type A / type B discussie?NEN1010 zegt na correctie dat een enkelfase aansluiting op een aardlek tot 30 mA mag worden aangesloten. Zie onder andere https://www.nen.nl/NEN-Shop/Elektrotechniek-Nieuws/Correctieblad-gepubliceerd-bij-NEN-10102015.htm
Dit geldt natuurlijk voor Nederland. België zal soortgelijke regelingen kennen.
Ik vind het allemaal prima, maar dat je een enkel fast toestel op een 3 fase aardlek aan mag sluiten staat toch helemaal los van de type A / type B discussie?
Gezocht op:Lees je de link wel? 1 Fase is anders dan 3 fase. 6 mA verklaring is voldoende, net als verklaring van de laadpaalmaker.
Alk die tijd stel je dat een type B niet nodig is en nu blijkt dat jij laadpalen hebt met een ingebouwde type B? Als dat zo is ben je m.i. wel tamelijk onverantwoord bezig met je 'adviezen'.De 6 mA verklaring wordt niet voor de auto maar voor de laadpaal afgegeven. En nee, ik heb geen Tesla, en ook geen Tesla lader maar twee éénfase laders (ieder op een eigen fase). De dc lekstroom wordt door de laadpaal doorgezet, dat heeft de laadpaal er mee te maken, die lekstroom gaat niet magisch van de auto naar de meterkast.
Aanvullend:
http://nen1010.cobouw.nl/...or-elektrische-voertuigen
https://www.installatiejo...aardlekschakelaar-1018029