Het meest complete scenario ga je met je TWC en een Raspberry Pi kunnen bouwen, waarin je zelf definieert wat je maximum gewenste vermogen is, en je op basis van tarief ook het vermogen kan gaan regelen. En dat betekent dan ook dat je niet continu een app moet hebben die toegang heeft tot je auto, en je auto wakker houdt.Ja, zeker, houdt alleen geen rekening met mijn eigen elektriciteitsgebruik en capaciteit huisinstallatie op moment van (starten) slim laden.
Ik denk dat ik het voorlopig zelf in de hand hou en gepland 's nachts blijf laden, en als ik het zie aankomen (zijn vaak weekenden en/of feestdagen) handmatig profiteer van de negatieve prijzen op beschreven wijze. Alleen jammer dat Tesla dus geen optie heeft om laden enkel manueel te kunnen starten en er een 'workaround' of third party app nodig is om dat te doen.
Maar dergelijke specifieke noden vereisen dus een specifieke oplossing die je niet zomaar ergens kant en klaar kan kopen. Da's ook omdat niet veel mensen zo een variabel contract hebben, en de combinatie met thuisbatterij en PV ook nog niet iedereen gegeven is.