Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Gratis laden is ook afgelopen want de palen zijn van Allego en de oude MOBIB kaart van de vorige installatie word niet aanvaard.

Ik begrijp toch niet hoe je dit als B-Parking zijnde uit handen kan geven. Installatie van de laadpalen kunnen ze zonder twijfel zelf doen en als ze dezelfde prijs per kWh zouden vragen als Allego, of wat minder om niet te overdrijven, verdienen ze daar toch hopen geld mee.

En jammer ook natuurlijk, maar we kunnen maar blij zijn met de gratis stroom dat we daar gekregen hebben.
 
Iemand hier ervaring met Plugsurfing Plus ? Ga binnenkort mijn auto halen en heb geen mogelijkheid om thuis te laden, maar er zijn wel genoeg Blue Corner laadpunten bij mij in de buurt, dus ik ga daar het meeste opladen.

Van Blue Corner zelf heb je 3 formules waarbij voor mijn gebruik het interessantste de formule van 59€ per jaar zou zijn, dan betaal je 0,35€ per kwh.

Nu kwam ik ook Plugsurfing Plus tegen, waarbij je voor 96 euro per jaar een tarief krijgt van 0,32€ per kwh.

Zijn er dan nog soort van addertjes onder het gras ? Bij Blue Corner mag je bijvoorbeeld blijven staan tot 8u 's ochtends, misschien als je via plugsurfing gaat is dat niet ?
 
Nu kwam ik ook Plugsurfing Plus tegen, waarbij je voor 96 euro per jaar een tarief krijgt van 0,32€ per kwh.

Zijn er dan nog soort van addertjes onder het gras ? Bij Blue Corner mag je bijvoorbeeld blijven staan tot 8u 's ochtends, misschien als je via plugsurfing gaat is dat niet ?

Heb gisteren Plugsurfing Plus genomen, vandaag aan Allego gestaan van 09u30 tot 17u30 met gepland vertrek..
Zal de afrekening in het oog houden of er iets werd aangerekend buiten de kWh kost.
Plugsurfing Plus heeft als bijkomend voordeel een tarief van 0,53 eurocent kWh voor DC laden, incluis Ionity, maar dan wel enkel in België.
 
Last edited by a moderator:
Wie kent deze club?


 
  • Informative
Reactions: bpsmits
Ik vind de claims overigens ongeloofwaardig. Op hun website resellen ze gewoon Alfen laadpalen, in het krantenartikel staat dat ze werken met lokale installateurs, en de afbeelding van hun 350kW snellader heeft Type2 connectoren. In tegenstelling tot wat er in het krantenartikel staat, staat op hun website dat ze hun snelladers enkel verkopen en de klanten zelf voor exploitatie moeten zorgen. Op meerdere pagina's en op hun LinkedIn pagina verwijzen ze naar hoe je interessant kan investeren en wat obligaties zijn, en de club van CEO/CTO/CIO/CFO is een clubje van ZZPers die meerdere van zo een rollen in verschillende e-commerce bedrijven hebben. Ze lijken nog geen eigen netwerk te hebben en op hun eigen "snelladers" kaart verwijzen ze naar wat je ook in NewMotion en andere apps kan vinden, dus gewoon een MSP zonder echte indicatie dat ze ook een CPO zijn. Verder, tja, opgericht in 2020 en 1 referentie waar geen foto's of technische oplijsting staat van wat ze hebben geïmplementeerd.
 
  • Informative
Reactions: bpsmits
Ze hadden vroeger ook al SUC ;)

SUC.jpg
 
Gebruikers van Ladenetz (oa de SWD pas) kunnen nu ook bij Ionity laden


Dan kun je met de SWD flat rate voor €10,50 je batterij volgooien bij iedere Ionity paal in Europa. Mooie uitbreiding
Roaming niet meer dan 50 %, dus alleen voor mensen die vaak in Germanin komen. (Bron: laatste NextMove filmpje)
 
Ik ben toe aan een nieuwe laadpas. Dus dacht ik hier wat advies te kunnen inwinnen. Ik had een NewMotion pas maar die kan ik niet meer vinden. Ik vermoed dat ie ergens in de krochten van de auto beland is bij een acceleratie.
Nu is TNM tegenwoordig onderdeel van het perfide Shell dus ik laat er geen traan om.
Maar goed, een nieuwe pas die ik twee keer per jaar gemiddeld gebruik. Suggesties?
 
Ik ben toe aan een nieuwe laadpas. Dus dacht ik hier wat advies te kunnen inwinnen. Ik had een NewMotion pas maar die kan ik niet meer vinden. Ik vermoed dat ie ergens in de krochten van de auto beland is bij een acceleratie.
Nu is TNM tegenwoordig onderdeel van het perfide Shell dus ik laat er geen traan om.
Maar goed, een nieuwe pas die ik twee keer per jaar gemiddeld gebruik. Suggesties?
Plugsurfing pas


beste goede app en voor incidenteel gebruik prima werkt op alles in nederland nog niet buiten nederland geprobeerd.
pas hoeft niet de app zelf is ook afdoende en betaling gaat via paypal of cc
 
Plugsurfing pas


beste goede app en voor incidenteel gebruik prima werkt op alles in nederland nog niet buiten nederland geprobeerd.
pas hoeft niet de app zelf is ook afdoende en betaling gaat via paypal of cc
Eens
gebruik hem ook alleen incidenteel.
heb plugsurfing app al jare werk heel makkelijk. ookde kaart erbij besteld.
voor mij in bijna heel Europa goed functionerend. Alleen een keer in Italië een andere laadpaal moeten zoeken.
 
  • Like
Reactions: Atredz