Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kom regelmatig op die P1 VIP parking en als ik me goed herinner zijn daar meestal wel vrije laadplaatsen.

Ik rijd nog maar sinds enkele weken met een Tesla dus ik vroeg me inderdaad af hoe mensen dat doen, houden ze een laadpaal bezet gedurende hun reis of worden deze enkel gebruikt voor een kort bezoek om iemand af te halen oid?
Enige keer dat ik liet laden was de Lock park omdat we wekenlang weg waren, en dan regelde het personeel het parkeren en laden.

Maar er is natuurlijk geen controle dat iemand niet zijn EV voor een paar dagen inprikt op de andere parkings.

P1 VIP is de duurste dus dat jaagt wel wat mensen weg.
 
Dat is nu juist het punt! Waarom wordt het in de app zo lastig gemaakt en moet je via je account en een andere optie naar de laadmogelijkheden voor niet-tesla rijders gaan terwijl ze het ook gewoon kunnen laten zien als je direkt op Locatie klikt. Want dan krijg je ook een kaart met superchargers, alleen geen prijzen.
En als je daar dan een opmerking over maakt krijg je als reactie "omdat Tesla-rijders dit in de auto op de kaart zien"
En als je dan zegt dat dat werkt totdat het niet werkt krijg je weer de reactie "dan moet in de app bij het laden van niet-Tesla rijders kijken".

Zo draai je mooi in een cirkeltje.
Maar het forum is niet Tesla, dus hier aangeven dat het niet werkt gaat zeer waarschijnlijk geen oplossing voor je geven. Denk dat je dit moet melden bij Tesla zelf. Heb je al een reset geprobeerd, want dat is eigenlijk het enige wat er bij zoiets als eerste stap gedaan kan worden.
 
Maar het forum is niet Tesla, dus hier aangeven dat het niet werkt gaat zeer waarschijnlijk geen oplossing voor je geven. Denk dat je dit moet melden bij Tesla zelf. Heb je al een reset geprobeerd, want dat is eigenlijk het enige wat er bij zoiets als eerste stap gedaan kan worden.

Het is ondertussen weer opgelost -> ik zag vandaag weer prijzen staan bij SUC (op scherm Tesla) ;)
Was na software update (geen idee of daar verband tussen zit) .
 
  • Like
Reactions: adjego
Dat is nu juist het punt! Waarom wordt het in de app zo lastig gemaakt en moet je via je account en een andere optie naar de laadmogelijkheden voor niet-tesla rijders gaan terwijl ze het ook gewoon kunnen laten zien als je direkt op Locatie klikt. Want dan krijg je ook een kaart met superchargers, alleen geen prijzen.
En als je daar dan een opmerking over maakt krijg je als reactie "omdat Tesla-rijders dit in de auto op de kaart zien"
En als je dan zegt dat dat werkt totdat het niet werkt krijg je weer de reactie "dan moet in de app bij het laden van niet-Tesla rijders kijken".

Zo draai je mooi in een cirkeltje.
Aangezien je mij quote zal ik toch nog even reageren. Ik weet niet waar het bij jou fout gaat maar ik kan het gewoon in de auto EN in de app zien. Dat laatste is dus vooral als je even vanuit je luie stoel de prijzen wil zien.

Daarom had ik het in mijn reactie over het woordje ook. Bovendien zijn heel veel mensen hier niet van op de hoogte dat ze dit ook in de app kunnen zien, dus ik wilde alleen maar helpen, maar jij raakt behoorlijk overstuur lijkt het.

Overigens ben ik het wel met je eens dat je het via locatie ook zou moeten kunnen zien.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Camelroel
Man man man, wat een gedoe met die non tesla laadinfrastructuur... 😅 Ik zou het handig vinden om aventoe aan een laadpaal in de buurt van mijn werk te hangen mochten we een tweede tesla aanschaffen, als het te veel moeite/kosten met zich meebrengt laat het dan maar :p ik ga electromaps proberen als betaalmiddel, iemand in belgie goede ervaring hiermee of met andere apps/diensten?
 
Man man man, wat een gedoe met die non tesla laadinfrastructuur... 😅 Ik zou het handig vinden om aventoe aan een laadpaal in de buurt van mijn werk te hangen mochten we een tweede tesla aanschaffen, als het te veel moeite/kosten met zich meebrengt laat het dan maar :p ik ga electromaps proberen als betaalmiddel, iemand in belgie goede ervaring hiermee of met andere apps/diensten?
Shell Recharge kaartje. Geen abonnementskosten, grootste netwerk. Marge gaat wel naar Shell.
 
  • Like
Reactions: Unlimitedpower
Ik heb zelf geen oprit, dus ben afhankelijk van publiek of snelladen. Nu hebben ze paar weken geleden een laadpaal op de openbare parking gezet, recht tegenover mijn woning. fijn, maar....

Deze paal is van E-Flux en vraagt best veel voor een kWh en daarbij ook nog een fee per uur voor te staan.
De (wat voordeligere) laad app's van Vattenvall, Plugsurfing en Chargemap laten deze paal niet allemaal zien.
Na wat verder te bladeren, zijn alle palen van E-flux niet altijd zichtbaar.
Bijvoorbeeld Chargemap, laad de publieke paal wel zien, maar geeft geen tarieven en geeft direct waarschuwing om daar niet te laden!
Herkenen jullie zulke leveranciers van publieke palen die niet in alle app's staan. Wat is er zo speciaal aan E-Flux.
 
Ik heb zelf geen oprit, dus ben afhankelijk van publiek of snelladen. Nu hebben ze paar weken geleden een laadpaal op de openbare parking gezet, recht tegenover mijn woning. fijn, maar....

Deze paal is van E-Flux en vraagt best veel voor een kWh en daarbij ook nog een fee per uur voor te staan.
De (wat voordeligere) laad app's van Vattenvall, Plugsurfing en Chargemap laten deze paal niet allemaal zien.
Na wat verder te bladeren, zijn alle palen van E-flux niet altijd zichtbaar.
Bijvoorbeeld Chargemap, laad de publieke paal wel zien, maar geeft geen tarieven en geeft direct waarschuwing om daar niet te laden!
Herkenen jullie zulke leveranciers van publieke palen die niet in alle app's staan. Wat is er zo speciaal aan E-Flux.
Voor zover ik het begrijp laat eflux je toe om de laadpaal die je met je bedrijf (of prive) koopt open te stellen voor het publiek. In België is dit voordelig om te doen want dan wordt die laadpaal 200% fiscaal aftrekbaar. Je kan voor jezelf (Medewerkers/personeel) en anderen verschillende tarieven instellen waardoor je door belachelijk hoge bezoekerstarieven en fees ervoor kan zorgen dat je op papier publieke paal toch privé blijft. Bij ons in de buurt zijn er zo een aantal te vinden die tot zelfs 3€/kwh vragen…
 
Shell Recharge kaartje. Geen abonnementskosten, grootste netwerk. Marge gaat wel naar Shell.
Heb geprobeerd via Electromaps enkel met de app, natuurlijk zijn er 12 laadpalen met elk 2 connectoren, en via de app moet ik de correcte laadpaal selecteren welke ik wil gebruiken.
Er staat geen nummering op de palen buiten en de volgorde klopt ook niet xD
(geen enkele paal was in gebruik en deze zijn nog maar een paar maand oud) :D
Belgie ! huy ! dan maar een stomme RFID tag gekocht voor 18€ en morgen eens testen ...
Mensen die nieuw zijn bij het elektrisch rijden met Non Teslas die niet thuis kunnen laden worden dik opgelicht :p

Screenshot_20230209-210508.jpg