RobsEV
Active Member
Totaal geen last van. Is een kwestie van auto beheersing. Is denk ik meer een idee van mijn Panda schopte ik altijd gelijk vol gas dus O, wat ben ik verrast dat het dan in een Tesla onbehouwen gaat.Het is toch echt wel wennen en in chill is het aangrijpen van de acceleratie (vooral vanuit stilstand) een stuk soepeler. En ook als je een phantombrake krijgt druk je (ik) toch al gauw veel te hard op het gaspedaal om dat op te heffen.
De gasresponse is exponentieel en dus is het eerste stuk ook wanneer hij niet op chill staat, eigenlijk al heel chill.
Dus ze gaven je de mogelijkheid om zelf te bepalen hoe exponentieel de curve is.Wat dat betreft had ik liever iets zoals mijn Prius had, dat je de gasresponse kunt aanpassen. Daar had je drie standen, in de ECO stand had je net zoveel vermogen als in de PWR stand, alleen moest je je gaspedaal in ECO dieper indrukken dan in PWR om dezelfde response te krijgen.
Dat is meer de persoonlijke voorkeur instelling. Dat men dit zou doen bij chill zou ik meer begrijpen dan chill.