Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen zondag met de i-Pace, temperatuur 25gr lager..., overal max toegestane snelheid gereden.

B70D75C0-641B-4E9B-A345-C88F705282B0.jpeg
 
Mijn zomergemiddelde is 211 Wh/km. Maar mijn "lifetime average" zit nu al op 260 Wh/km, en dat is inclusief de zomer. Geeft alleen maar aan hoe erg rijstijlen verschillen.

Groot verschil tussen verkeer in Nederland en andere landen met meer "open" snelweg of helemaal stilstaand verkeer. Mijn gemiddelde over de laatste 2 maand (10.000km) is 265wh/km. Over totale 125.000km 245wh/km. Maar als ik van Gent naar Schiphol rijd dan heb ik over de eerste 100km 270wh/km en de laatste 100km 180wh/km... meestal kom ik ergens aan tussen 8 en 9 uur in de ochtend op een weekdag....
In een 85D.
 
Is een eenheid die ik volgens mij ook kan inschakelen op mijn Ioniq: km/kWh (vergelijkbaar met km/l) en het is idd 28kW/100km Daar is dus niks vreemd aan.

@HWS Is dit met de nieuwe firmware die ergens in december is uitgerold? En zo ja heb je nog verschil gemerkt in het verbruik door die nieuwe firmware?
 
Retour was zo’n 200km, leek mij spannend met die lage temperaturen. Met 286km range vertrokken, bij terugkomst nog ca. 70km in de accu, een heel stuk realistischer dan de X.

Het zijn toch ook twee verschillende cijfers? de een is als ik het goed heb begrepen gebaseerd op je voorafgaand rijgedrag, terwijl de calculatie van Typical Range altijd hetzelfde is. Of begrijp ik het niet goed?
 
Het zijn toch ook twee verschillende cijfers? de een is als ik het goed heb begrepen gebaseerd op je voorafgaand rijgedrag, terwijl de calculatie van Typical Range altijd hetzelfde is. Of begrijp ik het niet goed?
Ik weet niet of ik je vraag helemaal begrijp. Wat ik probeer te zeggen is dat er bij de i-Pace minder kilometers in het niets verdwijnen. Hij is realistischer, geeft bij een volle accu aan dat er 300km gereden kan worden wat redelijk klopt. De X geeft aan dat ik 430km kan rijden, als ik een beetje voorzichtig doe haal ik ook 300km, klopt dus veel minder van.
 
Kan jij maar 300 km doen met je X P100D? Ik haal meer uit mijn trage 90D! En ik rijd niet echt "voorzichtig"
Mijn Ata zit boven de 300Wh/km, zal bij jou lager zijn. Ik rij veel korte stukken, woon werk 2x 18km, wel rustig, meestal file. En bij langere stukken rij ik vaak een paar km harder dan de toegestane snelheid. Onderaan de vorige pagina kun je een screenshot zien van mijn verbruik afgelopen zomer naar Z-Frankrijk, 2 volwassen, 2 kinderen en bagage.
 
Last edited: