MusQueTear
Active Member
Ik ben het wel een beetje eens met @Hayden .
Bij de ICE heb je ook mensen die kunnen genieten van een V6/V8 benzineslurper en geen enkele moeite hebben minimaal 1x per week bij de pomp te staan.
Zelf reed ik hiervoor een Audi A6 3.0 TDI 'gewoon omdat het kon' en genoot ook van elke rit. Ondanks kosten + # tankbeurten.
Vanwege iets meer milieuvriendelijkheid ben ik nu extra blij met m'n Tesla en hoop wat gedane schade teniet te doen .
Zo zal bij EV's ook gekozen gaan worden voor 'mooi' vs 'efficient'. Smaken verschillen nu eenmaal.
Natuurlijk heeft ook @robertvg gelijk dat 'efficient' bij een EV veel frustratie bij 'moeten wachten' bij laden voorkomt. En dat zal bij een EV net wat meer meewegen in de keuzeafweging.
We moeten blij zijn dat er steeds meer te kiezen valt.
Als je het zelf prima vindt een boel geld uit te geven voor een fraaie wagen en 'm toch niet gebruikt voor autovakanties moet dat gewoon kunnen.
Als alle automakers op precies dezelfde eigenschappen van een EV focussen wordt het ook maar een saaie boel.
Hoe meer keuze in EV's met verschillende eigenschappen hoe meer mensen in een EV van hun keuze gaan rijden!
De marktwerking (+ politiek ) zorgt zelf wel voor de juiste richting van hoe de EV zich gaat ontwikkelen.
Op vakantie kunnen gaan met die toch wel dure auto...
...of je met een EV naast de gewone dagelijks km' s ( woon werk regionaal stad ) ook, zoals vanzelfsprekend met een ICE, op vakantie kunt, dus met het hele gezin of gewoon met zijn twee-en maar toch nog afgeladen ( wintersport bijv ), is voor velen ( ik neem onszelf even als vb ) een abslouut breekpunt. Dus om eens wat te noemen dat je redelijk probleemloos de Haute-Maurienne ( 1200km ) in de winter kunt bereiken... Dan blijft op dit moment ( en de komende jaren vermoed ik ) alleen maar Tesla met zijn unieke SuC netwerk over.
Wij piekeren er nu met een Leaf-30kWh niet over om op wintersport te gaan, ICE huren dus, tot de Model 3 er is.
' s Zomers alas, met kunst en vliegwerk en veel plannen ( bijv met de ' autotrain', is ook leuk... ) is naar een 1500km verre bestemming gaan, voor een niet-Tesla EV ' te doen'.
Het Tesla SuC netwerk is in alle opzichten een unique selling point.