Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De nieuwe roadster

This site may earn commission on affiliate links.
gewone roadster is 200k$ waarvan 50k $ aanbetaling
de founder edition is 250k $ waarvan 250k $ aanbetaling
let wel op. in Amerika is het zonder taksen.
het is niet meer dan dat.;)

Dat haalde ik vanmorgen niet uit de site......klinkt overigens wel logish maar was niet zoals het erop stond.
Jammer maar helaas, Ik ga geen 200K voor een auto neerleggen met alle rare belasting fratsen die we nog kunnen verwachten.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
ik ging er ongeveer vanuit dat de specs alleen voor de founders zou gelden, het topmodel.
Tesla kennende zou dan de 50k versie wel in 5 jaar uiteindelijk het dubbele zijn en de kale versie worden., en met een paar toeters en bellen richting de 150K komen. zo had ik het een beetje in gedachte.

Niet dus....was ook nog erg vroeg.
 
ik ging er ongeveer vanuit dat de specs alleen voor de founders zou gelden, het topmodel.
Tesla kennende zou dan de 50k versie wel in 5 jaar uiteindelijk het dubbele zijn en de kale versie worden., en met een paar toeters en bellen richting de 150K komen. zo had ik het een beetje in gedachte.

Niet dus....was ook nog erg vroeg.
Geeft niks hoor. Enthousiast zijn we allemaal.
Als ik erg veel geld had, dan zou ik de 250k zo aanbetalen. Rationeel is het niet..
Spoiler: ik heb het niet liggen...
 
pessimistisch vraagje :als Tesla failliet gaat (hoop echt het tegendeel) , wat gebeurt er dan met je voorschot van 50.000 of erger 250.000 ?
Heb het al twee keer meegemaakt en dat liep nog goed af , dat wel,maar het is wel een belevenis die buikkrampen en slapeloze nachten oplevert.
 
pessimistisch vraagje :als Tesla failliet gaat (hoop echt het tegendeel) , wat gebeurt er dan met je voorschot van 50.000 of erger 250.000 ?
Heb het al twee keer meegemaakt en dat liep nog goed af , dat wel,maar het is wel een belevenis die buikkrampen en slapeloze nachten oplevert.
dan ben je die kwijt.

maar die kans is zeer klein - Tesla is intussen te groot en te waardevol. Als het fout gaat, zal Musk bloeden, maar Tesla zal overleven.

De echte early adopters die een Model-S Signature besteld hebben (zoals @The Froq hierboven); die waren durvers - hoed af voor hen.
40.000 $ of 30.000 € voorschot voor een auto van een 'onbekend' merk die nog geen enkele auto hadden gemaakt (de basis van de roadster was een Lotus Elise).

Zonder hen had Tesla nooit blijven bestaan; en hadden we geen Model-S en volgende gehad..
 
Last edited:
dan ben je die kwijt.

maar die kans is zeer klein - Tesla is intussen te groot en te waardevol.
Eigenlijk denk ik dat ook: er zal wel een overnemer zijn en die kan zich niet permitteren a) met een slecht imago te starten b) het orderboek leeg te maken.
Als het fout gaat, zal Musk bloeden, maar Tesla zal overleven.


De echte early adopters die een Model-S Signature besteld hebben (zoals @The Froq hierboven); die waren durvers - hoed af voor hen.
Zonder hen had Tesla nooit blijven bestaan; en hadden we geen Model-S en volgende gehad..
 
  • Like
Reactions: S-19910
dan ben je die kwijt.

De echte early adopters die een Model-S Signature besteld hebben (zoals @The Froq hierboven); die waren durvers - hoed af voor hen.
40.000 $ of 30.000 € voorschot voor een auto van een 'onbekend' merk die nog geen enkele auto hadden gemaakt (de basis van de roadster was een Lotus Elise)..

Dirk, die SIG reservering-bedragen werden in escrow geplaatst - dus bleven buiten evt faillissementen. Nu zeggen ze daar niets over... Onze risico's toen waren dus best beperkt.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Dat was niet de info die ik kreeg in 2011 toen ik vroeg of er een escrow of bankgarantie tegenover stond. Dus maar braaf 4000 neergeteld ipv 30000, om een "gewone" S te reserveren ipv een Sig (en heb met het verschil van 26000 in 2011 geen Tesla aandelen gekocht, idioot die ik ben.... zij die dat wel deden zouden nu een Roadster hebben voor die prijs :))
 
  • Like
  • Informative
Reactions: HWS and PaulusdB
Dat was niet de info die ik kreeg in 2011 toen ik vroeg of er een escrow of bankgarantie tegenover stond. Dus maar braaf 4000 neergeteld ipv 30000, om een "gewone" S te reserveren ipv een Sig (en heb met het verschil van 26000 in 2011 geen Tesla aandelen gekocht, idioot die ik ben.... zij die dat wel deden zouden nu een Roadster hebben voor die prijs :))
Uhh, als ik even snel reken kom ik op een theoretische koerswinst van $ 315 / $ 17 (= ipo prijs uit 2010, in 2011 zat de koers nog steeds rond die richting) = 1853% winst. Jouw € 26.000 zou nu dus bijna € 482.000,- waard zijn geweest. Dat zijn twee nieuwe roadsters...

Als ik nu in plaats van het plaatsen van onze reservering voor de S eind 2011 die € 110.000,- in aandelen Tesla had geïnvesteerd....

.... dan had ik niet met veel plezier al vanaf november 2013 in een Tesla gereden! :D
 
Als de M3 ramp-up goed verloopt kan een investering in aandelen nog steeds die kant op renderen.. Just my 2 cents

“Als”..... de komende maanden zijn m.i. echt wel cruciaal voor Tesla.
De produktie van de M3 moet binnen afzienbare tijd (3/4 maanden) gaan lopen, anders worden het echt wel moeilijke tijden voor de cashflow en aandelenkoers.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy