Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Destination Chargers in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Dan direct ook aangeven dat het geen 2kW is.-;) €10 voor een uur aangesloten zijn - waarna je dan 16 km kan afleggen. Dat is dus 62 cent per km. Bij Het Bosch weten ze niet waar ze mee bezig zijn zo te zien...Volgende keer zou ik gewoon even bij de SuC Amsterdan langs gaan. Die 16 km heb je in 5 minuten bijgeladen, en gratis dus -;)
 
View attachment 253376 Vanavond had ik een afspraak in het restaurant hier onder. 2 weken geleden netjes gevraagd of het mogelijk was om hier te laden. Netjes bevestiging gekregen dat dit geen probleem was. Tevens was er nog 1 uur van de voren gebeld om te vertellen waar de DeC stond. Na dat ik een drankje besteld had kwam de manager langs om te vragen of dat mijn Tesla was die stond te laden. Hij wilde me netjes vertellen dat het me 5€ per 30 min koste op te laden
View attachment 253375
Toen kwam de discussie met de manager. Ik zei dat ik niet voor 2 kopjes koffie kwam maar een volledig diner voor 3 personen en dat het bedrag wat ze voorstelde ver buiten proportie was. Waarop de manager zei dat dit een zeer grote investering was een laadpunt plaatsen. Fijn even de bedragen doorgegeven wat de kosten reëel zouden zijn en niet tot verhouding van 5€ per 30 min en behoorlijk klant onvriendelijk is. Uiteindelijk zei de manager dat hij toch al van plan was om het laden van de rekening af te halen. Yea Right !!! Verder zouden ze dat het aangegeven stond op de Tesla Site dat om een betaald opladen zou gaan.



View attachment 253374

Nadat ik de Tesla afkoppelde na zeer goed diner zag ik ook nog dat het niet echte een snelle lader was. Vond het zeer jammer dat het van te voren niet aangegeven was over de kosten en dat ik ook nog behoorlijk in discussie moest met de manager. De locatie en eten verder zeer goed.

Aan Tesla doorgeven want de laadsnelheid moet in orde zijn. Ik heb het meegemaakt bij Vd Valk in Vught waar hij ook niet sneller ging dan iets van 16 km/uur. Tesla gaf aan dat ze dan maar één fase hadden aangesloten en ze zouden er achterheen gaan omdat dat niet de bedoeling is.
Het betalen voor een DeC zal niet tegen te houden zijn maar staat haaks op de intentie. Tesla betaalt de laders, het bedrijf regelt de aansluiting en betaalt de stroom.
Daarvoor in de plaats hebben ze gratis vermelding op de navigatie van alle Tesla's wat zeker klandizie oplevert. Vooral straks als Model 3 uitzwermt.
 
View attachment 253376 Vanavond had ik een afspraak in het restaurant hier onder. 2 weken geleden netjes gevraagd of het mogelijk was om hier te laden. Netjes bevestiging gekregen dat dit geen probleem was. Tevens was er nog 1 uur van de voren gebeld om te vertellen waar de DeC stond. Na dat ik een drankje besteld had kwam de manager langs om te vragen of dat mijn Tesla was die stond te laden. Hij wilde me netjes vertellen dat het me 5€ per 30 min koste op te laden
View attachment 253375
Toen kwam de discussie met de manager. Ik zei dat ik niet voor 2 kopjes koffie kwam maar een volledig diner voor 3 personen en dat het bedrag wat ze voorstelde ver buiten proportie was. Waarop de manager zei dat dit een zeer grote investering was een laadpunt plaatsen. Fijn even de bedragen doorgegeven wat de kosten reëel zouden zijn en niet tot verhouding van 5€ per 30 min en behoorlijk klant onvriendelijk is. Uiteindelijk zei de manager dat hij toch al van plan was om het laden van de rekening af te halen. Yea Right !!! Verder zouden ze dat het aangegeven stond op de Tesla Site dat om een betaald opladen zou gaan.



View attachment 253374

Nadat ik de Tesla afkoppelde na zeer goed diner zag ik ook nog dat het niet echte een snelle lader was. Vond het zeer jammer dat het van te voren niet aangegeven was over de kosten en dat ik ook nog behoorlijk in discussie moest met de manager. De locatie en eten verder zeer goed.

Hmm, lijkt me ook behoorlijk duur aangerekend om dan 6 Amps te leveren... .
Trouwens wel een beetje gek om een DeC te plaatsen en dan te limiteren op 6 Amps... ?
 
Dan direct ook aangeven dat het geen 2kW is.-;) €10 voor een uur aangesloten zijn - waarna je dan 16 km kan afleggen. Dat is dus 62 cent per km. Bij Het Bosch weten ze niet waar ze mee bezig zijn zo te zien...Volgende keer zou ik gewoon even bij de SuC Amsterdan langs gaan. Die 16 km heb je in 5 minuten bijgeladen, en gratis dus -;)
Zag de laadsnelheid pas toen ik weer terug in de auto stapte.
Aan Tesla doorgeven want de laadsnelheid moet in orde zijn. Ik heb het meegemaakt bij Vd Valk in Vught waar hij ook niet sneller ging dan iets van 16 km/uur. Tesla gaf aan dat ze dan maar één fase hadden aangesloten en ze zouden er achterheen gaan omdat dat niet de bedoeling is.
Het betalen voor een DeC zal niet tegen te houden zijn maar staat haaks op de intentie. Tesla betaalt de laders, het bedrijf regelt de aansluiting en betaalt de stroom.
Daarvoor in de plaats hebben ze gratis vermelding op de navigatie van alle Tesla's wat zeker klandizie oplevert. Vooral straks als Model 3 uitzwermt.
Ondertussen gemeld per mail bij Tesla. Vindt niet erg om iets te betalen maar moet wel in verhouding zijn. Maar ook de discussie dat een laadpaal een zeer grote investering is :confused:
 
De maître Robert heeft een Porsche 964 met 993 motor. Eindbaas Ferry zou kunnen v.w.b. die Model X, maar dan had hij wel meer dan 6A laten aansluiten. Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity...(Hanlon’s Razor)
 
leuk adresje net onder Salzburg richting Slovenië of Kroatie,

Hotel Langwies

2 Tesla Laadpunten een voor tesla en één voor andere EV, gratis te gebruiken bij overnachting 11kw.

zeer prijselijk 95 euro met ontbijt en late checkin mogelijk een aanrader. Een DeC hoeft niet altijd duur te zijn ... Het restaurant zag er ook heel goed uit echter niet kunnen proberen wegens aangekomen om 23u30
 
  • Informative
Reactions: Karim DB
Wij zijn net terug van een weekje Elzas - Vogezen. Twee hotels met destination chargers (11 kW) geboekt:

Logis Hôtel Restaurant Au cheval blanc in Niedersteinbach
Le Clos Saint Vincent in Ribeauvillé

Het is prima bevallen, en het was ook erg relaxed. Je komt 's middags aanrijden en 's ochtends ga je weer met een volle accu op pad. Geen wachttijd bij een SuC.

Op de heen- en terugreis hebben we natuurlijk wel SuCs bezocht. Allemaal prima, alleen bij Mënsbech, Luxemburg was er één plek ge-iced, en de andere 3 net begonnen met laden. Gelukkig konden we nog door naar Metz met die geweldige LeClerc supermarkt :).
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Ik lees hier regelmatig al dan niet terechte klachten over de prijzen van de hotels met DC’s.

Ik heb het idee dat daar wat aan het veranderen is; ik ben nu bezig met een rondje Spanje en heb de eerste nacht in Parijs is Mama Shelter geslapen. Overigens al de vierde keer ofzo, zie mijn eerdere post in dit draadje.
Iets meer dan € 100,- voor een kamer, niet goedkoop maar ook zeker niet duur voor Parijse begrippen.

Afgelopen nacht was ik bij B&B Hotel Donostia San Sebastián. € 50,- voor een simpele, maar prima en schone kamer.

Ik vind het geweldig, dit is de manier van lange afstand reizen (als aanvulling op de suc’s natuurlijk)
Ook een leuk verhaal voor een ICE rijder; ik slaap voor €50,- inclusief een volle tank!
 
Deze week nachtje doorgebracht in hotel Faber in Hoogezand. Naast twee regulier laders ook twee DeC op 17kW en kamerprijzen zeer bescheiden vanaf €69 incl ontbijt. Nieuwe trend dat ook betaalbare hotels zich bezig gaan houden met DeC's? Hoteleigenaar nog even gesproken en die was, ondanks dat hij zelf nog niet elektrisch rijdt, zeer enthousiast over Tesla.
 
Deze week nachtje doorgebracht in hotel Faber in Hoogezand. Naast twee regulier laders ook twee DeC op 17kW en kamerprijzen zeer bescheiden vanaf €69 incl ontbijt. Nieuwe trend dat ook betaalbare hotels zich bezig gaan houden met DeC's? Hoteleigenaar nog even gesproken en die was, ondanks dat hij zelf nog niet elektrisch rijdt, zeer enthousiast over Tesla.

Het "virus" verspreidt zich. Momenteel is alle effort gericht op SuC maar volgend jaar gaat het weer verder met DeC's.
 
Wintersport helaas voortijdig afgebroken (een omgeploegde zwarte piste in de avondschemering was net teveel van het goede voor mijn vrouw, met een gebroken schouder als gevolg) en op de terugweg na een tip van mijn vaste vakantie adviseur @CJA Hulskamp bij het hotel Lobinger Weisses Ross (twee keer een ringel-S) in Langenau beland.

Betaalbare familiekamers, goed eten, zeer vriendelijk personeel en het gemak van een destination charger. Weliswaar niet ver van de SuC Ulm vandaan, maar desalniettemin een vermelding waard, vind ik.
 
Wintersport helaas voortijdig afgebroken (een omgeploegde zwarte piste in de avondschemering was net teveel van het goede voor mijn vrouw, met een gebroken schouder als gevolg) en op de terugweg na een tip van mijn vaste vakantie adviseur @CJA Hulskamp bij het hotel Lobinger Weisses Ross (twee keer een ringel-S) beland.

Betaalbare familiekamers, goed eten, zeer vriendelijk personeel en het gemak van een destination charger. Weliswaar niet ver van de SuC Ulm vandaan, maar desalniettemin een vermelding waard, vind ik.
Ai Jeffrey, dat is heel spijtig. Sterkte gewenst aan je vrouw en van harte beterschap voor haar.
Jullie komen er nog wel een keer terug.