Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Duurzame Energie, Warmtepomp, Zonnepanelen, nulwoningen e.d.

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 1002029

Mijn gemiddelde over 2023. Ons huis is gasloos. Heb een Nefit Enviline all-electric WP en een TWC. Slim laden via de Tibber-Tesla integratie staat aan.

Ben zelf wel tevreden met dit gemiddelde. Zijn er andere forum-leden met een dynamisch contract die hun gemiddelde over 2023 hier willen delen?
Ongeveer hetzelfde (ook Tibber). Maar gaat meer om de uiteindelijke kosten.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ongeveer hetzelfde (ook Tibber). Maar gaat meer om de uiteindelijke kosten.

View attachment 1002029

Mijn gemiddelde over 2023. Ons huis is gasloos. Heb een Nefit Enviline all-electric WP en een TWC. Slim laden via de Tibber-Tesla integratie staat aan.

Ben zelf wel tevreden met dit gemiddelde. Zijn er andere forum-leden met een dynamisch contract die hun gemiddelde over 2023 hier willen delen?
Ik kreeg gister het jaaroverzicht (Zonneplan) : ,26 cent. Gasloos huis en thuisladen. Zo'n slordige 10.000 Kwh verbuik
 
Ongeveer hetzelfde (ook Tibber). Maar gaat meer om de uiteindelijke kosten.
De uiteindelijke kosten worden bepaald door de gemiddelde prijs per kWh én je totale verbruik. Als ik niet overgestapt was van een variabel of vast contract naar een dynamisch contract was mijn gemiddelde prijs per kWh veel hoger geweest. Qua verbruik valt er voor mij niet veel meer te besparen ben ik bang ;)
 
De uiteindelijke kosten worden bepaald door de gemiddelde prijs per kWh én je totale verbruik. Als ik niet overgestapt was van een variabel of vast contract naar een dynamisch contract was mijn gemiddelde prijs per kWh veel hoger geweest. Qua verbruik valt er voor mij niet veel meer te besparen ben ik bang ;)
Precies dat. Bovendien kun je niet alles op dynamische kosten sturen, integendeel.
 
View attachment 1002029

Mijn gemiddelde over 2023. Ons huis is gasloos. Heb een Nefit Enviline all-electric WP en een TWC. Slim laden via de Tibber-Tesla integratie staat aan.

Ben zelf wel tevreden met dit gemiddelde. Zijn er andere forum-leden met een dynamisch contract die hun gemiddelde over 2023 hier willen delen?
IMG_0674.png

Gasloos huis hoekwoning 1994 205 m2 en thuis batterij 13kW en 18 panelen. Eerste 3 maanden niet thuis geladen.
 
View attachment 1002029

Mijn gemiddelde over 2023. Ons huis is gasloos. Heb een Nefit Enviline all-electric WP en een TWC. Slim laden via de Tibber-Tesla integratie staat aan.

Ben zelf wel tevreden met dit gemiddelde. Zijn er andere forum-leden met een dynamisch contract die hun gemiddelde over 2023 hier willen delen?
Ik zit op een gemiddelde van €0,2775. Gasloos, wamptepomp 2x EV en 19 zonnepanelen. Totaal verbruik ongeveer 13.000 kWh, waarvan 2000kWh teruggeleverd (daar moet nog wat verbetering zijn te halen).
 
Precies dat. Bovendien kun je niet alles op dynamische kosten sturen, integendeel.
Inderdaad. De dingen die ik wel stuur zijn: tijdstippen EV laden, was- en afwasmachine en WW runs van de WP.

Verder heb ik de afgelopen twee jaar veel tijd besteed aan het optimaliseren van de WP. Daar valt voor veel installaties nog wat te halen vermoed ik. In mijn geval was de WP verre van optimaal afgeleverd door de installateur. Maar nu ben ik redelijk tevreden. Lange runs met een zo'n laag mogelijk delta T (<5 graden). Wat ook hielp was het correct aansluiten van het buffervat (2- ipv 4-punts) zodat deze niet meer onnodig opgewarmd werd en het plaatsen van een terugslagklep in de aanvoer naar het boilervat zodat deze niet onnodig snel afkoelde door natuurlijke circulatie in de buizen tussen de WP en het boilervat.
 
De uiteindelijke kosten worden bepaald door de gemiddelde prijs per kWh én je totale verbruik. Als ik niet overgestapt was van een variabel of vast contract naar een dynamisch contract was mijn gemiddelde prijs per kWh veel hoger geweest. Qua verbruik valt er voor mij niet veel meer te besparen ben ik bang ;)
Als het meeste verbuik op hoog tarief is dan niet. Met PV verbruik ik niks in de zomer en saldeer ik. Laden doe ik slim en heb thuisaccu (en nog wat slim gedoe). Totaal jaarverbruik nemen en je totale kosten, dan kun je berekeken wat je gem. betaald per Kw. Of zie ik dat fout ?
 
tibber 2023
totale verbruik 6792 kwh
teruggeleverd 2945
Bespaard door slimladen 11%
Gemiddeld kWh prijs 0,20

24 panelen 6000Kwh max
Slimladen gekoppeld aan tesla
Gasloos huis
Warmtepomp. waarbij ik de warmwater run in de zomer overdag laat lopen en in de winter s'nachts.
Houden beetje rekening met aanzetten wasmachine en vaatwasser.

Niet ontevreden, maar de 0,15 die Huslkamp heeft gehaald is wel erg goed.