Ik denk dat geen enkele auto; EV, diesel, benzine, gas even zuinig is als de opgeven fabriekswaarde. Mijn Defender zit ook makkelijk 2l boven het opgegeven verbruik. En dit is nu echt geen scheurbak... . Wat me wel opvalt en idd een beetje verontrust, is dat na +/- 3000km niet alleen het verbruik zeer plots is toegenomen maar ook de volledige laadcapaciteit vd batterij van 490 naar 471km is gedaalt (4%).Als ik testjes doe waarbij ik over een afstand van 10 km met een constante snelheid van 120 km/u (of 100 km/u) op de snelweg rijdt, is de rijstijl niet meer van invloed. Het kan natuurlijk zijn dat er iets mis is met mijn Model 3, maar ik ben in dit draadje juist op zoek naar bevestiging dan wel weerlegging van dat vermoeden. Ik voorzie namelijk een vervelende discussie als ik een Service afspraak maak met de klacht dat de auto zo veel gebruikt.
Wat mij ook opvalt is dat er meer forumleden zijn met dezelfde klachten, dus misschien is er toch iets meer aan de hand dan een probleem met alleen mijn auto.
Anderzijds, ik heb geen Performance gekozen om zuinigheidsrecords neer te zetten