Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het nieuwe berijderstopic

This site may earn commission on affiliate links.
Dit weekend eindelijk eens voluit op de Duitse autobahn met de X100D. Suspension op very low, stuur op sport. 200 kmh bereikt ie snel. Daarna klimmen naar 220, 230. Op 235 wordt de kilometerteller knalrood. 240, 241... okay genoeg. Wordt toch wat minder stabiel met die snelheid ;). Terug naar 200, gaat fantastisch. Mooie ervaring, zonder herrie vliegt ie over de weg.
 
Dit weekend eindelijk eens voluit op de Duitse autobahn met de X100D. Suspension op very low, stuur op sport. 200 kmh bereikt ie snel. Daarna klimmen naar 220, 230. Op 235 wordt de kilometerteller knalrood. 240, 241... okay genoeg. Wordt toch wat minder stabiel met die snelheid ;). Terug naar 200, gaat fantastisch. Mooie ervaring, zonder herrie vliegt ie over de weg.
Met welke velgmaat rij je?
 
Lijkt me niet slim om Records te gaan meten en vastleggen en/of straatraces te gaan aanmoedigen.... hardrijders zijn geen helden!

Wat is het probleem met iemand die geniet van zijn 100D op de Duitse snelweg?

Mijn eerste kennismaking bij Tesla was een presentatie en daarna een kleine proefrit. Tesla heeft 1,5 uur lang alleen maar de nadruk gelegd op de prestaties van hun voertuigen, hoe snel ze wel niet waren, etc.

Ik zie niet in waarom iemand hier niet zou mogen vertellen welke snelheid hij heeft gereden met zijn Tesla, iedereen schrijft toch ook continue over zijn verbruik etc?
Daarnaast ging het niet over straatracen, alhoewel er in Amerika veel dragraces gedaan worden met Tesla’s en ook Tesla zelf liet bij de nieuwe Roadster vooral zien hoe snel hij was vanaf standstill
 
Ik had een fijne dit weekend. Auto geconfigureerd voor gepland laden op nachtstroom. Ochtend er na kijken.. Slechts een klein deel geladen.

Blijkbaar is in de nacht de computer gereboot en heeft het laden niet weer gestart na de reboot. Onhandig. Dit is wel iets wat qua software wel iets beter kan. Een check als if (was_laden == true) { start_laden(); }; is echt niet zo ingewikkeld.

Dergelijke bugs die ik met mijn beperkte skills als programmeur in een uur kan fixen gaan mij wel snel irriteren denk ik. Gepland laden is hierdoor wel onbetrouwbaar.

Tesla heeft 't moeten bekopen met een extra SuC beurt.
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Nee. Past niet in lease en ik ga het niet zelf betalen voor die paar jaar. Volgende keer bij de M3 wellicht.
Wel jammer natuurlijk.
Ik ben bang dat ik spijt zou krijgen als ik het niet had gedaan daarom genomen maar ik rij denk ik nog geen 2500 km op de snelweg per jaar dus wel lichtelijk overdreven. (eigenlijk is heel de Tesla overdreven maarja :D)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: shthpnz and Exiteer
Dan zou ik het inderdaad niet doen. Autopilot werkt hemels op de snelweg, maar op andere wegen vind ik het maar karig.

- Scherpere bochten neemt hij toch vaak te ruim waardoor je op de andere weghelft zit of er heel dicht op (maar soms overduidelijk er ver overheen)
- Die S-bochten in de weg bedoelt als snelheidsbeperkende maatregel (bv. bij inrijden bebouwde kom) zorgt er voor dat AP soms even een stoeprandje meepakt.
- Op wegen zonder middenbelijning gaat ie vrolijk in het midden rijden